اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

صعود بیت کوین پس از پیروزی گری‌ اسکیل در برابر SEC  

قیمت بیت کوین روز سه شنبه در صرافی بیت استمپ به بالاترین حد یعنی ۲۸,۱۴۲ دلار رسید. به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل وب‌سایت کوین ژورنال، این دستاوردها زمانی حاصل شد که بازار ارزهای دیجیتال به خبر پیروزی گری اسکیل در برابر SEC واکنش نشان داد.

پادکست صعود بیت کوین پس از پیروزی گری‌ اسکیل در برابر SEC  

قیمت بیت کوین بعدازظهر سه شنبه با افزایش قیمت‌ها در بازار کریپتو شاهد نوسان و بی‌ثباتی بود. بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان از نظر ارزش بازار در زمان انتشار خبر پیروزی گری اسکیل ۷ درصد جهش کرد و در ساعت ۱:۰۵ بعد از ظهر به وقت شرقی به بالاترین حد یعنی ۲۸,۱۴۲ دلار و ارزش بازار کریپتو نیز با ۶ درصد افزایش به ۱.۱۵ تریلیون دلار رسید.

نمودار قیمت یک‌روزه بیت کوین
نمودار قیمت یک‌روزه بیت کوین

درباره دیگر رمزارزهای بازار نیز باید گفت ارزش اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۴.۴۷ درصد افزایش یافت و به ۱,۷۲۰ دلار رسید. همه ۱۰ آلت‌کوین برتر در منطقه سبز معامله شدند، به عنوان مثال بایننس کوین میزان ۳.۲۵ درصد، ریپل ۲.۶۲ درصد و کاردانو ۰.۹۲  درصد در تایم فریم ۲۴ ساعته افزایش داشتند.

چرا ارزش بیت کوین و کریپتو در حال افزایش است؟

حرکت شدید قیمت بیت کوین به بالاترین حد چند هفته اخیر در حالی رخ داد که بازار به اخباری مبنی بر پیروزی گری اسکیل در شکایت خود علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) واکنش نشان داد. دادگاه DC حکم داد که SEC به اشتباه پیشنهاد این شرکت را برای تبدیل صندوق بیت کوین تراست خود (GBTC) به یک ETF اسپات بیت کوین رد کرده است. دادگاه حکم SEC مبنی بر مخالفت با این درخواست را رد کرد اما با درخواست SEC موافقت کرد که این پیشنهاد را بررسی کند.

انتظار می‌رود اولین ETF بیت کوین ایالات‌متحده به زودی تایید شود

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا سال گذشته تلاش گری اسکیل برای تبدیل تراست بیت کوین گری اسکیل به صندوق قابل معامله در بورس را متوقف کرده‌بود.

اما حکم اخیر دادگاه راه را برای تایید ETF بیت کوین نه تنها برای Grayscale بلکه برای سایر شرکت‌هایی که درخواست راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین را داده‌اند، از جمله بلک راک و فیدیلیتی هموار می‌کند. سخنگوی این شرکت گفت: این حکم یک گام بزرگ رو به جلو برای سرمایه‌گذاران، اکوسیستم بیت‌کوین و کسانی است که با ایجاد محافظت‌های بیشتر از طریق را‌اندازی ETF اسپات بیت کوین موافق هستند و از آن حمایت می‌کنند. بیت کوین و همچنین اتریوم پس از اعلام این خبر در روز سه‌شنبه بیش از ۵ درصد صعود کردند.

تایید نخستین ETFهای بیت‌‌کوین تا ۶ ماه آینده

چرا ETF بیت کوین چنین تاثیری بر بازار گذاشت؟

توجه داشته باشید که ETF  اسپات بیت کوین یک رخداد بزرگ در عرصه کریپتو محسوب می‌شود زیرا چندین متخصص معتقدند که این امر علاقه سازمانی به ارزهای دیجیتال را افزایش می‌دهد و به طور بالقوه مسیر را برای پیشرفت‌های بعدی هموار می‌کند.

سهام کوین‌بیس گلوبال یکی از شرکت‌هایی که در تعدادی از برنامه‌های کاربردی برای چنین صندوق قابل معامله در بورس مشارکت دارد نیز بعد از انتشار این خبر نزدیک به ۱۵ درصد افزایش یافته‌است. به گفته «یو وایزبرگر» یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل پلتفرم تجارت الگوریتمی CoinRoutes، این پیروزی عملا تضمین می‌کند که بلک راک و فیدیلیتی نیز در زمینه ETF با تایید مواجه خواهند شد. گری اسکیل ممکن است نیاز به ثبت مجدد داشته باشد اما قطع به یقین تایید می‌شود.

شایان ذکر است که «گری اسکیل بیت کوین تراست» در حال حاضر دارایی‌هایی به ارزش حدود ۱۶ میلیارد دلار را مدیریت می‌کند. شکایت فوق علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ژوئن ۲۰۲۲ آغاز شد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا