اخبار اتریوماخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

پیامدهای انتقال سنگین تتر بین شبکه های ترون و اتریوم

کمپانی تتر (Tether / USDT) به‌تازگی از برنامه خود مبنی بر یک تبادل بین‌شبکه‌ای (Cross-Chain) و انتقال ۱.۶ میلیارد دلار تتر از شبکه ترون (Tron / TRX) به اتریوم (Ethereum / ETH) خبر داد.


به گزارش تیم خبری صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، انتقال سنگین تتر و به‌طور کل این‌گونه تبادلات بین‌شبکه‌ای در فضای ارز دیجیتال اتفاقی غیرعادی است که دلیل آن باید مشخص شود.

پادکست انتقال سنگین تتر بین شبکه‌های ترون و اتریوم


اعلامیه کمپانی تتر در مورد این انتقال گمانه‌زنی‌های زیادی را پیرامون هدف آن در پی داشت. این کمپانی علت انتقال سنگین تتر را به‌صورت رسمی اعلام نکرد؛ اما در وب‌سایت خود پیرامون تبادلات بین‌شبکه‌ای توضیحاتی را ارائه کرده است.


یکی از دلایل بالقوه برای چنین انتقالی ممکن است درخواست از سوی یک مشتری جهت تبادل ارز باشد. این سناریو ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که سرمایه مورد انتقال از میزان موجودی تتر در کیف پول خزانه بلاکچین مقصد فراتر رفته باشد.


اکنون در مورد افزایش سطح عرضه تتر در بازار و مینت توکن‌های جدید USDT جهت انجام این انتقال نگرانی‌هایی به‌وجود آمده‌اند. البته، تتر در بلاکچین مبدا که سرمایه از طریق آن انتقال داده می‌شود یک مکانیزم توکن‌سوزی (Burn) برای سوزاندن آن توکن‌ها دارد.


اما بیانیه اخیر کمپانی ترون می‌تواند دید واضح‌تری در مورد این انتقال سنگین تتر نسبت به شرایط موجود بدهد. در این بیانیه، کمپانی ترون از همکاری به‌وجود آماده با دیگر شبکه‌ها نظیر بایننس، اتریوم و بیت‌تورنت (BitTorrent) و صرافی هیوبی (Huobi) و تشکیل یک سوپر شبکه (Super Network) ابراز خرسندی کرد.


این احتمال وجود دارد که بیانیه ترون و این انتقال تتر باهم مرتبط باشند. مهم‌تر از آن، این اتفاق می‌تواند همکاری این شبکه‌ها و کمک آن‌ها به یکدیگر جهت حفظ تعادل عرضه استیبل کوین‌ها را تقویت کند.

این انتقال بزرگ در نمودار حجم تراکنش‌های تتر در شبکه اتریوم به شکلی نمود پیدا کرد که طی چهار هفته اخیر بی‌سابقه بوده است. این مسئله در مورد موجودی در جریان صرافی‌ها نیز صدق می‌کند که بیشترین سطح در ۲۴ ساعت اخیر را تجربه کرده‌اند.

اما علی‌رغم این‌که کمپانی تتر افزایش عرضه این استیبل کوین را رد کرده است، نگرانی‌ها پیرامون مینت توکن‌های جدید USDT همچنان وجود دارند.


بر اساس آمار ارائه‌شده توسط پلتفرم تحلیل‌گر گلس‌نود (Glassnode)، مارکت کپ تتر ۷۱.۱ میلیارد دلار برآورد شده است و طی ۳۰ روز اخیر، این رقم بیش از ۴ میلیارد دلار رشد داشته است.

مطالب بیشتر: رشد قابل توجه مارکت کپ تتر همزمان با سرکوب رقبا توسط SEC

به‌علاوه، موجودی تتر در صرافی‌ها در ۳۰ روز اخیر کاهش داشته است که یکی از دلایل آن می‌تواند افزایش تقاضا از سوی کیف پول‌های شخصی در بحبوحه شرایط منفی بازار ارزهای دیجیتال باشد.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا