آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاری

۳ استراتژی موفق برای معامله اتریوم تا رسیدن به ارتقای مرج

جامعه رمزارزها مدت زیادی است که انتظار ارتقای شبکه اتریوم را می‌کشند که بالاخره قرار است در تاریخ ۱۵ الی ۱۶ سپتامبر (۲۴ الی ۲۵ شهریور) الگوریتم اجماع این شبکه از اثبات کار (Proof-of-Work / PoW) به اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) انتقال پیدا کند.

تحلیل‌گران و معامله‌گران طی یک سال گذشته پیامدهای مختلف این ارتقا و استراتژی‌های گوناگونی را جهت معامله اتریوم مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند که از بین آن‌ها، سه رویکرد پیش رو بیشتر از بقیه موارد توجه معامله‌گران را به خود جلب کرده‌اند.

هولد کردن اتریوم و دریافت توکن های هارد فورک

نخستین استراتژی برای معامله اتریوم تا رسیدن به ارتقای مرج (Merge) تا حدی آسان است. معامله‌گران به‌راحتی می‌توانند در بازارهای اسپات (Spot) به خرید اتریوم بپردازند و دارایی خود را در کیف پول صرافی و یا هر کیف پول رمزارزی با قابلیت پشتیبانی از توکن‌های فورک‌شده نگهداری کنند تا زمان راه‌اندازی مرج، توکن‌های PoW را دریافت کنند.


در سال ۲۰۱۷ و زمانی که فورک بیت کوین یعنی بیت کوین کش (Bitcoin Cash / BCH) انجام شد، هولدرهای بیت کوین برابر با موجودی خود توکن‌های BCH را دریافت کردند که برای بازه‌ای از سال قیمت هر واحد از آن به ۱,۶۵۰ دلار نیز رسید.


هولدرها با دریافت توکن‌های PoW اتریوم می‌توانند آن‌ها را در پلتفرمی که از این توکن‌ها پشتیبانی کند به فروش برسانند.

باز کردن موقعیت های خرید و فروش در معامله اتریوم

فرض کنیم شما در مورد اجرای موفقیت‌آمیز ارتقای مرج اتریوم کمی مشکوک هستید. البته بسیاری از مردم چنین دیدگاهی را دارند؛ به‌ویژه این که در سال میلادی جاری اتفاقاتی نظیر از بین رفتن سود سالانه بیت کوین، سقوط پلتفرم‌های واندِرلند مانی (Wonderland Money)، ترا (Terra)، سلسیوس (Celsius) و تری اَروز کپیتال (Three Arrows Capital) افتاده است و از این رو، داشتن احساسات ضد و نقیض و اضطراب پیرامون یک تغییر اساسی در دومین رمزارز برتر بازار، کاملاً طبیعی است.


انتخاب مناسب برای سرمایه‌گذارانی که دیدگاهشان در مورد ارتقای مرج همزمان مثبت و منفی است، هِج کردن (Hedging) است. به بیان ساده، شخص یک موقعیت خرید (Long) در معامله اتریوم دارد، همانند بسیاری از هولدرهای اتریوم که برای سال‌ها است این رویکرد را داشته و یا حداقل از زمان رسیدن اتریوم به کف ۸۸۰ دلاری آن، وارد معامله خرید این دارایی شده‌اند.


همزمان با حفظ چنین موقعیتی (خرید اتریوم یا باز کردن موقعیت Long در معاملات بازار مشتقات)، باز کردن یک موقعیت شورت (Short) یا فروش در معاملات آتی (Futures) یا اختیار (Options) از سرمایه‌گذار در برابر کاهش‌های ناگهانی قیمت اتریوم محافظت می‌کند و در نهایت، فرد توکن‌های هارد فورک آن را نیز دریافت کرده که این مسئله نیز موجب خنثی‌سازی ضررهای به‌دست آمده از معامله اتریوم در بازار اسپات می‌شود.


همین که یک سرمایه‌گذار مضطرب امید داشته باشد که می‌تواند ضررهای احتمالی را با دریافت توکن‌های هارد فورک جبران کند، از لحاظ ذهنی برای وی بسیار مثبت بوده و حتی شاید از این استراتژی خود، سود مناسبی به‌دست آورد.

تبدیل دارایی ها به استیبل کوین و معامله اتریوم در روند فعلی

برای برخی از سرمایه‌گذاران ریسک‌های مرتبط با معامله اتریوم تا روز راه‌اندازی ارتقای مرج، وزنه سنگین‌تری نسبت به پاداش‌ها و دریافت توکن‌های هارد فورک اثبات کار (PoW) اتریوم دارد.


این سرمایه‌گذاران بهتر است صرفاً با تبدیل دارایی‌های خود به یک استیبل کوین، هم‌جهت با روند بازار و یا طی یک حرکت صعودی قوی به معامله اتریوم بپردازند. فرد با توجه به چنین شرایطی، می‌تواند به‌صورت روزانه در شکست‌های صعودی و نزولی قیمت‌ و یا در الگوی‌های کوتاه‌مدت تایید‌شده در یک روند، معاملات خود را انجام دهد.

بسیاری از معامله‌گران استراتژی معاملاتی ارتقای مرج اتریوم را به‌عنوان استراتژی «خرید شایعه و فروش خبر» در نظر گرفته‌اند و معتقدند پس از تکمیل این به‌روزرسانی، قیمت اتریوم به‌طرز قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.


چنانچه شما نیز با توجه به ارتقای مرج این دیدگاه را در مورد معامله اتریوم دارید و سرمایه معاملاتی شما را استیبل کوین‌ها تشکیل داده‌اند، طراحی و پیاده‌سازی این استراتژی معاملاتی کار دشواری نخواهد بود.

این معامله‌گران در صورتی که به‌طور کل به آینده اتریوم امیدوار هستند، می‌توانند در صورت کاهش قیمت آن، به خرید در کف بپردازند و چنانچه حجم معاملات توکن‌های PoW اتریوم در صرافی‌ها افزایش پیدا کرد، می‌توانند از نوسنات قیمتی این توکن‌ها نیز کسب سود کنند.

استراتژی شایعه را بخر، خبر را بفروش چیست؟

یک استراتژی معاملاتی که معامله‌گر بر اساس یک شایعه اقدام به خرید یک دارایی می‌کند تا هنگام انتشار رسمی خبر آن و افزایش سطح تقاضا، جهت کسب حداکثر سود دارایی خود را بفروشد.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا