اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

تحلیل ۵ رمزارز برتر در پی سقوط بازار کریپتو

در حال حاضر بیت‌ کوین و اکثر آلت‌کوین‌های اصلی تحت فشار فروش شدیدی قرار دارند و نمودارها نشان می‌دهند که این روند هنوز به پایان خود نزدیک نشده‌است.

پادکست تحلیل ۵ رمزارز برتر در پی سقوط بازار کریپتو

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت کوین‌تلگراف، رنج زدن در یک محدوده در نهایت با شکست محدوده رنج به پایان می‌رسد و این همان اتفاقی است که در ۱۷ آگوست برای بیت کوین رخ داد. قیمت بیت کوین (BTC) به شدت سقوط کرد و منجر به لیکوئید شدن یک میلیارد دلار برای معامله‌گران بازارهای مشتقه شد که بزرگترین ضرر از زمان سقوط FTX در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

نمی‌توان دلیل مشخصی برای این سقوط ارائه کرد اما تحلیلگران بر این باورند که احتمالا سردرگمی ناشی از روند بازار و شایعات مربوط کاهش ۳۷۳ میلیون دلاری موجودی بیت‌ کوین‌های شرکت اسپیس‌ایکس از محرک‌های اصلی این سقوط باشد.

نقشه بازار

به هر دلیلی، این کاهش اکنون شروع شده‌است. حال سوال اصلی بعدی که ذهن سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده، این است که بیت کوین تا کجا سقوط می‌کند. بسیاری از تحلیلگران چشم‌اندازی نزولی را برای این رمزارز پیش‌بینی می‌کنند و انتظار دارند بیت کوین در کوتاه مدت به روند کاهشی خود ادامه دهد.

حال سوال این است که آیا بیت کوین به افت خود ادامه می‌دهد و بقیه ارزهای دیجیتال را با خود به پایین می‌کشاند؟ سطوح حمایتی مهمی که باید به آن توجه داشت کدامند؟ بیایید نمودار ۵ ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا متوجه شویم.

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین

محدوده رنج بیت کوین در ۱۷ آگوست به سمت روند نزولی رفت و باعث لیکوئید شدن دارایی سرمایه‌گذارن شد؛ موضوعی که قیمت را به ۲۵,۱۶۶ دلار رساند.

نمودار تحلیل قیمت بیت کوین
نمودار تحلیل قیمت بیت کوین

طبق تحلیل‌ها، انتظار می‌رود گاوها با قدرت از سطح ۲۴,۸۰۰ دلار دفاع کنند. سطح اشباع فروش در شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان می‌دهد که جفت BTC/USDT ممکن است در کوتاه مدت شاهد کاهش یا ثبات قیمت باشد.

اگر قیمت بالای ۲۴,۸۰۰ دلار باقی بماند، می‌توان امیدوار بود که ارزش بیت کوین به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) یعنی  28,786 دلار برسد. این یک سطح مهم است که باید مراقب آن بود. در مقابل، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها قدرت را در بازار در اختیار دارند و احتمال سقوط به زیر ۲۴,۸۰۰ دلار افزایش می‌یابد. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ممکن است تا ۲۰,۰۰۰ دلار کاهش یابد.

به عبارت دیگر، اولین نشانه قدرت‌یابی بیت کوین، بسته شدن ارزش این رمزارز بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود که به ثبات احتمالی در کوتاه مدت اشاره خواهد داشت.

تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در ۱۶ آگوست با کاهش مواجه شد و به زیر سطح حمایت ۱,۸۱۶ دلار رسید که نشان می‌دهد خرس‌ها کنترل بازار را در اختیار دارند.

نمودار تحلیل قیمت اتریوم
نمودار تحلیل قیمت اتریوم

شتاب فروش اتریوم در ۱۷ آگوست با افزایش مواجه شد و جفت ETH/USDT به زیر سطح حمایت بحرانی ۱,۶۲۶ دلار سقوط کرد. خریداران از این کاهش قیمت استفاده کردند و در کف قیمت وارد بازار شدند اما در تلاش هستند تا از این کاهش قیمت جلوگیری کنند. این نشان دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

سقوط شدید ارزش اتریوم، RSI را وارد قلمروی اشباع فروش کرده‌است که نشان می‌دهد احتمالا در کوتاه مدت شاهد ادامه اشباع فروش باشیم. این جفت ممکن است در چند روز آینده شاهد تثبیت یا بهبودی کوتاه مدت باشد. موضوعی که می‌تواند جفت یاد شده را در محدوده بین ۱,۶۲۶ تا ۲,۰۰۰ دلار نگه دارد.

در سناریوی نزولی، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح حمایت ۱,۵۵۰ دلار سقوط کند، این فرضیه باطل خواهد شد و احتمالا مسیر را برای کاهش احتمالی تا ۱,۳۶۸.۳۹ دلار هموار می‌کند.

تجزیه و تحلیل قیمت بایننس کوین

طبق نمودارها، قیمت بایننس کوین به زیر الگوی مثلث متقارن سقوط کرد و بسته شد که نشان می‌دهد خرس‌ها بر گاوها غلبه دارند.

نمودار تحلیل قیمت بایننس کوین
نمودار تحلیل قیمت بایننس کوین

فشار فروش در ۱۷ آگوست افزایش یافت و جفت BNB/USDT را به زیر سطح حمایت ۲۲۰ دلار کشاند. اگر گاوها نتوانند قیمت را به بالای ۲۲۰ دلار برگردانند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد جفت را به هدف ۱۹۶ دلار و سپس به ۱۸۳ دلار کاهش دهند.

در عوض، اگر خریداران قیمت را به بالای ۲۲۰ دلار برگردانند، بازگشت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۲۳۶ دلار امکان‌پذیر است. شکست و کاهش بیش از این سطح نشان می‌دهد که شکست به زیر ۲۲۰ دلار ممکن است یک تله خرسی بوده‌باشد. موضوعی که می‌تواند این جفت را برای مدت طولانی در محدوده ۲۲۰ تا ۲۶۵ دلار نگاه دارد.

تجزیه و تحلیل قیمت ریپل

ریپل در ۱۷ آگوست به زیر سطح ۰.۵۶ دلار سقوط کرد که نشان‌دهنده ادامه فشار فروش از سوی خرس‌ها است.

نمودار تحلیل قیمت ریپل
نمودار تحلیل قیمت ریپل

سقوط جفت XRP/USDT یک اصلاح ۱۰۰ درصدی بود که همه رشدهای چند وقت اخیر را از بین برد. با این حال، یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها روند نزولی را در نزدیکی منطقه حمایت ۰.۴۵ تا ۰.۴۱ دلار متوقف کردند.

احتمالا این بازیابی در قیمت ۰.۵۶ دلار و دوباره در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی در ۰.۶۱ دلار به بن‌بست خواهد رسید. اگر قیمت از این منطقه بالاسری کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در دوره روند صعودی شروع به فروش دارایی خود می‌کنند. این رخداد ممکن است سطح حمایت ۰.۴۱ دلاری را وارد بازی کند.

تجزیه و تحلیل قیمت کاردانو

کاردانو در تاریخ یاد شده به زیر الگوی کانال نزولی سقوط کرد که نشان می‌دهد فروش شتاب گرفته‌است.

نمودار تحلیل قیمت کاردانو
نمودار تحلیل قیمت کاردانو

گاوها با موفقیت از حمایت مهم ۰.۲۴ دلار محافظت کردند که نشان‌دهنده خرید قوی در سطوح پایین‌ است. خریداران سعی خواهند کرد قیمت را دوباره به کانال برگردانند. در صورت موفقیت، جفت ADA/USDT تلاش خواهد کرد تا به خط مقاومت کانال صعود کند.

این افزایش ممکن است آسان نباشد زیرا گاوها احتمالا با فروش در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی سطح ۰.۲۸ دلار روبه‌رو خواهند شد. اگر قیمت از این سطح پایین بیاید، جفت یاد شده ممکن است دوباره حمایت قوی را در ۰.۲۴ دلار آزمایش کند. سقوط به زیر این سطح نشانه از سرگیری روند نزولی خواهد بود.

پیش‌بینی شما از روند بازار کریپتو در کوتاه مدت و بلند مدت چیست؟

سلب مسئولیت

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا