آموزش ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

پیش فروش نات کوین آغاز شد؛ آموزش نحوه خرید و فروش NFT نات کوین

نات کوین این روزها خبرساز شده‌است و هر روز اخبار جدیدی از آن به گوش می‌رسد. این بازی که در دسته‌بندی «بازی کن پول در بیار» قرار دارد، کاربران زیادی را به خود جذب کرده و علاقه‌مندان می‌توانند با اجرای آن در تلگرام و ضربه زدن روی نشان نات‌کوین، این توکن را استخراج کنند. با وجود اینکه رمزارز یاد شده هنوز هم به طور رسمی در بازار ارز دیجیتال قابلیت خرید و فروش ندارد و بسیاری از افراد انتظار شروع خرید و فروش آن را در آینده‌ای نزدیک نداشتند، اما به نظر می‌رسد که تیم توسعه این توکن در پیشرفت و راه‌اندازی Notcoin بسیار مصمم هستند.

پادکست آموزش نحوه خرید و فروش NFT نات کوین

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، مدتی پیش نیز کامیونیتی نات کوین اعلام کرده بود که توکن افرادی که بیشتر از یکماه هیچ فعالیتی در این بازی نداشتن سوزانده می‌شود. این اقدام در جهت تشویق کاربران به فعالیت و باقی ماندن افراد علاقه‌مند به این توکن در جامعه بود.

اخیرا نیز تیم توسعه این رمزارز اعلام کرده بود خبرهای خوبی در راه است و کاربران منظر اتفاقات خوب باشند. بسیاری از تحلیلگران احتمال می‌دادند که یکی از این اتفاقات جدید به موضوع معاملات همتا به همتا مرتبط باشد. خبری که جدیدا منتشر شد مهر تاییدی بر این گمانه‌زنی‌ها بود و نشان داد که پیش‌فروش نات کوین آغاز شده است.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید اتریوم از صرافی ارز دیجیتال

طبق اعلامیه‌ای که از طرف این تیم منتشر شده‌است، کاربران برای اولین بار می‌توانند Notcoin خود را قبل از راه‌اندازی رسمی توکن، خرید و فروش کنند. در این پست آمده است: کسانی که در استخراج مهارت داشتند، دوستان خود را دعوت کردند و در کمپین‌ها فعال بودند، اکنون می‌توانند موجودی بازی Notcoin خود را به کوپن‌های ۱۰ میلیونی و ۱۰۰ میلیونی NFT نات کوین تبدیل کنند و آنها را طبق اصل تجارت همتا به همتا در Getgems معامله کنند.

تیم توسعه اعلام کرده که پس از راه‌اندازی توکن، کاربران می‌توانند NFTهای خود را با $NOT مبادله کنند. البته، در صورت عدم تمایل به تبدیل دارایی‌های نات کوین، می‌توانید منتظر بمانید تا توکن راه‌اندازی شود و سپس موجودی خود را مستقیما به $NOT تبدیل کنید.

در پست منتشر شده تاکید شده که هیچ کس نمی‌داند که قیمت توکن $NOT چقدر خواهد بود. قیمت فهرست ممکن است حتی صفر باشد، بنابراین هنگام معامله کوپن، این موضوع را در نظر بگیرید.

خالق نات‌ کوین: خبرهای مهمی در راه است!

کاربران با مشارکت در این پیش فروش به نوعی از لیست شدن $NOT نیز حمایت می‌کنند زیرا ۲۰ درصد از درآمد حاصل از خریدهای NFT به تامین نقدینگی مربوط به لیست شدن این توکن اختصاص می‌یابد.

حجم ۵۰۰ هزار کلکسیون کوپن Notcoin برای روز اول!

حجم 500 هزار کلکسیون کوپن Notcoin برای روز اول!

کامیونیتی نات کوین مجددا امروز با انتشار پستی در کانال رسمی تلگرام خود نوشت که در روز اول پیش فروش، ۵۰۰ هزار کوپن NFT برای نات کوین ایجاد شده‌ که اگرچه شروعی چشمگیر محسوب می‌شود اما این ابتدای راه نات کوین است.

این تیم در ادامه تاکید کرد که به شدت روی به‌روزرسانی کار می‌کند تا تجارت این توکن را برای همه امکان‌پذیر کند. در ادامه این پست به برخی مشکلات فنی اشاره شده که کاربران باید از آن اطلاع داشته باشند. نکته اول اینکه بازار بسیار نوسان است، و معامله‌گران باید این را در نظر بگیرند که ممکن است در روزهای آینده افراد بیشتری به معاملات بپیوندند و نوسانات بیشتر شود.

توجه داشته باشید که اگر دکمه Trade را در برنامه نمی‌بینید، اشکالی ندارد، پس از اعمال بهبود روندهای مربوط به پایداری، این دکمه برای همه فعال می‌شود. حتما دقت کنید که مقادیر نات کوینی که از سفارشات لغو شده معمولا طی ۱۵ دقیقه یعنی تا زمان انقضای سفارش مجددا بازیابی می‌‎شود. اگر بعد از ۱۵ دقیقه بازیابی نشد، کاربران باید تا روز بعد منتظر به روزرسانی باشند زیرا بعد از آن همه ناسازگاری‌ها برطرف خواهد شد.

همچنین، تراز حساب برخی از کاربران به دلیل سفارش‌های لغو شده و مشکلات لودینگ تغییر کرده که به روز رسانی آن را نیز برطرف می‌کند.

نحوه خرید و فروش NFTها در بازار Getgems

همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، کوپن نات کوین راهی برای شروع معامله توکن‌های نات کوینی است که در بازی‌ تلگرامی به دست آورده‌اید. البته این مرحله پیش فروش دارایی‌های مجازی شما قبل از انتشار توکن‌ها در بلاک چین و ارزشمند شدن (یا عدم ارزش) آن است.

توجه داشته باشید که فقط بازیکنان Notcoin می‌توانند کوپن ها را صادر و قیمت فروش را در Getgems تعیین کنند. پس از راه اندازی توکن $NOT، دارندگان کوپن می‌توانند آنها را با توکن‌های $NOT نیز مبادله کنند یا اینکه تا راه اندازی توکن منتظر بمانند و موجودی خود را مستقیما به $NOT تبدیل کنند.

شایان ذکر است که هیچ کس نمی داند قیمت $NOT چقدر خواهد بود. قیمت فهرست ممکن است حتی صفر باشد، بنابراین هنگام معامله کوپن، این را در نظر بگیرید.

برای تبدیل دارایی‌های نات کوین خود به NFT، باید آنها را از طریق آدرس  (http://t.me/notcoin_bot) صادر کنید.

در مرحله اول ربات Notcoin را باز کنید، روی دکمه Trade در صفحه اصلی کلیک کنید. در مرحله دوم  مقدار NFTها را انتخاب کنید. سپس، کیف پول TON خود را وصل کنید و هزینه بلاک چین (حدود ۰.۱ دلار) را برای صودر NFT بپردازید. به این ترتیب به راحتی و ظرف چند دقیقه، NFT در کیف پول TON شما ایجاد می‌شود.

به این نکته توجه داشته باشید که NFTهای نات کوین فقط در داخل آدرسی که دربالا ذکر شد ایجاد و منتشر می‌شود و نیازی به ایجاد یک NFT از طریق Getgems نیست. بنابراین، فقط NFTهای تایید شده و موجود را می‌توان در بازار معامله کرد.

البته نکته دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها نیز توجه داشته باشید. همانطور که می‌دانید فقط در صورتی NFTها را در کیف پول خود خواهید دید که تراکنش را تایید و نهایی کرده باشید. اگر به هر دلیلی سفارش را تمام نکرده‌اید، پس از اتمام زمان سفارش که معمولا ۱۵ دقیقه است، موجودی شما برگردانده می‌شود.

راهنمای گام به گام دریافت NFT در ازای دارایی‌های نات کوین

راهنمای گام به گام دریافت NFT در ازای دارایی‌های نات کوین

برای خرید NFT و پرداخت هزینه های بلاک چین برای تراکنش ها به یک کیف پول نیاز دارید که محبوب‌ترین و ایمن‌ترین برنامه‌ها برای این توکن، تن کیپر (tonkeeper) و تن اسپیس (TON Space) هستند.

در گام بعدی، به تن کوین در موجودی کیف پول خود نیاز دارید تا کارمزد تراکنش در بلاک چین یا همان گس فی را برای انجام عملیات در شبکه بپردازید.

حال شاید برای شما نیز سوال باشد که Getgems چیست و چطور می‌توان ولت خود را به آن متصل کرد؟ در پاسخ باید گفت که Getgems بازاری است که کاربران می‌توانند به راحتی در آن به خرید و فروش NFTها بپردازند.

در ادامه، اطمینان حاصل کنید که تن کوین کافی برای پرداخت هزینه مینت NFT را دارید. سپس، در داخل ربات Notcoin، تب Trade را باز کنید و پس از انتخاب تعداد NFTها، مرحله اتصال کیف پول را پیش رو خواهید داشت. پس از تصمیم‌گیری درباره میزان نات‌کوینی که قصد تبدیل آن را دارید، تراکنش را برای صدور تایید و آن را برای صدور کوپن تکمیل کنید.

نات کوین چیست؟ راهنمای جامع خرید و فروش Notcoin

پس از تبدیل موجودی نات کوین به کوپن NFT و پرداخت هزینه مینت، کوپن مذکور را در کیف پول خود دریافت خواهید کرد.

مینت کوپن نات کوین به چه معناست؟

مینت به معنای واقعی کلمه، فرآیند «ایجاد» NFT و قرار دادن آن بر روی بلاک چین است. در حین استخراج، یک آدرس به NFT اختصاص داده شده و جایگاه آن در بلاک چین مشخص می‌شود. مینت کردن ارز دیجیتال شامل مقداری گس فی یا کارمزد تراکنش می‌شود اما در TON، این هزینه بسیار کم بوده و حدود ۰.۱ دلار آمریکا است.

چگونه کوپن NFT نات کوین خود را بفروشیم؟

برای شروع معامله، کیف پول خود را به پلتفرم Getgems متصل کرده و مجموعه Notcoin Pre-Market را باز کنید.

اگر می‌خواهید کوپن نات کوین خود را بفروشید، فیلتر «My NFTs» را در مجموعه تنظیم کنید. طبق دستورالعمل‌هایی که در ادامه آمده است، می‌توانید کوپن‌های NFT خود را برای فروش را لیست کنید!

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید شیبا اینو از صرافی ارز دیجیتال

با کلیک بر روی نماد در گوشه بالا سمت راست می‌توانید به نمایه خود دسترسی پیدا کنید و تمام NFTهای خود را در این بخش خواهید دید. سپس، به صفحه NFT بروید و روی دکمه «برای فروش» (Put on Sale) کلیک کنید. پس از اطمینان از اینکه همه چیز به درستی انجام شده است، تراکنش را در کیف پول تایید کنید و گس فی شبکه را به منظور فهرست کردن NFT برای فروش در بلاک چین بپردازید.

این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که اگرچه کارمزدهای بلاک چین TON بسیار کم است، اما حتما برای انجام آسان و سریع‌تر عملیات در بازار،  بیشتر از ۱.۱دلار موجودی تن در کیف پول خود داشته‌ باشید.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

‫۳۶ دیدگاه‌ها

    1. سلام دوست عزیز جواب این سوالتون رو میتونین در مقاله «کیف پول تلگرام چیست، بررسی کاربردها، انواع و روش استفاده» پیدا کنید.

  1. با سلام
    من سوالی دارم که هنوز بی پاسخ مونده
    الان برای اینکه از توی ربات نات کوین که ضرب و استخراج میکنه به کجا و چجوری باید نات کوین انتقال بدم
    شما فقط اسم از کیف پول بردین که یا توکیپر یا تن اسپیسه ولی در مورد روش انتقال چیزی نگفتین

    1. سلام دوست عزیز. این ارز هنوز راه‌اندازی نشده و قیمت نداره، فقط میتونین استخراج کنین. تنها راهی که میتونید این توکن رو خرید و فروش کنین تبدیل کردنش به NFT هستش

        1. سلام وقت بخیر. نات کوین احتمالا تا یکم اردیبهشت در صرافی ها لیست میشه، میتونین تا اون زمان صبر کنین و بعد از مشخص شدن قیمت واقعی اون رو در صرافی های معتبر معامله کنین. اما اگه دوست دارید زودتر اون رو بفروشید میتونین در پلتفرم Getgems (بازار NFT) ارزهای خودتون رو تبدیل به کوپن کرده و بفروشید.

        1. سلام. توکن غیرقابل تعویض (Non-Fungible Token) که به اختصار بهشNFT‌ گفته می‌شه، نوعی ارز دیجیتال رمزنگاری شدس که سند مالکیت یک اثر دیجیتال رو در فضای بلاکچین صادر می‌کنه. برای اطلاعات بیشتر درباره NFTها میتونین مقاله‌ای که در این زمینه در بلاگ نوشته شده رو مطالعه کنین.

        1. سلام و وقت بخیر. مراحل تبدیل نات کوین به NFT رو در مقاله توضیح دادیم فقط حتما حواستون باشه که در ولت خودتون تن کوین کافی برای هزینه مینت داشته باشید. البته میتونین تا اردیبهشت هم منتظر بمونید چون قراره در صرافی ها لیست و قیمت گذاری بشه.

        1. سلام وقت بخیر. نات کوین هنوز به‌صورت رسمی عرضه نشده اما طبق اخباری که در کانال تلگرامی این ارز منتشر شده، احتمالا تا یکم اردیبهشت در صرافی ها لیست میشه، اما اگه دوست دارید زودتر اون رو بفروشید میتونین در پلتفرم Getgems (بازار NFT) خرید و فروش کنین. قیمت هر یک میلیون نات کوین در این پلتفرم حدود ۵ دلاره.

    1. سلام وقت شما بخیر. طبق اطلاعیه خود تیم نات کوین، فعلا فقط از ولت‌هایی که در مقاله اشاره شده میتونین استفاده کنین.

    1. سلام دوست عزیز. بر اساس تصویری که در تلگرام رسمی نات کوین منتشر شده، احتمالا نات کوین در روز ۲۰ آوریل (یکم اردیبهشت) و تقریبا همزمان با هاوینگ بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال لیست بشه اما قیمتش هنوز مشخص نیست و باید تا اون زمان صبر کرد.

  2. سلام من بعد انتخاب trade >voucher مقدار ۱۰میلیون را انتخاب کردم بعدش سر در نیاوردم کلا خارج شدم ولی ۱۰ میلیون ناتکوین من کم شد ؟؟؟یعنی سوخت کلا؟؟

    1. سلام دوست عزیز. ارور داده چون شما باید تن کوین کافی برای پرداخت هزینه مینت NFT در ولت خودتون داشته باشین تا بتونین نات کوین های خودتون رو به کوپن ان اف تی تبدیل کنین. این مشکل رو حتما با تیم پشتیبانی ولت تن کوین درمیون بذارید .

  3. سلام من زدم روی ترید و تبدیل به آن اف ای . ولی جون داخل کیفم ارز تون نداشتم ارور کارمزد داد. بعد که برگشتم دیدم ۱۰ میل از ناتکوین هامو برداشت کرده و هیچی هم حتی بعد از یک ساعت داخل سایت getgames بم نداده و نیومده.

    1. سلام دوست عزیز. همونطور که در مقاله هم اشاره کرده بودیم، شما باید تن کوین کافی برای پرداخت هزینه مینت NFT در ولت خودتون داشته باشین تا بتونین نات کوین های خودتون رو به کوپن ان اف تی تبدیل کنین. این موضوع رو حتما با تیم پشتیبانی ولت تن کوین در میون بزارید.

  4. سلام وقت بخیر من یک کوپن گذاشتم واسه فروش و الان میخوام کنسل کنم داخل getgems.io میخوام برگردونم تو کیف پولم ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. سلام وقت بخیر من یک کوپن گذاشتم واسه فروش و الان میخوام کنسل کنم داخل getgems.io میخوام برگردونم تو کیف پولم ممنون میشم راهنمایی کنید

  6. درود به شما.
    Trade رو که میزنم دوتا گزینه داره که اولی ووچر رو باز نمیکنه
    گزینه دوم ترید ووچر رو که میزنم به کامونیتی تلگرام میبره؟
    اگه تبدیل نکنم اتفاقی نمیفته؟

    1. سلام دوست عزیز وقتتون بخیر. خیر هیچ مشکلی ایجاد نمیشه. طبق اخباری که منتشر شده احتمالا تا یک اردیبهشت نات کوین در صرافی ها لیست میشه و میتونین به راحتی خرید و فروش خودتون رو انجام بدین

  7. سلام و خسته نباشید.جناب ایا پس از لیست شدن نات کوین ،صرافی او ام پی فینکس قصد داره اونو لیست کنه و به صرافی اضافه کنه؟
    چون ما تو صرافیتون عضو هستیم
    کارمون راحت میشه
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا