اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

نگاهی به مهم‌ترین اخبار بازار کریپتو در هفته‌ای که گذشت

این هفته مملو از رخدادهای متعددی بود که چشم‌انداز بازار ارزهای دیجیتال را به سرعت تغییر داد. از پیش‌بینی کاهش احتمالی ارزش دوج کوین گرفته تا وقوع تنش‌ میان اسرائیل و حماس که بر بازار کریپتو تاثیر گذاشت.

پادکست نگاهی به مهم‌ترین اخبار بازار کریپتو در هفته‌ای که گذشت

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت benzinga، نیکلاس مرتن تحلیلگر ارزهای دیجیتال، نسبت به چشم‌انداز دوج کوین در آینده، ابراز نگرانی کرده‌است. مرتن در یک ویدیوی یوتیوب اعلام کرد که مسیر این میم کوین نه تنها ویژگی‌های صعودی معمول را که در یک بازار صعودی دیده می‌شود، ندارد، بلکه به اصلاح قابل توجهی در قیمت نیز اشاره می‌کند.

افزایش تنش‌ها میان اسرائیل و حماس و تاثیر آن بر بازار کریپتو

افزایش درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس طی هفته گذشته، توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده‌است. با این حال، بازار ارزهای دیجیتال چندان تحت تاثیر این بحران ژئوپلیتیکی قرار نگرفته‌است؛ این موضوع نشانگر انعطاف‌پذیری و تمرکززدایی است که از اصول اصلی ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید.

افشای اقدامات سم بنکمن فرید در دادگاه‌های هفته اخیر

سم بنکمن-فرید مدیر عامل سابق FTX، قبل از فروپاشی این صرافی کریپتویی، نگران افشای سوء‌استفاده‌هایی بود که از اموال مشتریان داشت، موضوعی که طی شهادت‌های اخیر افراد آگاه به فعالیت‌های این صرافی فاش شد.

یکی از بنیان‌گذاران FTX به نام گری وانگ، در جایگاه شاهد درباره امتیازات ویژه‌ای که در کد نویسی FTX برای شرکت آلامدا ریسرچ در نظر گرفته شده‌بود، صحبت کرد.

کارولین الیسون، مدیر عامل سابق آلامدا ریسرچ نیز اعلام کرد که بنیانگذار پیشین صرافی FTX وی را مجبور کرده‌است تا با دستکاری داده‌های ترازنامه‌های شرکت، به جذب سرمایه‌گذار بپردازد و وجوه سرقت شده از مشتریان را پنهان کند. افزون بر آن، به نظر می‌رسد که بنکمن-فرید تلاش داشته تا با استفاده از هویت‌های جعلی تایلندی، کنترل حساب‌های رمزارزی مسدود شده را به‌دست آورد و به این منظور به مقامات چینی رشوه پرداخت کرده‌است. وی همچنین تلاش‌های ناموفقی را برای جلب سرمایه از شاهزاده عربستان سعودی انجام داده‌است.

زک پرینس بنیان‌گذار شرکت بلاک‌فای نیز یکی دیگر از شاهدان بود که طی صحبت‌های خود در دادگاه گفت شرکت متبوعش به اف‌تی‌ایکس وام داده و در نهایت با اعلام ورشکستگی این صرافی، بیش از یک میلیارد دلار از سرمایه خود را از دست داده‌است. پرینس تاکید کرد که اگر از وضعیت بودجه FTX مطلع می‌بود، هرگز به این صرافی وام نمی‌داد.

موضع‌گیری ماسک در مورد ارزش کریپتو

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و خالق دوج کوین، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را به دلیل ادعای مربوط به اینکه ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین فاقد هر گونه ارزش ذاتی هستند، مورد انتقاد قرار داده‌اند. این نظرات در پاسخ به یک پرونده دادگاه فدرال علیه کوین‌بیس بیان شده‌است.

در یک پرونده قضایی SEC علیه کوین بیس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ادعا کرده که ارزهای دیجیتال فاقد هر گونه ارزش ذاتی هستند. این استدلال با انتقاد شدید ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و خالق دوج کوین مواجه شده‌‌است.

ماسک سریعا به این ادعا پاسخ داد و ادعای کمیسیون بورس و اوراق بهادار را زیر سوال برد و گفت: اگر از کریپتو مالیات بگیرید دارایی ارزشمندی است اما در غیر این صورت با ارزش نیست؟

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا