اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

رای گیری اپتوس برای یک ارتقای بزرگ

اپتوس (Aptos) یک شبکه بلاک چینی با تحمل خطا بیزانس (BFT) و متکی به مکانیزم اجماع اثبات سهام است که با هدف رفع مشکلاتی که بلاکچین‌های لایه یک دارند، راه‌اندازی شد. این پروژه ادعا می‌کند که سریع‌تر، ایمن‌تر و مقیاس‌پذیر‌تر از دیگر بلاکچین‌های لایه یک است. به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از کوین دسک (CoinDesk)، شبکه رمزارز اپتوس در حال رأی‌گیری در مورد ارتقای بزرگی است که حاوی استانداردهای جدیدی برای ایجاد دارایی‌های قابل تعویض است.

پادکست «رای گیری اپتوس برای ارتقای بزرگ»

دسترسی سریع: مشاهده قیمت اپتوس به صورت لحظه‌ای

توسعه‌دهندگان در ارز دیجیتال اپتوس از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کنند که عملکرد و تمرکززدایی را بهینه کنند. این پروژه از زبان قرارداد هوشمند Move استفاده می‌کند که با تأکید بر ایمنی و انعطاف‌پذیری ایجاد شده است. طبق گزارشات اخیر منتشر شده، شبکه آپتوس در حال رای‌گیری برای یک ارتقای بزرگ است که شامل استانداردهای جدیدی در زمینه ایجاد دارایی‌های تعویض‌پذیر می‌شود.

به گفته تحلیل‌گران این اقدام از شبکه اپتوس، گامی بزرگ و ضروری در رسیدگی به کلاس‌‌های دارایی زنجیره‌ای از جمله؛ املاک و مستغلات توکنیزه شده است. شبکه اپتوس، این ارتقا را در قالب یک بسته به نام V1.5 معرفی می‌کند که طیف وسیعی از ویژگی‌های جدید و به‌روز شده در مورد نحوه عملکرد بلاک چین اپتوس را شامل می‌شود. همچنین این بسته، کارهایی که سازندگان و توسعه‌دهندگان می‌توانند با اپتوس انجام دهند را پوشش می‌دهد.

دسترسی به: خرید بیت‌ کوین و نمودار آن

اپتوس یکی از جدیدترین بلاکچین‌های لایه ۱ است که برای حمایت از اقتصادهای مبتنی بر اینترنت در زیرساخت‌های غیرمتمرکز رقابت می‌کند. این پروژه، همچنین روی وب ۳ متمرکز شده، به‌طوری‌که قصد دارد بلاک چینی باشد که پذیرش وب ۳ را آسان‌تر کند. اپتوس برای رسیدن به این هدف به اکوسیستمی متکی است که مشکلات اصلی سایر بلاکچین‌ها را حل می‌کند.

ارتقای اپتوس

در این ارتقا، یک تغییر به نام AIP-21 در شبکه اپتوس در نظر گرفته شده که طبق آن، قابلیت‌های شبکه در رابطه‌با اوراق بهادار، املاک و مستغلات، ارزهای درون بازی و سایر دارایی‌های قابل تعویض افزایش می‌یابد. اگرچه قبل‌تر هم اپتوس از صدور توکن‌های مبتنی بر شبکه‌های بلاکچینی پشتیبانی می‌کرد؛ اما استانداردهای موجود در آن نمی‌توانست «نوآوری‌های خلاقانه» مانند محدودیت‌هایی در مورد اینکه چه کسی می‌تواند مالک یک دارایی باشد را پوشش دهد.

مطالعه بیشتر: معرفی رمز ارز Aptos و دلایل رشد ۴۵۰ درصدی APT در ابتدای سال ۲۰۲۳

طبق این آپدیت، تغییرات دیگر برای خدمات درون زنجیره‌ای از جمله؛ ردیابی رفتار گره‌ها، بازیابی گره‌ها و فیلترکردن تراکنش‌های تکراری از بلاک‌ها طراحی شده است. همچنین در این ارتقا، به توسعه‌دهندگان امکان داده می‌شود که برنامه‌های رمزنگاری شده را در Move، زبان برنامه‌نویسی اپتوس ایجاد کنند.

در آپدیت مورد انتظار پروژه اپتوس، قرار است پاداش‌های استیکینگ (سپرده‌گذاری) سالانه ۱.۵ درصد کاهش یابد. به گفته برخی تحلیل‌گران، این تغییر ممکن است تا حدی روی پرداخت‌های سپرده‌گذاران این رمزارز که دارایی‌های خود را برای تأمین امنیت شبکه قفل کرده‌اند، تأثیر بگذارد و آن‌ها را محدود کند. این موضوع به نوبه خود ممکن است روی امنیت شبکه تأثیر منفی داشته باشد.

لازم به ذکر است که این خبر سه‌شنبه رسانه‌ای شده و تا به الان تغییر چشمگیری در قیمت اپتوس ایجاد نکرده است. اپتوس در لحظه نوشتن این متن در قیمت ۷.۰۵ دلار و با ۰.۳۳ درصد مثبت در ۲۴ ساعت گذشته معامله‌ می‌شود.

دسترسی به: خرید تتر در بهترین قیمت

حسین قطبی

من حسین قطبی، کارشناس ارشد ریاضیات مالی هستم و از اواخر ۱۳۹۵ به فعالیت در حوزه‌ بازارهای مالی مشغول شدم. به‌ویژه، تقریباً ۴ سال اخیر را به صورت مستمر و تخصصی در زمینه رمزارزها و بلاکچین تحقیق می‌کنم. معتقدم که آرزوهای دیرینه بشریت از جمله؛ سفر در زمان، حضور هم‌زمان در چند مکان متفاوت، حرکت با سرعت نور و… با فضای متاورس تحقق پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، ابزارهای مالی فضای متاورس را متکی به دنیای غیرمتمرکز و بلاکچین می‌‌دانم. بنابراین، چشم‌انداز روشنی به آینده این صنعت دارم و از نوشتن، تحقیق و پژوهش در این حوزه نهایت لذت را می‌برم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا