آموزش NFTتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

میدان تایمز میزبان مجموعه NFT بارسلونا برای اولین بار در تاریخ

طرفداران یکی از قدرتمندترین باشگاه‌های فوتبال بدون شک با دیدن لوگوی تیم مورد علاقه خود در میدان تایمز (Times Square) شهر نیویورک بسیار هیجان‌زده خواهند شد.

مجموعه NFT بارسلونا از تصویر یوهان کرایوف، اسطوره افسانه‌ای این باشگاه در سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۸، در اولین NFT و افتتاحیه مجموعه خود استفاده خواهد کرد. با توجه به مرگ نمادین وی در سال ۲۰۱۶، اکنون میراث یوهان کرایوف در دنیای وب ۳ تا ابد زنده خواهد ماند.

جاودانه به لطف وب ۳

لحظه تاریخی که در این NFT بارسلونا به تصویر کشیده شده است، پرواز یوهان کرایوف بالاتر از دروازبان تیم اتلتیکو مادرید در سال ۱۹۷۳ است. این اثر هنری که می‌توان گفت به دنیای متافیزیک تعلق دارد، قرار است طی یک مزایده در میدان تایمز نیویورک در معرض فروش گذاشته شود. کمترین مبلغ پیشنهادی برای این اثر در حال حاضر ۱۲۰,۰۰۰ دلار است و این NFT در صفحه نمایشی با چهارچوبی طلایی به نمایش گذاشته خواهد شد.


مسئول برقراری این مزایده پلتفرم ساتِبیز (Sotheby’s) است و به‌‌صورت آنلاین و حضوری در میدان تایمز در شهر نیویورک انجام خواهد شد. این NFT بارسلونا تصویر گرافیکی و متحرک یکی از لحظات تاریخی فوتبال را نشان می‌دهد و به همراه ۴ اثر NFT دیگر ارائه خواهد شد که آن‌ها نیز حاوی تصاویری از NFT اصلی هستند.


مالک افتخاری که این NFT را خریداری کند، از مزایای دیگری نیز برخوردار خواهد شد که از بین آن‌ها می‌توان به ملاقات با بازیکنان و رویدادهای خوش‌آمدگویی قبل از بازی‌های بارسلونا، جایگاه VIP ورزشگاه‌ها، رویدادهای مخصوص اعضا و حق تبلیغات اشاره کرد.

به این اثر عنوان «سفیر دیجیتال بارسلونا» (Barca Digital Ambassador) داده شده و اعتبار آن پنج سال است و دارنده آن مجوز ورود اختصاصی به کمپ‌های تمرینی تیم بارسلونا را نیز خواهد داشت. اکنون برای طرفدارن حوزه رمزارزها، حضور در بطن باشگاه بارسلونا ساده‌تر از همیشه شده است.

۹ اثر دیگر از مجموعه NFT بارسلونا

مجموعه nft بارسلونا

بلاگ رسمی باشگاه فوتبال بارسلونا طی اعلامیه‌ای خطاب به آن دسته از طرفدارانی که از این رویداد جا مانده‌اند بیان کرد این NFT، معرفی و افتتاحیه از یک مجموعه بزرگ‌تر است.

طبق توضیحات ارائه‌شده، این مجموعه NFT «میراث و تاریخچه» باشگاه بارسلونا را به تصویر خواهد کشید و در ادامه به این موضوع تاکید شد که هر لحظه ارزشمند در تاریخ بارسلونا باید به‌صورت اختصاصی و جداگانه مورد تقدیر قرار بگیرد. این تیم فوتبال برای زنده نگه‌داشتن و تولید این آثار، با کمپانی بی‌سی‌اِن ویژوالز (BCN Visuals) مشارکت ایجاد کرده است.


در نهایت هدف از ایجاد مجموعه NFT بارسلونا، ساخت یک تجربه سینمایی ویژه وفادارترین هوادارن این باشگاه فوتبال است که البته برای ایجاد این مجموعه NFT ورزشی و تبدیل آن به آثار هنری دیجیتال، فعالیت و تلاش زیادی به‌کار گرفته شده است.

طبق گزارش‌ها، ۴۰ نفر از بهترین تصویرسازان و گرافیست‌های کامپیوتر از هالیوود برای کار روی این پروژه به خدمت گرفته شده‌اند و اثر شماره یک مجموعه NFT بارسلونا، حاوی یک قطعه صوتی با آهنگ‌سازی اختصاصی و تلفیق‌شده با صدای پرشور هوادارن در ورزشگاه نیو کمپ (Camp Nou) است.

بر اساس گزارشی از این باشگاه، هنرمندان خالق این مجموعه بیش از ۱۰,۰۰۰ ساعت روی آن کار کرده‌اند و تنها ساخت تصویر یوهان کرایوف بیش از ۱,۰۰۰ ساعت زمان برده است.

خرید توکن هواداری بارسلونا


محبوبیت NFT های ورزشی روز به روز در حال افزایش است و حاصل همکاری تولیدکنندگان در حوزه‌های فناوری بلاک چین و ورزش، ایجاد بازاری به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار فقط در سال ۲۰۲۲ بوده است. با افزایش گستردگی و پذیرش NFT ها، باید دید که کدام باشگاه‌های ورزشی خود را به صدر چنین نوآوری می‌رسانند.

NFT چیست؟

NFT مخفف کلمه “Non-fungible Token” و به معنای توکن غیرمثلی است. آثار هنری دیجیتالی در قالب عکس، موزیک، ویدیو و . . . که یک شناسه خاص و کد مخصوص بلاک چین خود را دارند.

منبع: DailyCoin

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا