اخبار ارز دیجیتال

اتریوم و پالیگان بیشترین کاربر را در سال جدید جذب کردند

اتریوم و پالیگان بیشترین کاربر جدید را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به خود جذب کردند.

آخرین گزارش فلیپ ساید (Flipside) نشان داد که این دو پلتفرم بلاک چین بیشترین تعداد کاربران جدید را در میان زنجیره‌های EVM مشاهده شده از ابتدای سال به دست آورده‌اند. پالیگان دارای ۱۲.۳ میلیون کاربر جدید بود و اتریوم ۱۳.۴ میلیون کاربر داشت، تقریبا ۷۰ درصد از کاربران جدید امسال در تمام زنجیره‌های مشاهده شده تا ۲۷ مارس است. شبکه بعدی آربیتروم بود که بیشترین کاربران جدید (۴.۷ میلیون) را در مدت مشابه ثبت کرد.

با در نظر گرفتن تاریخچه گسترده اتریوم و پالیگان در مقایسه با بیشتر زنجیره‌های EVM، تعجب آور نیست که آن‌ها تسلط قابل توجهی داشته باشند. Flipside در گزارش خود اعلام کرد که رشد حجم کاربر جدید برای اتریوم و پالیگان به ترتیب بین ژانویه تا مارس سال جدید ۲۹۸.۳ درصد و ۳۵۹.۷ درصد بوده است.

دیفای محرک اصلی رشد کاربران جدید است.

جذب کاربران به شبکه پالیگان و اتریوم

دیفای به عنوان کاتالیزور اصلی برای گسترش کاربران جدید در زنجیره‌های مختلف در سال جاری ظاهر شده است. در میان تمام زنجیره‌های EVM نظارت شده، حجم  معاملات دیفای از ابتدای سال افزایش یافته است.

اتریوم با مجموع ۱ میلیارد دلار حجم معاملات پیشتاز است و شلوغ‌ترین روز معاملاتی آن در ۵ مارس ثبت شده است، زمانی که رقم آن از ۴۲۸ میلیون دلار فراتر رفت. در واقع، مارس فعال‌ترین دوره تجاری در تمام زنجیره‌های مشاهده شده بود.

در حالی که فعالیت معاملاتی دیفای در آپتیمیسم و آربیتروم در هفته گذشته کاهش جزئی را تجربه کرد به طور کلی فعالیت دیفای یک سیر صعودی ثابت را نشان داده است، این در تضاد کامل با نوسانات نامنظم بازار است که در بیشتر سال ۲۰۲۳ شاهد آن بودیم.

اگرچه آربیتروم در به دست آوردن کاربران جدید به طور قابل توجهی از اتریوم و پالیگان عقب بود، اما توانست جایگاه دوم را از نظر حجم معاملات کاربران جدید به دست آورد و از ابتدای سال ۲۰۲۴ ۹.۵ میلیارد دلار جمع‌آوری کرد. این تفاوت در عملکرد مریوط به حجم بالای معاملات NFT پالیگان است که در سال جاری در اوایل ژانویه به اوج روزانه ۶.۳ میلیون دلار رسید، در مقایسه با کمترین قیمت روزانه آربیتروم که در اواسط فوریه ۲۲۹۰۰۰ دلار بود.

رشد کاربران جدید نشان‌دهنده نتایج متفاوت در NFT است.

مشارکت کاربران جدید در فعالیت NFT ترکیب الگوها را نشان می‌دهد که با دو زنجیره بزرگ روندهای متضادی را تجربه می‌کنند. در مقایسه با دیفای رشد کاربران جدید بر اساس فعالیت NFT، نوسانات بیشتری را بسته به شبکه نشان داده است.

در حالی که فعالیت تجاری NFT کاربر جدید پالیگان از ابتدای سال به طور مداوم کاهش یافته است، از سوی دیگر، فعالیت در اتریوم و Base به طور پیوسته افزایش یافته است. در تمام زنجیره های دیگر، معاملات NFT از هفته به هفته بدون هیچ الگوی مشخصی در نوسان بوده است.

اتریوم و پالیگان بیشترین حجم تراکنش‌های NFT را از ابتدای سال تاکنون حفظ کرده‌اند. حجم روزانه اتریوم از اول ژانویه به طور مداوم بالای ۱ میلیون دلار باقی مانده است، در حالی که پالیگان در اوایل ژانویه به بیش از ۶ میلیون دلار رسید و به کمتر از ۵۰۰۰۰۰ دلار کاهش یافت.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا