اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

خروج ۸۵۵ هزار بیت کوین از صرافی‌ها طی ۳ سال گذشته

مسترکارت کارت مسافرتی

بر اساس داده‌های موجود، تا دیروز ۲۰ تیر (۱۱ جولای۲۰۲۳) ، حدود ۲,۰۸۶,۰۳۴ بیت‌کوین در صرافی‌ها هولد شده‌است. این رقم ۱۵۴,۱۶۰ بیت کوین کمتر از تعداد موجود در پلتفرم‌های معاملات متمرکز تا ۳۰ آوریل است. به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از news.bitcoin، تعداد بیت کوین‌ها در صرافی‌ها از ۳۱ جولای ۲۰۲۰، زمانی که نزدیک به ۳ میلیون بیت‌کوین در صرافی‌ها نگهداری می‌شد، به طور قابل توجهی کاهش یافته‌است.

پادکست خروج ۸۵۵ هزار بیت کوین از صرافی‌ها طی ۳ سال گذشته

داده‌های وبسایت کریپتوکوانت نشان می‌دهد که تعداد بیت‌کوین‌های نگهداری شده در صرافی‌ها طی دو سال و ۱۱ ماه گذشته به‌طور پیوسته کاهش یافته‌است. در ۳۱ جولای ۲۰۲۰، ۲,۹۴۱,۶۵۵ بیت‌ کوین در صرافی‌ها نگهداری می‌شد. از امروز، این تعداد به ۲,۰۸۶,۰۳۴ کاهش یافته‌است. این بدان معناست که در ۱۰۷۵ روز گذشته، کاربران تعداد ۸۵۵,۶۲۱ بیت کوین را از پلتفرم‌های معاملاتی متمرکز خارج کرده‌اند.

خروج بیت کوین از صرافی‌ها

از ۳۰ آوریل ۲۰۲۳، تقریبا ۱۵۴,۱۶۰ بیت کوین از صرافی‌ها خارج شده است که پس از آن تعداد ۲،۲۴۰،۱۹۴ بیت کوین در ذخایر هولد شده‌بود. داده‌های موجودی ذخایر بیت‌کوین در سایت کوین گلس نشان می‌دهد که بایننس طی ۳۰ روز گذشته کاهش ۱۸۵۶۶.۷۱ بیت کوین را تجربه کرده‌است. در همان دوره، کوین بیس شاهد برداشت ۳۸۲۵۳.۵۹ بیت کوین بود و از OKX نیز حدود ۹,۴۰۳ بیت کوین برداشت شد. طبق گزارش کوین گلس، در ماه گذشته، تعداد ۸,۵۴۴ بیت کوین از صرافی کراکن مستقر در سانفرانسیسکو برداشت شده‌است.

لازم به ذکر است که وقتی بیت کوین‌های کمتری برای خرید در صرافی‌ها موجود باشد، قیمت افزایش می‌یابد. طبق اصول عرضه و تقاضا اگر عرضه کاهش یابد و تقاضا ثابت بماند یا افزایش یابد، قیمت به تبع آن باید افزایش پیدا کند. این کاهش عرضه در زمینه بیت کوین از قبل یک تصمیم و پیشگویی بود که تحقق‌ خواهد یافت. زیرا تصور اینکه بیت کوین به یک منبع کمیاب تبدیل می‌شود، قیمت را از طریق فشار عرضه افزایش می‌دهد. علاوه بر این، در ۲۸۹ روز پس از رویداد هاوینگ، عرضه کل بیت‌کوین‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

مطالعه بیشتر: هاوینگ بعدی بیت کوین چه زمانی اجرا می‌شود؟

داده‌ها همچنین حاکی از آن است که باقی‌مانده عرضه در گردش BTC که توسط صرافی‌ها نگهداری نمی‌شود، تحت مدیریت بازارسازان، متولیان شخص ثالثی که از خدمات ذخیره‌سازی سرد استفاده می‌کنند، مشتریان نهادی با خالص دارایی بالا، راه‌حل‌های لایه دو مانند شبکه لایتنینگ و در کیف پول‌های سرد یا گرم شخصی کاربران قرار دارد. روندهای اخیر نشان‌دهنده تغییر به سمت این گزینه‌ها نسبت به ذخیره وجوه در صرافی‌ها است. به نظر می‌رسد که فروپاشی پلتفرم‌هایی مانند FTX و Voyager باعث تشدید خروج بیت‌کوین از این صرافی‌ها شده‌است.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا