اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار بیت کوین

آغاز فعالیت اولین ETF بیت کوین اروپا پس از یکسال انتظار

صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین از زمان تصویب اولین ETF توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در سال ۲۰۲۱ تاکنون، موجی از واکنش‌ها را در آمریکا به راه انداخته‌اند. به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و  به نقل از وبسایت بیتکوینیست، با این حال، در آن سوی گود، این صندوق‌های قابل معامله در زمینه دارایی‌های دیجیتال تا به امروز که قرار است اولین ETF بیت کوین اروپا، دو سال پس از آغاز معاملات اولین ETF بیت کوین در آمریکا، آغاز به کار کند، شانس چندانی نداشته‌اند.

پادکست آغاز فعالیت اولین ETF بیت کوین اروپا

لازم به ذکر است که وضعیت کنونی ETFهای بیت‌کوین و عدم حضور آنها در بازار به دلیل عدم تلاش برای ثبت آنها نیست؛ زیرا تاکنون اقدامات زیادی برای دریافت تاییدیه‌ وجود داشته‌است. یکی از این تلاش‌ها مربوط به مدیریت دارایی Jacobi است که در سال ۲۰۲۲ تایید شده بود. با وجود اینکه پیش بینی‌ها در مورد عرضه ETF بیت کوین افزایش یافته بود؛ این شرکت در نهایت تصمیم گرفت انتشار این ETFها را به مدت یک سال متوقف کند.

در آن زمان، بازار تازه وارد فاز نزولی خود شده‌بود. سقوطی که با فروپاشی Terra LUNA آغاز شد. با این حال، این تاخیر تا سال ۲۰۲۲ ادامه داشت، تا زمانی که Jacobi اعلام کرد که قرار است تجارت خود را آغاز کند.

براساس گزارش فایننشال تایمز که اوایل روز پنجشنبه منتشر شد، این شرکت آماده راه‌اندازی ETF بیت کوین است و به نظر می‌رسد که این صندوق در ماه جاری میلادی برای معاملات عرضه خواهد شد. این اتفاق پس از آن رخ می‌دهد که ETF برای شروع تجارت در گرنزی (Guernsey) تاییدیه دریافت کرد.

نمودار روند قیمت بیت کوین
نمودار بیت کوین در ۱۳ جولای

این حقیقت که ETF بیت کوین در حال راه‌اندازی در اروپا است، می‌تواند به افزایش علاقه فعالان سازمانی آنان اشاره کند؛ موضوعی که احتمالا به افزایش تقاضا خواهد انجامید. مدیریت دارایی Jacobi با اشاره به این موضوع تاکید کرد که ETF به این دلیل در حال راه‌اندازی است که تقاضا برای آن از تابستان گذشته تغییر کرده‌است.

استقبال از بازار ETF دارایی‌های دیجیتال

عرضه اولین ETF بیت کوین در اروپا در میان هیاهوی مدیران شرکت‌های بزرگ برای تصویب ETF در آمریکا صورت می‌گیرد. تاکنون شرکت‌هایی نظیر  BlackRocK، فیدلیتی و WiredTree برای عرضه ETF  بیت‌کوین پیش‌قدم شده‌اند. حتی پس از اینکه SEC پرونده‌های فعلی ETF بیت کوین را ناکافی خواند، مدیران این نهادها درخواست‌های خود را اصلاح و دوباره ثبت کردند.

مطالعه بیشتر: ETF بیت کوین بلک‌راک، فرصتی برای اعتبارسنجی بیت‌کوین است

این ETFها در صورت تایید می‌توانند محرکی برای روند صعودی بعدی باشند. زیرا همانطور که می‌دانید، تاثیر بالقوه این ETFها قبلا مشاهده شده‌است. به عنوان مثال، قیمت BTC به دنبال اخبار مربوط به تصمیم بلک راک در زمینه ارائه ETF اسپات بیت کوین به بالای ۳۱,۰۰۰ دلار رسید.

در هر صورت، افزایش تعداد مدیران صندوق‌هایی که برای ثبت ETF وارد میدان می‌شوند، نشان می‌دهد که این مدیران ثروت، نیاز مشتریان خود را شناخته و درخواست‌های زیادی را در این زمینه از مشتریان خود دریافت کرده‌اند. این مشتریان، سرمایه‌گذاران بزرگی هستند که ورود آنها به حیطه یاد شده می‌تواند موجب سرازیر شدن میلیاردها دلار سرمایه به صنعت ارزهای دیجیتال شود.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا