اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار بیت کوین

ورودی ۱۴ میلیارد دلاری ETF اسپات بیت کوین در سال اول؟

هیجانات در مورد ETF اسپات بیت کوین به سرعت در حال فراگیر شدن است و بازیگران بازار در مورد میزان ورودی آن پیش‌بینی‌هایی را انجام داده‌اند. به‌عنوان مثال، گلکسی ریسرچ اخیرا گزارشی منتشر کرده‌است مبنی بر اینکه ETF اسپات بیت کوین در اولین سال راه‌اندازی ۱۴ میلیارد دلار ورودی جذب خواهد کرد.

پادکست ورودی ۱۴ میلیارد دلاری ETF اسپات بیت کوین در سال اول؟

تخمین جریان ورودی به ETF اسپات بیت کوین

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت تحلیلی- خبری coingape، گلکسی ریسرچ در گزارش خود اشاره می‌کند که صنعت مدیریت ثروت آمریکا (US wealth management) در دسترس‌ترین و مستقیم‌ترین بازار را برای یک ETF بیت کوین تایید شده بالقوه برای بهره‌برداری ارائه می‌دهد. تا اکتبر ۲۰۲۳، مجموع دارایی‌های تحت مدیریت کارگزاری‌ها ۲۷ تریلیون دلار، بانک‌ها ۱۱ تریلیون دلار و مشاوران سرمایه‌گذاری ثبت شده (RIA) 9 تریلیون دلار است که در مجموع  به ۴۸.۳ تریلیون دلار رسیده‌است.

آنها در تحلیل خود از این ۴۸.۳ تریلیون دلار به عنوان کل بازارهای آدرس‌پذیر (TAM) برای جمع‌آوری کننده‌های منتخب مدیریت ثروت ایالات‌متحده یاد کردند. توجه به این نکته مهم است که کل بازارهای آدرس‌پذیر و تاثیر غیرمستقیم تایید ETF اسپات بیت کوین احتمالا فراتر از بخش مدیریت ثروت آمریکا خواهد بود و به طور بالقوه به بازارهای بین‌المللی، سرمایه‌گذاران خرده فروشی، سایر محصولات سرمایه‌گذاری و کانال‌های مختلف می‌رسد. گلکسی ریسرچ خاطرنشان می‌کند که این دسترسی گسترده می‌تواند جریان‌های قابل توجهی را به بازارهای اسپات بیت‌کوین و محصولات سرمایه‌گذاری جذب کند.

مفروضات گلکسی ریسرچ برگرفته از کانال RIA است که از ۵۰ درصد پذیرش ETF اسپات بیت کوین در سال اول شروع می‌شود و به ۱۰۰ درصد در سال سوم می‌رسد. برای کارگزاری‌ها و بانک‌ها، آنها پذیرش تدریجی‌تری را فرض می‌کنند که از ۲۵ درصد در سال اول شروع می‌شود و به طور پیوسته به ۷۵ درصد در سال سوم افزایش می‌یابد. بر اساس این مفروضات، آنها تخمین می‌زنند که اندازه کل بازار آدرس‌پذیر برای ETF بیت کوین ایالات متحده تقریبا ۱۴ تریلیون دلار در سال اول و پس از راه اندازی آن خواهد بود، که در سال دوم به حدود ۲۶ تریلیون دلار افزایش می‌یابد و در سال سوم به ۳۹ تریلیون دلار می‌رسد.

شایان ذکر است که کانال RIA به مشاوران و متخصصان مالی محتوای سرمایه‌گذاری، رهبری فکری، تفسیر بازار و همچنین به صورت زنده و بر اساس تقاضا را ارائه می‌دهد.

جدول تخمین اندازه بازار ETF اسپات بیت کوین  و میزان ورودی سرمایه
جدول تخمین اندازه بازار ETF اسپات بیت کوین و میزان ورودی سرمایه

برای تخمین جریان ورودی به ETFهای بیت کوین، آنها در نظر می‌گیرند که بیت کوین توسط ۱۰ درصد از کل دارایی‌های موجود در هر کانال ثروت، با میانگین تخصیص یک درصد استفاده می‌شود. بر اساس این تخمین‌های اندازه بازار، آنها پیش‌بینی می‌کنند که در سال اول پس از راه‌اندازی، حدود ۱۴ میلیارد دلار به یک ETF بیت‌کوین وارد شود که این رقم در سال دوم به حدود ۲۷ میلیارد دلار و در سال سوم پس از راه‌اندازی ETF به ۳۹ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

در میان تحولات اخیر، بلک راک پرونده ETF بیت کوین iShares خود را به پلتفرم DTCC منتقل کرد. در همین زمان، دادگاه ایالات‌متحده از SEC خواسته است تا پرونده ETF بیت کوین گری اسکیل را بررسی کند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا