اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار بیت کوین

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین در هفته پیش رو

قیمت بیت کوین (BTC) ممکن است در روزهای آینده به دلیل چندین رویداد اقتصادی کلان شاهد موجی از نوسانات باشد. به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وبسایت کوین گپ، در حال حاضر، برترین ارز دیجیتال در نتیجه کاهش طولانی مدت در سال‌های اخیر تحت یک فشار نوسانات قرار گرفته‌اند. داده‌های تاریخی حاکی از این است که این فشارها اغلب با حرکت صعودی دنبال می‌شوند.

پادکست عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین در هفته پیش رو

تاثیر FOMC بر بازار ارزهای دیجیتال

حجم معاملات بیت کوین از ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۳ شاهد کاهش قابل توجهی بوده‌است و حجم معاملات روزانه ۸٫۰۱ میلیارد دلار رسیده در مقایسه با ۲۰ میلیارد دلاری که روزهای قبل از این تاریخ به ثبت رسیده‌بود. بنابراین، جلسه ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۳ کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) احتمالا می‌تواند نقطه عطفی برای آغاز چرخه نوسان قیمت بیت کوین باشد، همانطور که در جلسات قبلی فدرال رزرو آمریکا شاهد آن بودیم. تجربیات گذشته باعث شده که سرمایه‌گذاران با دقت به واکاوی و بررسی پیام جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و همچنین نتیجه نشست FOMC و تاثیر آن برای روزهای باقی مانده سال ۲۰۲۳ چشم دوخته‌اند.

همچنین برای این هفته، داده‌های شاخص تورم PCE ایالات‌متحده در روز جمعه، ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۳ (۶ مرداد) منتشر خواهد شد که روی بازارها به ویژه بازار کریپتو تاثیرگذار خواهد بود. ابزار CME FedWatch پیش‌بینی کرده که در جلسه آینده به احتمال ۹۹.۲ درصد نرخ بهره تا محدوده ۲۵ واحد پایه افزایش خواهد یافت.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین در هفته پیش رو

تاثیر صحبت‌های رابرت اف کندی جونیور در حمایت از بیت کوین

رابرت اف کندی جونیور نامزد ریاست جمهوری آمریکا قرار است در مصاحبه ای با The Wolf Of All Streets در روز چهارشنبه، ۲۶ ژوئیه (۱۱ مرداد)، به طور مفصل در مورد بیت کوین صحبت کند. او اخیرا قول داده‌بود که از دلار آمریکا با بیت‌ کوین حمایت کند و در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، معاملات ارز دیجیتال را از مالیات معاف کند.

مشاهده قیمت لحظه ای و فروش و خرید بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال

آیا شاخص S&P۵۰۰ قیمت بیت کوین را به بالای ۳۰ هزار دلار خواهد رساند؟

در همین حال، بیت کوین ممکن است در روزهای آینده به دلیل یک حرکت نزولی قریب‌الوقوع که بازارهای سهام ایالات‌متحده ممکن است به زودی تحت تاثیر آن قرار بگیرند، وارد مرحله اصلاح شود. شاخص S&P 500 نیز در حال حاضر با کاهش کمتر از ۱ درصدی در هشت هفته متوالی در یک خط روند صعودی نادر قرار دارد.

در حالی که میانگین صنعتی داوجونز برای اولین بار از سال ۲۰۱۷، با ۱۰ افزایش متوالی روزانه، رشد هفتگی خود را تکرار کرد. داغ شدن بحث در مورد سهام مرتبط با هوش مصنوعی نیز اخیرا به حفظ شناوری S&P 500 کمک کرده‌است، موضوعی که همبستگی تاریخی با بازار ارزهای دیجیتال دارد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا