اخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

رونمایی پالیگان از سرویس هویت سنجی وب ۳.۰ خود

پالیگان (Polygon / MATIC)، سایدچین (Sidechain) برتر بلاک چین اتریوم، به‌تازگی و در آستانه راه‌اندازی مکانیزم zkEVM خود، سرویس آیدی پالیگان (Polygon ID) را راه‌اندازی کرده است.


به گزارش تیم خبری صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، آیدی پالیگان یک سرویس شناسه در دنیای وب ۳ است که اجازه داده اپلیکیشن‌های مبتنی بر فناوری بلاک چین، اطلاعات شناسایی کاربران خود را بدون به خطر انداختن اطلاعات شخصی تایید کنند. طبق اعلامیه رسمی این کمپانی، نرم‌افزار زیرساخت خوداجرای سرویس آیدی پالیگان توسعه‌دهندگان را یک قدم به حل مشکل ایجاد اعتماد در دنیای دیجیتال نزدیک‌تر می‌کند.

پادکست رونمایی پالیگان از سرویس هویت سنجی وب ۳.۰


در اعلامیه رسمی پالیگان آمده که استفاده از سرویس آیدی پالیگان در پیروی از قوانین و مقرراتی نظیر احراز هویت در صرافی‌های متمرکز (CEX) و پروتکل‌های دیفای (DeFi) نیازمند به مجوز و همچنین درگاه‌های پرداختی فیات کمک خواهد کرد.

به‌علاوه، این سرویس را می‌توان جهت ثبت نام مشتریان در پلتفرم‌های حوزه تجارت الکترونیک (e-commerce)، ورود بدون نیاز به رمز عبور، استفاده بانک‌ها جهت صدور وام با وثیقه کم (Undercollateralized Loan) و استفاده در سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز (DAO) و در نهایت، در کیف پول ارز دیجیتال پالیگان پیاده‌سازی کرد.


این یعنی که شرکت‌هایی که از سرویس آیدی پالیگان استفاده کنند، دیگر در معرض مشکلات مربوط به نگهداری اطلاعات کاربران قرار نخواهند گرفت. اشخاص دارای آیدی پالیگان نیز، کنترل بیشتری روی اطلاعات شناسایی خود خواهند داشت و در نظرسنجی‌های عمومی و تبلیغاتی و دیگر موارد از این قیبل، آزادی عملی بیشتری در استفاده از اطلاعات خود پیدا می‌کنند.


سخنگوی پروژه آیدی پالیگان پیرامون مزایای این سرویس اظهار کرد چهارچوب قانونی و پیروی از مقررات مربوط به احراز هویت و مبارزه با پول‌شویی از طریق این سرویس تقویت خواهند شد و همچنین باعث کاهش هزینه و صرفه‌جویی در زمان و از بین‌رفتن پیچیدگی‌های ورود و تایید یک کاربر به پلتفرم‌های مختلف می‌شود.


تاکنون چندین پروژه مبتنی بر شبکه پالیگان حمایت خود از سرویس آیدی پالیگان را نشان داده‌اند. این سرویس از فناوری رول‌آپ‌های مبتنی بر دانش صفر (zk-Rollups) یا همان اثبات مبتنی بر دانش صفر (zk Proof) استفاده می‌کند که قادر است اطلاعات را بدون افشای آن‌ها به اعتبارسنج مربوطه و در حالت رمزنگاری‌شده مورد تایید قرار دهد.


تیم توسعه این پروژه، سرویس آیدی پالیگان را در مکانیزم zkEVM پالیگان تعبیه می‌کنند که قرار است تا پایان ماه میلادی جاری (مارس) راه‌اندازی شود. جامعه پالیگان استقبال زیادی از این دستاورد کرده‌ و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی و نزدیک‌شدن به راه‌اندازی این پروژه‌، قیمت متیک (MATIC)، توکن بومی شبکه پالیگان، شاهد رشدهای قابل توجهی باشد.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا