اخبار ارز دیجیتالاخبار بیت کویناخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتال

تاکید گری اسکیل بر لزوم تایید ETF های اسپات بیت‌ کوین توسط SEC

صندوق گری اسکیل(Grayscale) در رابطه با پرونده‌ ETF های اسپات بیت کوین از جمله گری اسکیل بیت ‌کوین تراست (GBTC)، روز پنجشنبه نامه‌ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) ارسال کرد.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت coingape، این نامه مربوط به Grayscale و همچنین هفت پرونده دیگر ETF بیت کوین با توافق‌نامه‌های نظارت مشترک (SSAs) است. جالب است که این شرکت استدلال خود را تکرار کرد و گفت که با توجه به تایید قبلی ETF های فیوچرز بیت کوین، SEC در حال حاضر دلایل و قدرت کافی برای تایید ETF های اسپات بیت کوین را نیز دارد.

پادکست تاکید گری اسکیل بر لزوم تایید ETF های اسپات بیت‌ کوین توسط SEC

این شرکت نامه‌ای را منتشر کرد و در آن موضع خود را در مورد تحولات اخیر پیرامون پرونده‌های ETF بیت کوین به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا توضیح داد. علاوه بر این، در نامه یاد شده همچنین از بین هفت پرونده موجود، به توافق‌نامه‌ نظارت مشترک کوین‌بیس نیز اشاره شده‌است. گری اسکیل در این نامه اعلام کرد که پافشاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار بر اجرای توافق‌های نظارت مشترک بین ارائه‌دهنده ETF و صرافی کوین بیس به منظور جلوگیری از دست‌کاری در بازار بی‌مورد است.

لازم به ذکر است که در چند وقت اخیر، شرکت‌های بزرگ مالی و سرمایه‌گذاری آمریکا مانند بلک راک، اینوسکو، والکری، VanEck، فیدلیتی و بسیاری از شرکت‌های دیگر همگی درخواست ETF اسپات خود را ارائه دادند و کمی بعد، درخواست‌های خود را با توافق نظارت در همکاری با کوین بیس به‌روزرسانی کردند.

ETF های اسپات بیت کوین

در این نامه آمده‌است که: کمیسیون بورس و اورق بهادار در حال حاضر در موقعیتی است که می‌تواند بر اساس تایید قبلی خود از ETF های فیوچرز بیت کوین، ETF های اسپات بیت کوین را نیز تایید کند. اقدامات این نهاد قانونگذار در رابطه با ETF های بیت کوین باید به شیوه‌ای منصفانه و منظم انجام شود.

افزون بر آن، صندوق Grayscale قاطعانه اظهار داشت از آنجایی که SEC سایر برنامه‌های ETF بیت کوین را تایید کرده‌است، بنابراین، دیگر برنامه‌های بیت کوین از جمله ETF اسپات نیز مستحق تایید هستند. صندوق یاد شده همچنین این مورد را مطرح کرد که اگر زمانی آژانس درخواست‌های مربوط به ثبت ETF را به تصمیم خود یا با اجرای حکم دادگاه مورد تایید قرار داد، باید در مقابل سرمایه‌گذاران عادلانه رفتار کند.

لازم به ذکر است که اخیرا گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد SEC ایالات‌متحده ممکن است در شرایط سختی قرار داشته باشد؛ شرایطی که احتمالا این نهاد را مجبور به تایید برنامه ETF اسپات بیت‌ کوین گری اسکیل خواهد کرد. وکلای این شرکت در مارس ۲۰۲۳، زمانی که تقریبا موفق شدند مقامات قضایی را متقاعد کنند که رفتار SEC آمریکا ناعادلانه است، یک پرونده قطور در این زمینه ایجاد کردند.

مطالعه بیشتر: درخواست بررسی ETF اسپات بیت‌ کوین بلک‌راک پذیرفته شد!

شایان ذکر است که صندوق بیت کوین شرکت گری اسکیل در حال حاضر بالغ بر یک میلیون سرمایه‌گذار دارد. با وجود اینکه صندوق یاد شده قیمت بیت کوین را دنبال می‌کند اما به عنوان یک ETF اسپات شناخته نمی‌شود. این شرکت تلاش دارد تا با تبدیل صندوق خود به ETF، میلیاردها دلار سود به ارزش سرمایه کاربران خود اضافه کند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا