اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتال

درخواست SEC از کوین بیس برای حذف همه رمزارزها به‌جز بیت‌کوین

برایان آرمسترانگ مدیر عامل کوین بیس طی مصاحبه‌ای اظهارات قابل توجهی را درباره کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارائه کرد. به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت decrypt، آرمسترانگ مدعی شد که SEC از کوین بیس مستقر در این کشور، خواسته تا قبل اینکه از این شرکت شکایت کند، معاملات همه ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین را متوقف کند.

پادکست درخواست SEC از کوین بیس برای حذف همه رمزارزها به‌جز بیت‌کوین

مدیرعامل کوین بیس با بیان اینکه درخواست یاد شده قبل از اقدام قانونی SEC علیه شرکت در ماه گذشته انجام شده است، گفت: «مقامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار به سراغ ما آمدند و گفتند ما معتقدیم هر دارایی به غیر از بیت کوین یک اوراق بهادار است. ما پرسیدیم که شما چگونه به این نتیجه رسیدید، زیرا تفسیر ما از قانون این نیست. آن‌ها در پاسخ گفتند که نمی‌خواهند در این زمینه به ما توضیحی ارائه دهند و ما فقط باید هر دارایی غیر از بیت کوین را حذف کنیم.»

سخنگوی کوین بیس گفت که این مصاحبه زمینه انتقادی مربوط به گفت‌وگوهای کوین بیس با SEC ایالات‌متحده را حذف کرده‌است. وی اضافه کرد که بر اساس اعتراف خود کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، نظرات به اشتراک گذاشته شده در مقاله فایننشال تایمز ممکن است نمایانگر نظرات برخی از کارکنان در آن برهه از زمان باشد، اما نشان‌دهنده همه دیدگاه‌های این کمیسیون نیست.

برایان آرمسترانگ

در یک دادخواست در ماه ژوئن، این نهاد قانون‌گذار، کوین‌بیس را به دلیل عدم ثبت در آمریکا به فعالیت غیرقانونی متهم کرد. این رگولاتور مالی همچنین ادعا کرد که حداقل ۱۳ مورد از رمزارزهایی که در سرویس استیکینگ این صرافی ارائه شده باید به عنوان اوراق بهادار ثبت می‌شد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از توکن‌هایی همچون سولانا، کاردانو،پالیگان و سندباکس به‌عنوان نمونه‌ای از این موارد یاد کرد.  

مطالعه بیشتر: پیروزی ریپل در دادگاه علیه SEC؛ گام بعدی چیست؟

در اقدامی جداگانه، SEC همچنین در ماه ژوئن از بایننس به دلیل ارائه اوراق بهادار ثبت نشده و اجازه‌ دادن به سرمایه‌گذاران آمریکایی برای دسترسی به وب سایت جهانی Binance.com شکایت کرد. این رگولاتور همچنین مدعی شد که چانگ پنگ ژائو مدیرعامل صرافی ارزهای دیجیتال بایننس از وجوه مشتریان سوءاستفاده کرده و آنها را با هم ترکیب کرده‌اند.

به گفته آرمسترانگ، اگر کوین بیس با درخواست SEC موافقت می‌کرد، این امر تبدیل به یک رویه‌ می‌شد. همچنین ممکن بود منجر به سرکوب اکثر کسب وکارهای رمزارزی آمریکایی شود که تحت شرایط مشابهی فعالیت می‌کردند. آرمسترانگ گفت، «ما واقعا در آن مرحله انتخابی نداشتیم، حذف هر دارایی غیر از بیت‌کوین که اتفاقا آن چیزی نیست که قانون می‌گوید، اساسا به معنای پایان صنعت کریپتو در ایالات‌متحده بود.»

دسترسی سریع: خرید تتر

گزارش‌ها حاکی از آن است، این رگولاتوری اعلام کرده که بخش اجرایی این سازمان هنوز درخواست رسمی برای حذف دارایی‌های رمزنگاری شده به شرکت‌ها ارائه نکرده‌است.

نماینده کوین بیس اضافه کرد که این صرافی ارز دیجیتال هنوز در حال مذاکره با کمیسیون بورس و اوراق بهادار بوده و معتقد است «قوانین شفاف و منصفانه و همچنین اقدامات کنگره، مانند لوایحی که هفته گذشته شاهد حمایت از آنها در دو حزب مجلس نمایندگان بودیم، بهترین راه رو به جلو برای صنعت کریپتو است.»

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا