اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

ایلان ماسک و خرید توییتر

ثروتمندترین مرد جهان، ایلان ماسک، در راستای تکمیل معامله خرید شبکه اجتماعی توییتر (Twitter)، روز گذشته از دفتر مرکزی این کمپانی در سانفرانسیسکو بازدید کرد.


ایلان ماسک طی اقدامی عجیب با در دست داشتن یک سینک روشویی وارد این کمپانی شد و ساعاتی بعد ویدیو ورود خود را در توییتر منتشر کرد. همچنین وی نوشته بیوگرافی در صفحه رسمی توییتر خود را به «توییتِ رئیس» (Chief Twit) تغییر داد.


طبق گزارشات لزلی بِرلَند، مدیر ارشد بازاریابی و منابع انسانی توییتر، اظهار کرده بود که ایلان ماسک در این هفته به سانفرانسیسکو آمده تا از کارمندان و محیط این کمپانی بازدید کند. همچنین قرار بود ایلان ماسک به‌طور مستقیم با کارمندان توییتر ملاقات و گفت‌و‌گو داشته باشد.


ظاهراً معامله خرید توییتر توسط ماسک به مراحل پایانی خود نزدیک شده است. وی روز گذشته عنوان کرد این قرارداد را تا روز جمعه هفته جاری یعنی ۲۸ اکتبر (۶ آبان)، نهایی خواهد کرد.


اما تکمیل این قرارداد پس از ماه‌ها انتظار صورت خواهد گرفت. ایلان ماسک نخستین پیشنهاد خود مبنی بر خرید شبکه اجتماعی توییتر را در تاریخ ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) ارائه داد که توییتر در ابتدا با این پیشنهاد مخالفت کرد، اما در ادامه با پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری ماسک در تاریخ ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت) موافقت نمود.


کمپانی توییتر در ماه جولای (تیر ماه) از ایلان ماسک شکایت کرد تا وی را مجبور به تعیین تکلیف در این قرارداد کند. این دادگاه در اوایل ماه میلادی جاری آغاز شد و ایلان ماسک بدون در نظر گرفتن نتیجه دادگاه، تصمیم به پیشروی در معامله خرید این پلتفرم گرفت.


در حال حاضر مشخص نیست که ایلان ماسک همچنان برنامه‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال، نظیر ادغام رمزارز دوج کوین (DOGE) و پرداخت‌های کریپتویی، را در این پلتفرم پیاده کند.

با این حال، انتشار این اخبار سطح هیجانات در بازار رمزارزها را بالا برد و دوج کوین تنها در ۲۴ ساعت بیش از ۱۵ درصد رشد قیمت داشت. البته موارد مهم دیگری مانند تغییر تمایلات سرمایه گذاران در بازار، همزمان با انتشار این اخبار صورت گرفته‌اند.


اما تا به این لحظه می‌توان گفت دوج کوین رشد بیشتری نسبت به دیگر همتاهای خود داشته است و بر اساس آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت دوج با رسیدن به سقف‌های هفتگی خود در محدوده ۰.۷۶ دلار قرار دارد و نسبت به ۷ روز اخیر، بیش از ۲۷ درصد رشد به‌ثبت رسانده است.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین یکی از برترین میم کوین‌های (Memecoin) بازار رمزارزها است که توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر، در ابتدا صرفاً به‌عنوان یک روش پرداختی و مسخره‌کردن (میم) رمزارزها طراحی شد.

منبع: CryptoBriefing

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۴ دیدگاه‌ها

    1. سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال فقط به بیت کوین محدود نمیشه و ارزهای دیجیتال هستن که عملکرد قیمت اونها از بیت کوین هم بهتر بوده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا