اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

مشارکت ترون با دومینیکا چه پیامدهایی برای این رمزارز دارد؟

سرمایه‌گذاران ترون (Tron / TRX) شاید بهتر باشد قیمت این رمزارز را با دقت بیشتری زیر نظر گیرند، چرا که نشانه‌هایی از صعود در آن دیده می‌شود. در پی مشارکت ترون با دومینیکا، کشور واقع در جزایر کارائیب، ترون به‌عنوان پروتکل رسمی جهت ارائه زیرساخت‌های بلاک چینی در این کشور شناخته شد و قیمت ارز دیجیتال TRX در روز گذشته تا ۰.۰۶۴۵ دلار افزایش یافت.


سازمان خودمختار غیرمتمرکز ترون یا همان Tron DAO، اظهار کرد این اولین باری است که یک کمپانی بلاک چینی بزرگ وارد چین قراردادی می‌شود. این سازمان روز گذشته در توییتر خود از مشارکت ترون با دومینیکا جهت ارائه زیرساخت‌های بلاک چینی خبر داد.

نمودار روزانه ترون
نمودار روزانه ترون – TradingView

البته قیمت ترون هنگام نشر این خبر با کاهش ۰.۰۷ درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده ۰.۰۶۱۷ دلار قرار گرفت، اما حجم معاملات آن در همین بازه رشدی به‌میزان ۵۴ درصد داشته است.


بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که ترون در آغاز ماه اکتبر (هفته دوم مهر ماه) حرکتی صعودی را تشکیل داده بود و پس از یک کاهش قیمتی در پی آن، در تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) با صعود مجدد خود به ۰.۰۶۵۲ دلار رسید.


تحلیل تکنیکال ترون در نمودار روزانه و محدوده میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (۲۰۰ EMA) آن نشان می‌دهد که جهت تشکیل یک حرکت صعودی برای ترون، کندل نمودار آن باید حداقل به محدوده مقاومتی در ۰.۰۷۰۴۲ دلار برسد. قیمت ترون در ماه آگوست (مرداد) به همین محدوده رسیده بود.


اما با این‌که کندل قیمت ترون هنگام این خبر با رنگ سبز در حال ادامه بود، به‌نظر می‌رسد نشست آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) پیرامون گزارشات بازار نفت، تقریباً تمام ارزهای دیجیتال از جمله ترون را با کاهش قیمت مواجه کرده است.

نمودار یک ساعته ترون
نمودار یک ساعته ترون – TradingView

قیمت ترون در نمودار ۱ ساعته خود با کاهشی شدید به ۰.۶۰۴ دلار رسید و در روز گذشته با فروش سنگینی از سوی سرمایه‌گذاران خود همراه بود.


همان‌طور که در نمودار پیدا است، ترون در ساعت ۲:۰۰ به وقت جهانی (UTC) در یک محدوده صعودی قرار گرفت که نشان‌دهنده خرید بیشتر از سوی هولدرهای این رمزارز بود و در ۵ ساعت بعدی، یک روند صعودی را برای ترون ایجاد کرد.


لازم به ذکر است علاوه‌بر ترون، رمزارزهای بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، کاردانو (ADA)، پولکادات (DOT) و سولانا (SOL) نیز با کاهش قیمت همراه بوده‌اند و در بین ۱۰ رمزارز برتر بازار، ADA بیشترین کاهش به‌میزان ۷.۱۸ درصد را نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرده است.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال با ملاک قرار دادن داده‌های آماری بر اساس تغییرات ایجاد شده در گذشته و با استفاده از اندیکاتورها و شاخص‌ها، تمهیداتی را برای آینده قیمت یک دارایی نشان می‌دهد.

منبع: CoinEdition

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا