اخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

لیب دوج کوین ، قابلیت جدید دوج (DOGE)

خبر راه‌اندازی پروژه لیب دوج کوین (LibDogecoin) برای اولین بار توسط میچی لومین، یکی از توسعه‌دهندگان اصلی دوج کوین (DOGE)، صورت گرفت.

لیب دوج کوین یک کتابخانه C در اکوسیستم دوج است که توسط بنیاد دوج کوین (Dogecoin Foundation) به تولید بلوک می‌پردازد. لیب دوج کوین بدون نیاز توسعه‌دهندگان به دانش عمیقی از فناوری بلاک چین، قابلیت اتصال دوج کوین به چندین پلتفرم مختلف را به‌صورت سبک و مستقیم ایجاد می‌کند. خبر انتشار نسخه ۰.۱ این پروژه، روز گذشته در پلتفرم توییتر منتشر شد.


هدف لیب دوج کوین پیاده‌سازی کامل پروتکل‌های دوج کوین در قالب یک کتابخانه C است که به کاربران قابلیت تولید محصولات سازگار با دوج کوین را می‌دهد. از این رو، نسخه ۰.۱ لیب دوج کوین در مرحله اول انتشار خود صرفاً یک کتابخانه است و امکان اجرا در قالب نود شبکه را نخواهد داشت.


هدف اصلی بنیاد دوج کوین از پیاده‌سازی چنین قابلیتی ایجاد کاربردهای جدید برای دوج است. این هدف از طریق استفاده از عملکرد هسته دوج کوین و دسترسی به آن در قالب یک کتابخانه C ساده به‌دست می‌آید که از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف پشتیبانی می‌کند و در نهایت سطح نوآوری را در جامعه این پروژه ارتقا می‌دهد.


طبق اظهارات بنیاد دوج کوین در توضیحات نقشه راه پروژه لیب دوج کوین، در حال حاضر کیف پول اصلی دوج کوین دارای قابلیت‌هایی است که روند توسعه آن را کند کرده و بهتر است به‌صورت مجزا از آن‌ها استفاده شود.


تیم دوج کوین در راستای توسعه پروژه لیب دوج کوین، تمرکز خود را در ماه‌های اخیر بر روی ایجاد زیرساخت مناسب برای پروژه‌های رادیو دوج (RadioDoge)، گیگاولت (GigaWallet) و بسیاری پروژه‌های دیگر گذاشته‌ است.

به گزارش نشریه یو تودی (U.Today) در ماه آوریل (اردیبهشت)، اولین تراکنش دوج کوین با استفاده از فناوری رادیو دوج (RadioDoge) در این ماه انجام شد که برای دنیای میم کوین‌ها دستاورد بسیار بزرگی محسوب می‌شود. ارسال تراکنش با استفاده از این پروتکل از طریق امواج رادیویی انجام می‌شود و نیازی به اتصال به شبکه اینترنت ندارد.

رابین هود و ۴۰ میلیارد واحد دوج کوین

طبق آمار ارائه‌شده توسط “Dogewhalealert” در توییتر، موجودی کل رمزارز دوج کوین سرمایه‌گذاران در پلتفرم معاملاتی رابین‌هود (Robinhood) نزدیک به ۴۰,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد DOGE به ارزش تقریبی ۲,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار است که ۳۰ درصد از عرضه در گردش این رمزارز را تشکیل می‌دهد.


به گزارش یو تودی، وب‌سایت جدید دوج کوین به‌تازه‌گی راه‌اندازی شده و به‌روز رسانی نسخه ۱.۱۴.۶ هسته دوج کوین نیز منتشر شده است. این وب‌سایت از ویژگی‌های جدید دوج رونمایی کرده و حاوی پروژه‌ای به‌نام دوج‌پیدیا (Dogepedia) است که هدف آن بالا بردن سطح دانش کاربران و خنثی کردن اخبار فاد (FUD) است.

کتابخانه C چیست؟

کتابخانه C مجموعه‌ای از توابع و دستورات است که توسط برنامه‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میم کوین چیست؟

میم کوین (Meme Coin) نوعی ارز دیجیتال است که منشأ پیدایش آن از میم، جوک‌ها و تصاویر معروف در شبکه‌های اجتماعی است. از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان دوج کوین و شیبا اینو را نام برد.

منبع: U.Today

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا