اخبار ارز دیجیتال

رشد دوباره بیت کوین تا سقف ۷۱۰۰۰ دلار

در این وبلاگ خبری از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به خبر رشد بیت کوین در روز گذشته می‌پردازیم.
در روز دوشنبه ۶ فرورین قیمت بیت‌کوین از ۶۷۰۰۰ دلار به بالاتر از ۷۱۰۰۰ دلار رسید و کندل آن روی عدد ۶۹۸۸۰ دلار بسته شد. قیمت بیت‌کوین دوباره در کنترل گاوها قرار گرفته است، اما آیا فعالان بازار کریپتو باید انتظار رسیدن به یک رکورد جدید از بالاترین قیمت را داشته باشند؟

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین از کندل آغازین ۶۷,۲۱۲ دلار به ۷۰,۳۰۶ دلار در روز ۲۵ مارس رسیده است. این بالاترین عددی است که بیت‌کوین در هفته‌ی گذشته دیده و می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

خروجی هفتگی به ETF بیت کوین در مجموع ۹۰۴ میلیون دلار بود

طبق گزارش ۲۵ مارس شرکت کوین شیرز (CoinShares)، هفته گذشته «پایان یک چرخه ۷ هفته‌ای» ورودی به محصولات سرمایه‌گذاری رمزارز بود زیرا سرمایه‌گذاران بیش از ۹۴۲ میلیون دلار برداشت کردند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که هفته گذشته اولین جریان خروجی پس از یک رکورد ۷ هفته‌ای ورودی به مجموع ۱۲٫۳ میلیارد دلار بود.

احساس ناراحتی بیشتر روی بیت‌کوین متمرکز بود، که ۹۶٪ از جریان‌ها به مبلغ ۹۰۴ میلیون دلار را تشکیل می‌داد، در حالی که شورت بیت‌کوین خروج کمی به مبلغ ۳٫۷ میلیون دلار داشت.

حرکت شارپ در شاخص سن مصرفی بیت کوین

شاخص سن مصرفی (Age Consumed) یک معیار است که حرکت کوین‌های غیرفعال BTC را رصد می‌کند. این معیار تعداد بیت‌کوین‌هایی که به آدرس‌های دیگر منتقل شده‌اند را روزانه در ازای تعداد روزهایی که از زمان حرکت آن‌ها گذشته ضرب می‌کند. افزایش ناگهانی این شاخص نشانه‌ای از افزایش احتمالی در نوسانات قیمت است.

بیت کوین طی چند روز گذشته افزایش قابل توجهی را در شاخص سن مصرفی تجربه کرده است. طبق داده‌های شرکت اطلاعاتی بازار Santiment، تعداد آدرس‌های BTC غیرفعال در حال انتقال بیت‌کوین به ۱۶۲٫۸۹ میلیون در ۲۳ مارس افزایش یافت که بالاترین رقم در طی دو سال گذشته است.

آیا آلت سیزن در راه است؟

گزارش CoinShares خاطرنشان کرد که آلتکوین‌ها در هفته گذشته به خوبی عمل کردند و با ورود خالص ۱۶ میلیون دلار آمریکا توجه زیادی جلب کردند. پولکادوت (Polkadot) با ۵ میلیون دلار ورودی، آوالانچ (Avalanche) با ۲.۹ میلیون دلار و لایت‌کوین (Litecoin) با ۲ میلیون دلار در صدر بودند.

به این ترتیب، تعدادی از آلت‌کوین‌های کلان در هفته گذشته عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین داشتند. از جمله BNB Chains با ۷ درصد سود، دوج‌کوین (Doge Coin) با ۲۰ درصد سود و تون‌کوین (Ton Coin) با ۴۶ درصد سود. اگرچه بیت کوین در مدت مشابه فقط ۴.۵ درصد افزایش داشته است، اما در همان دوره از اکثر آلتکوین ها از جمله اتریوم بهتر عمل کرده است.

با این حال، داده‌های CoinMarketCap نشان می‌دهد که BTC همچنان با ۵۱.۷۷ درصد بر بازار تسلط دارد. علاوه بر این، شاخص فصل آلت کوین توسط مرکز بلاک چین به ۴۹ کاهش یافته است، به این معنی که فصل آلتکوین هنوز به اینجا نرسیده است.

مرکز بلاک چین می گوید که فصل آلتکوین تنها زمانی می تواند اعلام شود که «۷۵ درصد از ۵۰ کوین برتر در فصل گذشته (۹۰ روز) عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشند.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا