اخبار بیت کوینتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

فروش ۵۰۰ میلیون دلار سهام مایکرواستراتژی جهت خرید بیت کوین

مایکرواستراتژی، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار سازمانی بیت کوین (BTC)، بر اساس توافقات انجام‌شده در هیئت اعضا از فرم درخواست ثبت‌شده خود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) رونمایی کرد که طبق آن، این کمپانی ۵۰۰ میلیون دلار از سهام کلاس A خود را به‌فروش خواهد رساند.


مایکرواستراتژی توسط حامی بیت کوین و کمک بنیان‌گذار خود، مایکل سیلور، طی چند سال موفق به انباشت ۱۲۹,۶۹۹ واحد بیت کوین شد که مجموع ارزش آن‌ها ۳.۹۷۷ میلیارد دلار برآورد شده است.

این کمپانی تولید‌کننده نرم‌افزارهای تجاری علی‌رغم ابهامات و شرایط سخت در بازارهای مالی، همچنان در مسیر اهداف خود مبنی بر خرید بیشتر بیت کوین از طریق فروش سهام شرکت قدم بر می‌دارد.


از جایی که ارزش ذخایر بیت کوین این کمپانی نزدیک به ۲.۸ میلیارد دلار رسیده، خرید در کف یکی از رویکردهای اصلی و ضروری در سیاست‌های مایکرواستراتژی است. طبق آمار پلتفرم بیت کوین تِرِژریز (Bitcoin Treasuries)، این کمپانی با سقوط بازارها در سال میلادی جاری نزدیک به ۱ میلیارد دلار ضرر کرده است.


اما همزمان با این موضوع، داده‌های کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) و تریدینگ‌ویو (TradingView) یک رشد ۱۱ درصدی از قیمت بیت کوین را نشان دادند و قیمت این رمزارز در روز گذشته به ۲۱,۵۰۰ دلار رسید.


مایکرواستراتژی در بیانیه خود اظهار کرد این کمپانی قصد استفاده از بیت کوین‌های خود در معاملات و بازارهای فیوچرز (Futures) را نداشته و هدف آن‌ها صرفاً خرید و هولد کردن بیت کوین است. گرچه، در صورت نیاز کمپانی ممکن است بخشی از این دارایی‌ها به‌فروش برسد.

معاملات فیوچرز چیست؟

فیوچرز به بیان کوتاه، یک قرارداد بین دو طرف است که برای خرید یا فروش یک دارایی، مثلاً ارز دیجیتال، در یک قیمت و تاریخ مشخص صورت می‌گیرد.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا