اخبار ارز دیجیتالتحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

پامپ دوج کوین شاید تمام شده باشد

سنتیمنت (Santiment)، پلتفرم تجزیه و تحلیل آماری در حوزه بلاک چین، در پی صعود قابل توجه قیمت میم کوین (Memecoin) برتر بازار طی دو هفته اخیر، روز جاری در توییتر خود با انتشار گزارشی سعی بر تعیین زمان اتمام پامپ دوج کوین داشت. این صعود قیمت زمانی آغاز شد که خبر تکمیل خرید توییتر توسط ایلان ماسک در شبکه‌های اجتماعی مرکز توجهات قرار گرفت.


بر اساس آمار پلتفرم کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت دوج کوین (DOGE) پس از صعود ۱۱۰ درصدی طی ۷ روز گذشته، اکنون در محدوده ۰.۱۳۹ دلار قرار دارد و نسبت به ۲۴ ساعت اخیر ۳.۸۳ درصد کاهش داشته است.


پامپ دوج کوین در بازه میان‌مدت موجب شد این رمزارز جایگاه خود را در لیست برترین ارزهای دیجیتال از لحاظ ارزش بازار، دو پله ارتقا دهد. مارکت کپ دوج کوین هم‌اکنون بیش از ۱۸,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار محاسبه شده و رتبه هشتم را در بازار به خود اختصاص داده است.


طبق گزارش منتشرشده سنتیمنت از تحلیل قیمت دوج کوین، دو عامل نزولی و انحراف از مسیر طی‌شده برای این ارز دیجیتال دیده می‌شود که ممکن است در کوتاه‌مدت موجب کاهش قیمت آن شوند.

اولین عامل این است که نخستین باری که دوج کوین در محدوده ۰.۱۵ دلار قرار گرفت، تعداد آدرس‌های فعال آن بسیار بیشتر از سطح فعلی بوده‌اند.

نمودار قیمت در برابر حجم معاملات دوج کوین
نمودار قیمت در برابر حجم معاملات دوج کوین – Santiment

دومین عامل نیز، کاهش حجم معاملات دوج کوین علی‌رغم روند افزایشی قیمت آن است. این مسئله نشان‌دهنده کاهش سرعت روند صعودی و احتمال تشکیل سقف قیمتی است.


اما علاوه‌بر این موارد، دوج کوین و دیگر میم کوین‌های هم‌خانواده آن پس از ۵ هفته حفظ جایگاه برتر در لیست ترند (Trend) شبکه‌های اجتماعی سنتیمنت، اکنون رتبه شماره ۱ را از دست داده‌اند. عموماً، پیدایش چنین مسئله‌ای نشانه کاهش قریب‌الوقوع قیمت دارایی است.

پامپ ارز دیجیتال چیست؟

پامپ و دامپ در ارز دیجیتال (Pump & Dump) به‌طور کل به افزایش ناگهانی و شدید قیمت در بازار (پامپ) و همین‌طور ریزش ناگهانی آن (دامپ) اشاره دارند.

منبع: CoinEdition

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

    1. این مسئله جوانب مثبت و منفی زیادی داره و متاسفانه گاهی اوقات برای سرمایه گذارها با ضرر همراه میشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا