اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال ۲۹ تیر ۱۴۰۱

سرمایه گذاری و معامله نیاز به درک روشنی از جنبه های مختلف در مورد دارایی‌هایی دارد که قصد خرید آن‌ها را دارید. شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار باید بدانید که یک دارایی چه ارزشی را ارائه می‌دهد و پتانسیل آینده آن به چه صورت است. در دنیای ارزهای دیجیتال، تحلیل تکنیکال یکی از روش‌های محبوب برای پیش‌بینی عملکرد قیمتی رمزارزها، عموماً در بازه‌های زمانی کوتاه است.

تحلیل تکنیکال روشی برای تحلیل آینده قیمتی یک رمزارز با استفاده از شاخص‌های ریاضی و با توجه به رفتار قیمتی دارایی مد نظر در گذشته است. اصول کلی تحلیل تکنیکال شامل شناسایی روندها و الگوها در نمودار یک دارایی است.

تحلیل تکنیکال ۲۹ تیر ۱۴۰۱ – بایننس کوین (BNB)

به‌نظر می‌رسد توکن صرافی بایننس یا BNB در حال تلاش برای شکست سقف تاریخی خود در برابر بیت کوین است. در بررسی جفت‌ارز BNB/BTC مشخص شد که با قدرت گرفتن بایننس کوین در برابر بیت کوین یک قدم به سقف تاریخی خود نزدیک‌تر شده است. این جفت‌ارز که نشان دهنده نسبت و قدرت بایننس کوین به بیت کوین را نشان می‌دهد، پس از ۱۸ ماه سیر یک روند خنثی، اکنون به‌سمت سقف تاریخی خود یعنی ۰.۰۱۲ در حال حرکت است.

نمودار هفتگی بایننس کوین
نمودار هفتگی بایننس کوین – Binance


در نمودار رمزارز BNB سه کندل هفتگی به رنگ سبز دیده می‌شود که نشان‌دهنده ۳۰ درصد رشد قیمتی از ۴ ژوئیه (۱۳ تیر) تا کنون بوده است. از زمان آغاز روند نزولی بازار در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) تا ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد)، قیمت BNB از سقف ۶۷۰ دلاری خود به کف ۱۹۶ دلار رسید و اکنون با ظهور نشانه‌های کم‌رنگ از صعود و بازگشت نزدیک به نیم تریلیون دلار به ارزش بازار ارزهای دیجیتال، به ظاهر بایننس کوین نیز قدرت خود را مجدداً به‌دست آورده است. پیش‌بینی می‌شود که طی این روند کوتاه‌مدت قیمت BNB به ۳۰۰ دلار برسد و سقف کانال نزولی خود را که محل تلاقی قیمت با میانگین متحرک ۱۰۰ روزه آن است را مورد آزمایش قرار دهد.

محدوده نزولی بایننس کوین
کانال نزولی بایننس کوین – Binance

در صورتی که بایننس کوین با قدرت زیادی از محدوده نزولی خود خارج شود، نسبت به میانگین متحرک ۱۰۰ روزه واکنشی مثبت داشته باشد و تزریق سرمایه از سوی معامله‌گران ادامه پیدا کند، BNB پتانسیل صعود تا ۳۶۰ دلار را پیدا خواهد کرد.

به همین ترتیب، در صورت عدم موفقیت در رسیدن و حفظ ۳۰۰ دلار، ممکن است BNB با بازگشتی شدید به‌سمت ۲۰۰ دلار در میان‌مدت روبرو شود.

تحلیل تکنیکال ۲۹ تیر ۱۴۰۱ – چین لینک (LINK)

رمزارز چین لینک (LINK) همچنان طبق همان سناریو تکنیکالی حضور دارد که در آغاز ماه ژوئن (اواسط خرداد) برای آن مشخص شد. با گذشت یک ماه، خریداران و به اصطلاح گاوهای بازار هنوز موفق به خروج از مثلث نزولی ارز چین لینک نشده‌اند و شرایط حتی با عدم توانایی ارز در آزمایش این سطح، وخیم‌تر به‌نظر می‌رسد.

نمودار روزانه چین لینک
نمودار روزانه چین لینک صرافی بایننس – FXStreet

با توجه به کنترل قیمت چین لینک توسط ذهنیت و تمایلات نزولی معامله‌گران، انتظارت بهبود قیمتی برای آن بیهوده خواهد بود؛ چرا که فشارهای مرتبط با بازار نزولی ممکن است سطح ۵ دلاری این رمزارز را طی یک حرکت شدید به‌سمت ۲.۹۴ دلار هدایت کند و نزدیک به ۵۰ درصد کاهش در نمودار قیمت چین لینک ثبت شود.

منبع: FXStreet, DailyHodl

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا