اخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

انانیموس متعهد شد جرایم دو کوان را فاش کند

گروه هکری اِنانیموس (Anonymous) متعهد شد که «به‌طور حتم» کمک بنیان‌گذار پروژه ترا (Terra)، دو کوان، را در رابطه با سقوط اکوسیستم‌های ترا (LUNA) و استیبل کوین آن (UST) در ماه می (اردیبهشت) «هرچه سریع‌تر به سزای اعمالش خواهد رساند».


بر اساس گزارشات در روز یکشنبه، یک ویدیو از گروه هکری انانیموس منتشر شد که در آن یک لیست از کلاهبرداری‌ها و پول‌شویی‌های دو کوان را توضیح داد و در بین آن‌ها به نقد کردن ۸۰ میلیون دلار به‌صورت ماهانه از لونا و UST پیش از سقوط این اکوسسیستم‌ها اشاره کرد؛

در این ویدیو همچنین به سقوط استیبل کوین بِیسیس کش (Basis Cash) اشاره شد که در این پروژه نیز، ظاهراً دو کوان با نام مستعار «ریک سانچز»، شخصیت اول انیمه ریک و مورتی، به‌عنوان کمک بنیان‌گذار در اواخر سال ۲۰۲۰ فعالیت داشته است.


انانیموس اظهار کرد، اقدامات دو کوان از زمان ورود وی به دنیای کریپتو را پیگیری خواهد کرد تا جرایم او را افشا کنند و بیان کرد شکی نیست که جرایم بیشتری از طریق این پیگیری‌ها کشف خواهند شد.


همچنین، این گروه هکری کوان را به‌دلیل «حالت‌های متکبرانه» وی در تمسخر رقبا و منتقدان و «رفتار او به‌طوری که امکان شکست برایش وجود ندارد» را مورد سرزنش قرار داد.


گروه انانیموس کار خود را در سال ۲۰۰۳ و در پلتفرم “۴chan” آغاز کرد. انانیموس یک گروه غیرمتمرکز متشکل از هکرهای بین‌المللی است و برای اقداماتی چون اجرای حملات سایبری علیه سازمان‌ها و آژانس‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و حتی کلیسای ساینتولوژی (Church of Scientology) شناخته‌شده هستند.


در ژوئن ۲۰۲۱ (تیر ۱۴۰۰) بود که همین کانال یوتیوب، مدیرعامل کمپانی تسلا یعنی ایلان ماسک را به اتهام «خراب کردن زندگی مردم» از طریق نفوذ و تاثیر خود در توییتر و بازیچه کردن بازار رمزارزها مورد هدف قرار داد. این ویدیو تا کنون نزدیک به ۳.۴ میلیون بار دیده شده است.


البته ناگفته نماند که چندین کانال یوتیوبی وجود دارند که مدعی ارتباط با گروه هکری انانیموس هستند. اما به‌طور کل به‌نظر می‌رسد که با توجه به ماهیت غیرمتمرکز و ناشناس این گروه، آن‌ها کانالی رسمی در پلتفرم یوتیوب نداشته باشند.

واکنش‌های متفاوت به انانیموس

نظردهندگان به این ویدیو در یوتیوب و پلتفرم توییتر، به‌ظاهر از این اقدامات انانیموس در رابطه با دو کوان حمایت می‌کنند و یکی از آن‌ها انانیموس را «رابین‌هود این روزها» خواند.


اما این ویدیو شک و تردید‌ها را نیز پیرامون دنیای رمزارزها افزایش داد و برخی از کاربران اقدامات این گروه را در قالب یک تهدید پوچ علیه کوان و عدم ارائه اطلاعاتی جدید به مردم، مورد انتقاد قرار دادند. یکی از این افراد بیان کرد که اقدامات انانیموس بسیار بچه‌گانه است و این ویدیو به‌طرز عجیب و غریبی هیچ اثری از تهدید در خود ندارد.


یکی دیگر از منتقدان انانیموس گفت، از آن‌ها انتظار می‌رفت تا چیزی را فاش کنند و چیزی بیشتر از هیچی برای ارائه نداشتند.


در حال حاضر، به نظر می‌رسد که کوان تهدیدهایی بزرگ‌تر و محسوس‌تر را اطراف خود حس می‌کند. ترافُرم لبز (Terraform Labs) که دو کوان کمک‌ بنیان‌گذار آن بود، هم‌اکنون تحت رسیدگی و بازجویی از سوی مقامات کره جنوبی قرار گرفته است که در بین این بررسی‌ها، اتهام اختلاس ذخایر بیت کوین این کمپانی نیز وجود دارد.


در ماه می (اردیبهشت)، یکی از واحدهای معتبر جرایم مالی تحت عنوان «گریم ریپرز» جهت تحقیقات در مورد سقوط اکوسیستم ترا، کار خود را دوباره آغاز کرد. این تیم تحقیقاتی متشکل از چندین مقام نظارتی است و تمرکز آن‌ها پیگرد طرح‌های کلاهبرداری و غیر قانونی است.


در اواخر همان ماه، مقامات کره جنوبی تمامی کارکنان ترافرم لبز را احضار کردند تا در مورد نقش داشتن در این عملیات مورد بازجویی قرار گیرند.


همچنین ،این کمپانی توسط اداره مالیات کره جنوبی، به‌ اتهام فرار مالیاتی ۷۸ میلیون دلار جریمه شد.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا