اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار بیت کوین

درخواست بررسی ETF اسپات بیت‌ کوین بلک‌راک پذیرفته شد!

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درخواست شرکت مدیر دارایی بلک راک را برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس (ETF) پذیرفته است. به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وبسایت یاهو فایننس، این موضوع نشان‌دهنده گامی بزرگ برای راه‌اندازی بالقوه اولین ETF اسپات بیت کوین در آمریکا محسوب می‌شود.

پادکست درخواست بررسی ETF اسپات بیت‌ کوین بلک‌راک پذیرفته شد!

در تاریخ ۲۲ تیر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برنامه ETF بیت کوین بلک راک را به لیست پرونده‌های قوانین پیشنهادی برای بازار سهام نزدک اضافه کرد؛ اقدامی که نشان‌دهنده جدی بودن این نهاد نظارتی برای بررسی این برنامه است.

با توجه به جایگاه جهانی بلک راک در صنعت مدیریت دارایی، این اقدام به عنوان یک سیگنال مهم و شاخصی بالقوه برای پذیرش بیشتر بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در آینده به شدت مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌است.

این اقدام به دنبال اصلاح درخواستی صورت گرفت که اولین بار بلک راک به منظور ثبت ETF بیت کوین در اواخر ژوئن به SEC ارائه داده‌بود. طبق گزارش‌های موجود، به نظر می‌رسد که برخی از مقامات SEC در واکنش به درخواست ثبت ETF  بیت کوین اظهار داشتند که برنامه‌های اصلی ETF ارسال شده توسط BlackRock و سایر مدیران دارایی به اندازه کافی جامع نیستند و از این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند.

مطالعه بیشتر: آغاز فعالیت اولین ETF بیت کوین اروپا پس از یکسال انتظار

بلک راک برای متقاعد کردن رگولاتورها، یک توافق‌نامه « نظارت اشتراکی» با صرافی رمزارزی کوین بیس را به برنامه به‌روز شده خود اضافه کرده‌است. سایر رقبا از جمله Ark Invest، Fidelity Investments و شرکت‌های مشابه آن نیز در حال ایجاد اصلاحات مشابهی برای برنامه‌های بیت کوین ETF مربوط به خود هستند.

درخواست بررسی ETF اسپات بیت‌کوین بلک‌راک پذیرفته شد!

افزون بر آن، در ۲۳ تیر (۱۴ ژوئیه)، یعنی درست یک روز پس از تصمیم BlackRock، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنین برنامه‌های ETF بیت کوین WisdomTree، VanEck، Fidelity و Invesco Galaxy را به داکت‌های خود اضافه کرد.

لازم به ذکر است که بلک راک با بیش از ۹.۴ تریلیون دلار دارایی، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان است. این شرکت در ۱۵ ژوئن برای اولین بار ETF بیت کوین خود را ثبت و خوش‌بینی را برای پذیرش سازمانی بیشتر ارزهای دیجیتال تقویت کرد.

همانطور که می‌دانید، صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس برای مشتریان این امکان را فراهم می‌کنند تا بدون اینکه مستقیما توکنی داشته‌باشند، در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. همچنین، سرمایه‌گذاران می‌توانند این دارایی‌ها را در بازارهای سهام سنتی معامله کنند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اولین ETF فیوچرز بیت کوین این کشور را در ۲۳ ژوئن تصویب کرد، اما هنوز چراغ سبزی به ETF اسپات بیت کوین نشان نداده‌است.

انتظار می‌رود اولین ETF بیت کوین اروپا  که توسط شرکت مدیریت دارایی Jacobi ثبت شده‌است، در این ماه به صورت عمومی فهرست شود. طبق گزارش فایننشال تایمز، این اتفاق پس از یک تاخیر ۱۲ ماهه از تاریخ برنامه‌ریزی‌شده اولیه در حال رخ دادن است.

این حقیقت که ETF بیت کوین در حال راه‌اندازی در اروپا است، می‌تواند به افزایش علاقه فعالان سازمانی آنان اشاره کند؛ موضوعی که احتمالا به افزایش تقاضا خواهد انجامید. مدیریت دارایی Jacobi با اشاره به این موضوع چندی پیش تاکید کرد که ETF به این دلیل در حال راه‌اندازی است که تقاضا برای آن از تابستان گذشته تغییر کرده‌است.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا