اخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

هاردفورک وسیل کاردانو بالاخره راه‌اندازی می‌شود

اینپوت اَوتپوت (Input-Output)، کمپانی توسعه‌دهنده بلاک‌چین کاردانو، روز گذشته اعلام کرد طرح به‌روزرسانی هاردفورک وسیل (Vasil Hard Fork) در شبکه آزمایشی کاردانو (ADA) را ارائه کرده است و تغییرات این هاردفورک در ۳ ژوئیه (۱۲ تیر) اعمال خواهند شد.

هاردفورک وسیل بالاخره از راه رسید

هاردفورک وسیل، رویدادی که مدت زیادی است همه انتظار آن را می‌کشند، قرار است شبکه کاردانو را از لحاظ سرعت و مقیاس‌پذیری تقویت کند. هاردفورک وسیل فناوری‌های جدیدی را در شبکه کاردانو پیاده‌سازی خواهد کرد که موجب بهینه‌سازی بیشتر در انتشار بلوک‌ها و بهبود در سطح دسترسی و ذخیره اطلاعات می‌شود.


سخنگوی این کمپانی اظهار کرد که این «بزرگ‌ترین و بهترین» ارتقای کاردانو تا به امروز است و عملکرد و برنامه‌نویسی آن را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد، بازده شبکه را بالا می‌برد و کارمزدها و هزینه‌ها در این شبکه به‌شدت کاهش پیدا می‌کنند. وی افزود که تا کنون، این پیچیده‌ترین برنامه‌ای بوده که انجام داده‌اند و کل اعضای شبکه در آن دخیل هستند.


از تاریخ ۲۸ ژوئن (۷ خرداد)، بیش از ۷۵ درصد بلوک‌های شبکه آزمایشی توسط نود جدید وسیل ایجاد شده‌اند و کمپانی IO این نود را برای پیاده‌سازی مطمئن ارتقا در نظر گرفته است. تمامی تغییرات ایجادشده توسط هاردفورک وسیل پس از آغاز دوره زمانی یا ایپاک (Epoch) شماره ۲۱۵ در تاریخ ۳ ژوئیه (۱۲ تیر) ساعت ۲۰:۲۰ به وقت جهانی (UTC) اعمال خواهند شد.


زمانی که هاردفورک وسیل در شبکه آزمایشی کاردانو اجرا شود، اپراتورهای استخرهای سپرده‌گذاری (Staking / استیکینگ)، توسعه‌دهندگان و صرافی‌ها نزدیک به چهار هفته تا اجرای هاردفورک در شبکه اصلی زمان دارند تا این ارتقا را مورد آزمایش قرار دهند.


کمپانی IO در توییتر خود نوشت، زمانی که همه از اجرای آزمایشی این هاردفورک مطمئن و آماده شدند، ارتقا در شبکه اصلی را طبق همین روند انجام خواهند داد.


اما این خبر کمتر از یک هفته پس از اعلام کمپانی IO مبنی بر تاخیر در اجرای آزمایشی هاردفورک وسیل منتشر شد. پیش‌تر، این فرآیند به‌دلیل وجود چند باگ مهم به تعویق افتاده بود. در حال حاضر، دیگر باگی تحت عنوان «حاد» در این ارتقا وجود ندارد، اما این کمپانی تصمیم گرفت تا مدت زمان دوره آزمایشی را افزایش دهد و انتشار آن در شبکه اصلی را به هفته آخر ژوئیه (اوایل مرداد ماه) موکول کند.

منبع: Cryptoslate

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا