اخبار ارز دیجیتال

چرا بیت کوین از سقف ۷۳ هزار دلاری سقوط کرد؟

تحليلگران Matrixport معتقدند كه شتاب رالي بيت‌كوين كاهش يافته است، به همین دلیل، معامله‌گران باید انتظار يك دوره تثبيت را داشته باشند.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت coindesk، بیت کوین پس از سقوط ناگهانی از بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۷۳ هزار دلار به سرعت این کاهش را جبران کرد و مجددا به همین سطح بازگشت، اما آلت کوین‌ها نتوانستند همچون بیت کوین به سرعت به روند صعودی بازگردند.

همچنین، یک تحلیلگر از نانسن گفت که اعلام نرخ تورم بیشتر از حد انتظار، تاثیری بر بازار ارزهای دیجیتال نخواهد داشت.

بازار کریپتوکارنسی روز سه شنبه شاهد یک انفجار ناگهانی از نوسانات بود، به طوری که بیت کوین (BTC) برای اولین بار در تاریخ به بالای ۷۳ هزار دلار صعود کرد. سپس به طور ناگهانی نزدیک به ۶ درصد از این سطح کاهش یافت اما به سرعت این کاهش را جبران کرد و به ۷۳ هزار دلار بازگشت. بیت کوین در حال حاضر با ۱.۹۴ درصد رشد در کانال ۷۳,۳۵۶ دلار قرار دارد.

روند قیمت بیت کوین در تایم فریم یک روزه
روند قیمت بیت کوین در تایم فریم یک روزه

داده‌های کوین گلس حاکی از آن است که طی این نوسانات شدید قیمتی، ۳۶۰ میلیون دلار از پوزیشن اهرمی در بازار مشتقات تمام دارایی‌های دیجیتال که عمدتا روی افزایش قیمت‌ها شرط‌بندی کرده بودند، لیکویید شدند. این بزرگ‌ترین لیکویید از زمان اصلاحیه ۵ مارس بود.

هیت‌مپ لیکویید دارایی‌های دیجیتال

شرکت خدمات سرمایه گذاری کریپتو ماتریکس‌پورت (Matrixport) در به روزرسانی بازار در روز سه شنبه اشاره کرد که نشانه‌هایی از کاهش شتاب بیت کوین در روند این رمزارز مشاهده می‌شود. شاخص قدرت نسبی (RSI) همزمان با افزایش قیمت بیت کوین در حال کاهش است که نشان می‌دهد قیمت پیش از صعود بیشتر، احتمالا یک دوره تثبیت را تجربه خواهد کرد.

تحلیلگران Matrixport می‌گویند: «از اواخر ژانویه دیدگاه ما نسبت به قیمت بیت‌کوین صعودی بوده‌است، اما تحلیل ریسک به ریوارد به نفع یک دوره تثبیت است. «این بازار هنوز هم روند صعودی خواهد داشت اما واگرایی ایجاد شده ناشی از کاهش RSI و افزایش قیمت‌ بیت‌کوین می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که بیت‌کوین قبل از صعود مجدد، یک روند تثبیت را تجربه خواهد کرد.

منطقه ۶۹۰۰۰ دلاری یک سطح قیمت کلیدی برای بیت کوین است که یادآور اوج قیمت این رمزارز در سال ۲۰۲۱ است، جایی که در حال حاضر یک سطح حمایتی برای رمزارز پیشروی بازار است.

همانطور که می‌دانید، طبق آماری که که در اوایل روز سه شنبه منتشر شد، تورم ایالات‌متحده در ماه فوریه بالاتر از حد انتظار بود. طبق این گزارش، شاخص قیمت مصرف کننده(CPI)  میزان ۳.۲ درصد افزایش یافت که کمی بالاتر از انتظارات تحلیلگران قرار داشت. ادامه روند تورمی می‌تواند فدرال رزرو را از کاهش نرخ بهره منصرف کند.

با این وجود، یک تحلیلگر از شرکت تحقیقاتی نانسن به نام  Aurelie Barthere، گفت که گزارش تورم آمریکا یک ضربه کوتاه‌مدت بر بازار ارزهای دیجیتال زد اما بعید است در هفته‌های آینده نیز بر روند صعودی بازار تاثیر بگذارد.

این تحلیلگر در یادداشتی نوشت: «محرک‌های صعودی زیادی در بازار کریپتو وجود دارد. آنچه احتمالا اتفاق خواهد افتاد، افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای رسیدن به نرخ تورم هدف است. اما ما انتظار فروش قابل توجهی برای کریپتو نداریم، زیرا این اتفاق در چند ماه گذشته نیز اتفاق افتاد اما تاثیری بر بازار صعودی کریپتو نداشت.»

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا