اخبار ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

هفته نامه ۹ آبان ǀ او ام پی فینکس

در دومین سری از هفته نامه او ام پی فینکس مروری بر مهم‌ترین اتفاقات پلتفرم و همچنین جدیدترین مطالب آموزشی آکادمی او ام پی فینکس خواهیم داشت.

مروری جامع بر هفته نامه ۹ آبان

  • ارز دیجیتال ماین نتورک (MNET) به بازار معاملات او ام پی فینکس اضافه شد.
  • واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس همراه با تحلیل تکنیکال رمزارزهای بیت کوین، لایت کوین، ایپ کوین و شیبا اینو در تاریخ ۹ آبان منتشر شد.
  • بالاترین نرخ کسب درآمد از معاملات دوستان برای اولین بار در ایران در اوام‌پی‌فینکس فراهم شده‌است.  تا سقف ۵۰ درصد از کارمزد تمامی معاملات افرادی که با کد یا لینک دعوت اختصاصی شما در پلتفرم ثبت نام کرده‌اند برای همیشه به شما تعلق می‌گیرد.
  • در جشنواره فعلی اوام‌پی‌فینکس با تکمیل ثبت نام و احراز هویت مقدار ۱۰ هزار ساتوشی بیت‌کوین به عنوان اولین هدیه ثبت نام به حساب شما واریز می‌شود.

هفته نامه ۹ آبان ǀ اضافه شدن MNET به بازار او ام پی فینکس

هفته نامه 9 آبان ǀ اضافه شدن MNET به بازار او ام پی فینکس

ارز دیجیتال ماین نتورک با نماد MNET توکن بومی شبکه MINE NETWORK است که فعالیت خود را از سال ۲۰۲۰ در دنیای کریپتوکارنسی آغاز کرده است. تعداد کل توکن‌های MNET برابر با یک میلیارد واحد بوده و در حال حاضر نزدیک به ۵۰ درصد آن‌ها در گردش هستند.

شبکه ماین نتورک یک زیرساخت چند شبکه‌ای قدرتمند در فضای بلاکچین بوده که راهکارهای نوآورانه‌ای برای عملیات استخراج رمزارزها بین شبکه‌های بلاک چین مختلف در متاروس ارائه کرده و با محوریت اتصال مستقیم حوزه‌های دیفای (DeFi)، گیم فای (GameFi) و ان اف تی (NFT) به یکدیگر ایجاد شده است.

رمزارز ماین نتورک (MNET) توکن بومی و حاکمیتی این شبکه است که ماینرها از طریق توکن‌های MNET وارد استخرهای ماینینگ در این شبکه می‌شوند.

صرافی‌های معتبری همچون کوکوین (Kucoin) بستر خرید و فروش ارز دیجیتال MNET را فراهم کرده اند. پلتفرم او ام پی فینکس نیز امکان خرید و فروش ماین نتورک را بر پایه تومان و تتر برای معامله‌گران ایرانی فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: معرفی توکن MNET

هفته نامه ۹ آبان ǀ واچ لیست هفتگی

هفته نامه 9 آبان ǀ واچ لیست هفتگی

در چهارشنبه پیش‌رو (۱۱ آبان) فدرال رزرو آمریکا نرخ جدید بهره را اعلام خواهد کرد. معامله‌گران در بازارهای سهام، فارکس و ارز دیجیتال تقریبا مطمئن هستند که فدرال رزرو این بار هم نرخ بهره را ۰.۷۵ درصد افزایش خواهد داد و این افزایش نرخ بهره می‌تواند پیامدهایی منفی برای دارایی‌هایی همچون بیت کوین و همچنین سایر بازارهای مالی به دنبال داشته باشد.

همچنین در روز جمعه این هفته نرخ بیکاری در ایالات متحده نیز گزارش خواهد شد. در صورت افزایشی بودن روند ایجاد مشاغل جدید و کاهش نرخ بیکاری، روند کاهش نرخ بهره سریع‌تر انجام خواهد شد که این خود می‌تواند نشانه مثبتی برای بازارهای مالی باشد.

با توجه به شرایط و گمانه‌زنی‌های موجود در بازار، در واچ لیست هفتگی ۹ آبان به تحلیل تکنیکال رمزارزهای بیت کوین (BTC)، لایت کوین (LTC)، ایپ کوین (APE) و شیبا اینو (SHIB) پرداخته‌ایم.

هفته نامه ۹ آبان ǀ بالاترین نرخ کسب درآمد در بین صرافی‌های ایرانی

هفته نامه 9 آبان ǀ بالاترین نرخ کسب درآمد در بین صرافی‌های ایرانی

صرافی او ام پی فینکس برای اولین بار در ایران بالاترین نرخ کارمزد هدیه از معاملات دوستان را برای کاربران فراهم کرده‌است. تا سقف ۵۰ درصد از کارمزد تمامی معاملات افرادی که با کد یا لینک دعوت اختصاصی شما در پلتفرم ثبت نام و احراز هویت کرده‌اند، برای همیشه به حساب کاربری شما واریز می‌شود.

همچنین می‌توانید با انتخاب درصدهای مختلف و ایجاد کدهای دعوت گوناگون این ۵۰ درصد را بین خودتان و فردی که دعوت می‌کنید تقسیم کنید. کافیست با مراجعه به قسمت “دعوت دوستان” در پلتفرم، کد یا لینک دعوت اختصاصی خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تفاوت کد دعوت و لینک دعوت هم در این است که با اشتراک‌گذاری کد دعوت، فرد دعوت شده می‌بایست در هنگام ثبت نام کد دعوت شما را در قسمت مربوط به کد معرف وارد کند. با استفاده از لینک دعوت دیگر نیازی به وارد کردن کد معرف از سوی کاربر نبوده و کد دعوت اختصاصی شما به صورت خودکار در قسمت کد معرف قرار می‌گیرد.

هفته نامه ۹ آبان ǀ ده هزار ساتوشی بیت‌کوین به عنوان هدیه ثبت نام در اوام‌پی‌فینکس

هفته نامه 9 آبان ǀ ده هزار ساتوشی بیت‌کوین به عنوان هدیه ثبت نام در اوام‌پی‌فینکس

در جشنواره فعلی، با ثبت نام و احراز هویت در وبسایت یا اپلیکیشن او ام پی فینکس، مقدار ۱۰ هزار ساتوشی بیت‌کوین، به عنوان اولین هدیه ثبت نام به صورت آنی به حساب کاربری شما واریز خواهد شد.

با استفاده از قابلیت “تبدیل دارایی خرد” در پلتفرم نیز می‌توانید این مقدار را به صورت آنی به تومان تبدیل کنید و از قسمت برداشت، معادل آن را در حساب بانکی خود دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ثبت نام و احراز هویت در او ام پی فینکس

هفته نامه ۹ آبان ǀ انواع سفارش‌های خرید و فروش ارز دیجیتال

هفته نامه 9 آبان ǀ انواع سفارش‌های خرید و فروش ارز دیجیتال

اگر قصد کسب سود مستمر از بازارهای مالی همچون بازار سهام، بازار فارکس و بازار ارزهای دیجیتال را دارید بهتر است بر انواع روش‌های ثبت سفارش تسلط کافی پیدا کنید تا از این طریق نقاط ورود بهینه‌تری برای معاملات خود ثبت کنید. به بیان دیگر این سفارش‌های خرید و فروش معامله‌گران هستند که باعث به جریان افتادن بازارهای مالی می‌شوند.

صرافی او ام پی فینکس امکان سفارش‌گذاری به روش‌های سفارش بازار (Market Order)، سفارش محدود (Limit Order)، سفارش حد ضرر (Stop Limit) و سفارش حد ضرر با قیمت بازار (Stop Market) را فراهم کرده‌است.

  • در سفارش‌گذاری به روش مارکت (سفارش بازار) معاملات خرید و فروش به قیمت لحظه‌ای بازار و به صورت آنی انجام و تکمیل می‌شوند.
  • در سفارش‌گذاری به روش لیمیت اما قیمت سفارش توسط کاربر مشخص می‌شود و تنها زمانی که شرایط بازار با قیمت مورد نظر او تناسب داشته باشد، معامله خرید یا فروش در روند تکمیل شدن قرار می‌گیرد.
  • سفارش‌هایی که به روش استاپ (استاپ لیمیت و استاپ مارکت) ثبت می‌شوند اصطلاحا به سفارش‌‌های شرطی معروفند. شرطی بودن به این معنا که کاربر می‌تواند یک قیمت فعالسازی برای سفارش مشخص کند.
  • در سفارش‌هایی که به روش استاپ مارکت (حد ضرر با قیمت بازار) ثبت می‌شوند، کاربر این دستور را به سیستم می‌دهد تا در صورت رسیدن قیمت به عدد X، یک سفارش خرید یا فروش به قیمت لحظه‌ای بازار برای او انجام شود.
  • در سفارش‌هایی که به روش استاپ لیمیت (حد ضرر) ثبت می‌شوند اما علاوه‌بر قیمت فعالسازی سفارش یا همان قیمت توقف (Stop Price)، قیمت سفارش (Price) نیز توسط کاربر تعیین می‌شود. به بیان دیگر در سفارش استاپ لیمیت کاربر این دستور را به سیستم می‌دهد که در صورت رسیدن قیمت بازار به X، یک سفارش خرید یا فروش به قیمت Y برای او ثبت شود و در تابلوی سفارشات صرافی قرار بگیرد.

    بنابراین با استفاده از سفارش‌های استاپ کاربران می‌توانند برای معاملات خود حد ضرر مشخص کنند. همانظور که می‌دانید مهم ترین اصل برای فعالیت مداوم و ماندگاری در بازارهای مالی مدیریت ریسک و سرمایه است. با تمرین و تسلط کافی بر انواع روش‌های سفارش‌گذاری می‌توانید ریسک سرمایه و معاملات خود را به شکلی کنترل شده مدیریت کنید.

در این باره بیشتر بخوانید: آشنایی کامل با انواع سفارش خرید و فروش ارز دیجیتال در او ام پی فینکس

هفته نامه ۹ آبان ǀ آشنایی با مفهوم ریسک به ریوارد در معاملات

هفته نامه 9 آبان ǀ آشنایی با مفهوم ریسک به ریوارد در معاملات

حد سود (Take Profit) و حد ضرر (Stop Loss) دو مشخصه اصلی تمامی معاملات هستند. منظور از نسبت ریسک به ریوارد (R/R) این است که شما قبل از ورود به یک موقعیت معاملاتی تصمیم بگیرید که در ازای پذیرفتن چه مقدار زیان حاضر به دست آوردن چقدر سود هستید؟

منظور از ریسک معامله این است که در صورت فعال شدن حد ضرر، چه مقدار از سرمایه شما از دست خواهد رفت؟ بنابراین قبل از ورود به هر معامله باید حد سود و حد ضرر آن را با یکدیگر مقایسه کرده و البته احتمال فعال شدن هر یک را نیز ارزیابی کنید.

بنابراین شما تنها زمانی مجاز به ورود به یک معامله هستید که آن معامله  نسبت ریسک به ریوارد معقولی داشته باشد؛ یعنی سود احتمالی معامله از ضرر احتمالی آن بیشتر باشد. هر چقدر نسبت ریسک به ریوارد (R/R) یک معامله عدد کوچکتری باشد، آن معامله برای شما معامله استاندارد و بهینه‌تری خواهد بود.

به بیان دیگر آشنایی با مفهوم ریسک به ریوارد و رعایت کردن آن در معاملات به صورت مستقیم نقاط ورود به معاملات را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و از این طریق به شما کمک می‌کند تا با مدیریت هیجانات و احساسات، نقاط ورود بهینه‌تری را برای معاملات خود رقم بزنید.

طبق توضیه بسیاری از تحلیلگران و معامله‌گران، اگر نسبت ریسک به ریوارد (R/R) در تمام معاملات شما ۱:۲ باشد، شما هیچ موقع در بازارهای مالی ضررده نخواهید بود. منظور از ریسک به ریوارد ۱:۲ این است که مقدار سود احتمالی در معامله شما ( حد سود) دو برابر مقدار زیان احتمالی (حد ضرر) شما باشد.

بیشتر بخوانید: نکات تکمیلی مربوط به محاسبه ریسک به ریوارد معاملات

هفته نامه ۹ آبان ǀ چهار استراتژی متفاوت برای کسب درآمد از بیت کوین

هفته نامه 9 آبان ǀ چهار استراتژی متفاوت برای کسب درآمد از بیت کوین

اکثر افراد تصور می‌کنند خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال تنها روش ممکن برای کسب درآمد از بازار رمزارزها بوده و به علت نداشتن علم و دانش کافی وارد این حوزه نمی‌شوند.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که خرید و فروش ارزهای دیجیتال تنها یکی از راه‌های کسب درآمد از بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال و روش‌های دیگری نیز برای درآمدزایی در این حوزه نوظهور و جذاب وجود دارد و شما می‌توانید به تناسب شرایط و توانمندی‌های خود یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با چهار استراتژی متفاوت برای کسب درآمد از بیت کوین

نظرات خود را پیرامون این سری از هفته نامه او ام پی فینکس با ما به اشتراک بگذارید.


الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا