تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۴ دی

امروز دوشنبه چهارم دی با پنجاه و ششمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس همراه شما هستیم. تریدینگ رنج در نمودار قیمت بیت کوین طی هفته گذشته نیز ادامه یافت و کندل هفتگی این رمزارز پس از نوسان بین محدوده ۴۴,۰۰۰ – ۴۰,۰۰۰ دلار، در نهایت با ۴ درصد رشد به پایان رسید. تعطیلات کریسمس باعث شده تا حجم نقدینگی در بازارهای مالی از جمله بازار کریپتو کاهش یابد و از همین رو بهترین تصمیم در شرایط فعلی بازار نظاره‌گر بودن است.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۴ دی، معرفی واچ لیست هفتگی ۴ دی، تحلیل و بررسی روند پیش‌روی بازار در سال جدید میلادی و نکته معاملاتی هفته موضوعاتی هستند که در این مطلب از وبلاگ  صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس مورد بررسی قرار داده‌ایم. تا انتهای این سری از هفته نامه ارز دیجیتال با ما همراه باشید.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۴ دی

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۴ دی

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – 4 دی
وضعیت بازار کریپتو در آخرین دوشنبه سال 2023

طبق روال همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۴ دی» را به بررسی وضعیت کلی مارکت در اولین روز از هفته جدید که از قضا آخرین دوشنبه سال ۲۰۲۳ نیز می‌باشد، اختصاص می‌دهیم.

بیت کوین پس از نوسان بین محدوده ۴۴,۰۰۰ – ۴۰,۰۰۰ دلار طی هفته گذشته، در نهایت در سطح ۴۲,۹۹۱ دلار با تقریبا ۴ درصد رشد به کار خود در این هفته پایان داد. به نظر می‌رسد که رمزارز شماره یک بازار بعد از اسپایک قیمتی که در تایم فریم هفتگی تجربه کرده، حالا وارد فاز تریدینگ رنج شده است.

بازار آلت‌کوین‌ها نیز از روند تریدینگ رنج حاکم بر بیت‌کوین پیروی کرد و ارز دیجیتال اتریوم به عنوان محبوب‌ترین آلت‌کوین بازار، هفته گذشته را در درجا زدن‌های قیمتی در محدوده ۲۳۰۰ – ۲۰۰۰ دلار گذراند. با توجه به این که اتریوم همچنان توانسته بالاتر از حمایت ۲۰۰۰ دلار باقی بماند، می‌توانیم در سال جدید میلادی انتظاراتی مبنی بر تداوم رشد در بازار آلت‌کوین‌ها نیز داشته باشیم.

دامیننس تتر در سطح ۵.۵ درصد قرار گرفته و در یک روند نزولی در حال نزدیک شدن به کف کانال صعودی پنج ساله خود است! تا رسیدن دامیننس تتر به کف این کانال صعودی و واکنش به این سطح همچنان می‌توانیم به سناریوهای صعودی بازار کریپتو قدرت ببخشیم.

علی رغم حاکم بودن روند تریدینگ رنج در بازار بیت کوین و اتریوم و کاهش نقدینگی در بازار به دلیل تعطیلات کریسمس، برخی آلت‌کوین‌ها توانستند اولین روز از آخرین دوشنبه در سال ۲۰۲۳ را با نوسان‌های رو به بالا آغاز کنند. اکسی اینفینتی (AXS)، کوانت (QNT) و سندباکس (SAND) به ترتیب تاپ گینرهای بازار در شروع هفته جدید بودند.

از سوی دیگر رمزارزهای آربیتروم (ARB)، لونا کلاسیک (LUNC) و آپتیمیزم (OP) با این جو مثبت همراه نشدند و کار خود را در هفته جدید با نوسان‌های منفی آغاز کردند و در جمع تاپ لوزرهای بازار قرار گرفتند.

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۴ دی

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 4 دی

در دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۴ دی» به سراغ معرفی واچ لیست هفتگی و تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال می‌رویم.

یکی از موضوعاتی که به طور جدی بر روند قیمت‌ ارزهای دیجیتال طی یک سال اخیر تاثیرگذار بوده، اقدامات نهادهای قانونی و نظارتی در برابر این کلاس دارایی است. در حال حاضر داغ‌ترین فاند بازار کریپتو تایید ETFهای بیت‌کوین است که به بلوغ و به رسمیت شناخته شدن صنعت رمزارزها کمک بسیار شایانی خواهد کرد.

برخی کارشناسان بازار بر این باورند که تایید صندوق‌های معامله‌گری بیت‌کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) می‌تواند ارزش بازار کریپتوکارنسی را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد و منجر به ایجاد یک سقف جدید برای بیت‌کوین در محدوده ۱۰۰,۰۰۰ دلار شود!

شاخص بازار کوین دسک (CMI) رشد ۱۲۵ درصدی در دارایی‌های برتر بازارهای دیجیتال گزارش می‌کند. این در حالی است که شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500) به عنوان یکی از برترین نمادهای معاملاتی بازار جهانی در سال ۲۰۲۳ تنها ۲۳ درصد بازدهی داشته است!

پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه در جهت تداوم رشد قیمت‌ها در بازار کریپتو صرفا به بیت‌کوین اختصاص نداشته و در آلت‌کوین‌ها نیز ریشه دوانده است. در شصت و ششمین سری از واچ لیست هفتگی ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس، نمودار قیمت بیت‌کوین (BTC)، اپتوس (APT) و رندر توکن (RNDR) را در تایم فریم‌های روزانه و چهار ساعته بررسی کرده‌ایم. برای مشاهده کامل تحلیل‌ها می‌توانید به مطلب واچ لیست هفتگی ۴ دی مراجعه کنید.

تحلیل و بررسی روند پیش‌روی بازار در سال جدید میلادی

سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۴ دی» را به بررسی اجمالی روند پیش‌روی بازار در سال میلادی پیش‌رو اختصاص می‌دهیم. تعطیلات کریسمس و سال جدید میلادی همین امروز یعنی دوشنبه ۴ دی آغاز شده و اکثر بانک‌ها و موسسات مالی در جهان در تعطیلی به سر می‌برند. این موضوع به طور قطع بر مقدار نقدینگی در بازار تاثیر گذاشته و می‌تواند معاملات روزانه را تحت الشعاع قرار دهد.

پیشنهاد ما به شما این است که در ایام تعطیلات کریسمس و کاهش نقدینگی در بازار از انجام معاملات ریسکی خودداری کنید و سعی کنید بیشتر نظاره‌گر مارکت باشید. علت نیز در آن است که کاهش نقدینگی در بازار گاها می‌تواند پامپ و دامپ‌های غیر قابل پیش‌بینی در قیمت ایجاد کند و یا حتی بازار را در یک تریدینگ رنج قرار دهد و تصمیم‌گیری برای معاملات باز را با چالش‌های جدیدی همراه سازد.

در چنین شرایطی شاید ایده بدی نباشد که نسبت به معاملات قبلی خود سیو سود انجام دهید و منتظر اتمام تعطیلات سال جدید میلادی بمانید. پس از آن متناسب با اتفاقات جدید پیش‌روی بازار برای معاملات جدید تصمیم‌گیری کنید.

تایید ای تی اف‌ها بیت‌کوین و متوقف شدن روند افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا می‌تواند دو فاند مثبت جذاب برای عملکرد بازار ارز دیجیتال طی سال ۲۰۲۴ باشد. اما دقت کنید که بهترین نقطه ورود را برای معاملات خرید انتخاب کنید تا سرمایه‌تان درگیر ریسک‌های نسنجیده نشود.

نکته معاملاتی هفته – ۴ دی

نکته معاملاتی هفته - 4 دی

به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۴ دی» را به نکته روانشناسی ترید اختصاص می‌دهیم.

«یک دنده بودن در معامله‌گری بسیار هزینه‌بر است. بازار به سازگاری و انعطاف پذیری معامله‌گران پاداش می‌دهد نه به ذهن لجباز آن‌ها!»

قرار ندادن حد سود و ضرر برای معامله، جا به جا کردن حد سود و ضرر معامله، افزایش حجم بی‌دلیل برای معامله و داشتن ذهنیت انتقام‌جویی از بازار پس از یک معامله زیان‌ده همگی نمودهای رفتاری فردی هستند که کاراکتر شخصیتی لجباز و یک‌دنده‌ دارد!

به آثار جانبی منفی یا گاها مثبت (!) لجبازی در زندگی شخصی و تعاملات اجتماعی کاری نداریم اما اگر در بازار هم بخواهید یک‌دندگی کنید، کلاهتان پس معرکه است!

انعطاف‌پذیری در ترید باوری است که به صورت دومینو عملکردهای مثبت بعدی شما در بازار را رقم می‌زند. فردی که در ترید انعطاف‌پذیری دارد، تحمل حد ضرر خوردن نیز دارد و توجه او به برآیند معاملات معطوف می‌شود نه لزوما نتیجه یک معامله!

اما فردی که ذهنیت لجباز دارد، با فعال شدن حد ضرر معامله احتمالا سریعا برانگیخته می‌شود و در صدد جبران آن ضرر ممکن است دست به کارهای عجیب و غریبی بزند! اقداماتی همچون افزایش حجم معامله خارج از استراتژی معاملاتی و اورترید کردن احتمالا اولین راهکارهایی است که به ذهن فرد خطور می‌کند و گاها کل حساب معاملاتی او را به مرز نابودی می‌کشاند!

سعی کنید قبل از فکر کردن به نتایج مطلوب و سودهای لذت‌بخش در بازار، ابتدا یک استراتژی مکتوب برای معاملات خود تهیه کنید و سپس ذهن خود را به اجرای تمام و کمال استراتژی معاملاتی وادار سازید! یادتان باشد سازگاری و انعطاف‌پذیری در ترید به این معناست که بتوانید چه در روزهای خوب معاملاتی و چه در روزهای بد بر قوانین ترید خود پا‌یبند باشید!

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا