اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

پروتکل میان زنجیره ای چین لینک راه‌اندازی شد

چندین بانک برتر در سراسر جهان در حال حاضر با Chainlink همکاری می‌کنند تا کاربردهای پروتکل قابلیت همکاری میان زنجیره ای را بررسی کنند.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از کوین تلگراف، کمال الموجاهد مدیر ارشد محصولات چین لینک لبز در پستی که در ۱۷ ژوئیه در وبلاگ Chainlink منتشر کرد، نوشت که پروتکل میان‌زنجیره‌ای تعامل‌پذیر (CCIP) خود را در بلاک چین‌های آوالانچ، اتریوم، اپتیمیزم و پالیگان راه‌اندازی کرده‌است. لازم به ذکر است که هدف از ایجاد این پروتکل توسعه تعامل‌پذیری بین شرکت‌های مالی سنتی و بلاک چین‌های عمومی و خصوصی است. توسعه‌دهندگان این پلتفرم‌ها در ۲۹ تیر (۲۰ جولای) به CCIP در شبکه‌های آزمایشی مربوطه خود دسترسی خواهند داشت.

پادکست راه‌اندازی پروتکل میان زنجیره ای چین لینک

به نظر می‌رسد که CCIP یک پروتکل برای قابلیت همکاری است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌ها و ارزش را بین محیط‌های بلاک چین عمومی یا خصوصی مستقیما از سیستم‌های پشتیبان خود انتقال دهند.

مشاهده قیمت لحظه ای و فروش و خرید بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال

بر اساس گزارش CoinGecko، در زمان انتشار این خبر، قیمت توکن ChainlinkFeed LINK نسبت به هشت ساعت گذشته ۹٫۷ درصد افزایش یافت و به ۷٫۲۷ دلار رسید، در حالی که بقیه بازار نسبتا خنثی باقی مانده بود.

رشد 7.5 درصدی قیمت چین لینک بعد از انتشار خبر راه‌اندازی پروتکل میان‌زنجیره‌ای
رشد ۷.۵ درصدی قیمت چین لینک بعد از انتشار خبر راه‌اندازی پروتکل میان زنجیره ای

راه‌حل همکاری چین لینک از زیرساخت پیام رسانی سوئیفت استفاده می‌کند که بیش از ۱۱,۰۰۰ بانک در سراسر جهان از آن برای تسهیل پرداخت‌ها و تسویه حساب‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند.

به گفته شبکه اجرای جرایم مالی ایالات‌متحده، تنها در سال ۲۰۲۱، این شبکه حدود ۱.۸ کوادریلیون دلار در تراکنش‌های بیش از ۱۱,۰۰۰ بانک عضو پرداخت کرده‌است.

سرگئی نظروف، بنیانگذار و مدیر عامل Chainlink در ۱۷ ژوئیه توضیح داد که هدف CCIP ایجاد پلی بین دنیای آنچین و خارج از آن است:

درست مانند استانداردهای کلیدی مانند TCP / IP که یک اینترنت اولیه تکه شده را به یک اینترنت جهانی واحد تبدیل کردند؛ اینترنتی که امروزه همه ما آن را می شناسیم و از آن استفاده می‌کنیم، ما در حال ساخت CCIP برای اتصال بلاک چین عمومی تکه و اکوسیستم در حال رشد آنچین بانکی به یک اینترنت از قراردادها هستیم.

نظروف افزود که یک راه حل قابلیت همکاری که بتواند به طور یکپارچه ارزش را بین شبکه‌ها انتقال دهد، یک بلاک ساختمانی مهم برای یک جامعه مبتنی بر بلاک چین خواهد بود.

بر اساس گزارش Chainlink، در میان سایر مؤسسات مالی که در حال بررسی استفاده از راه حل تعاملی Chainlink هستند، می‌توان به BNY Mellon، BNP Paribas، Citi، گروه بانکی استرالیا و نیوزلند، Clearstream، Euroclear و Lloyds Banking Group اشاره کرد.

علاوه بر پنج بلاک چین ادغام شده با CCIP، پروتکل مالی غیر متمرکز AAVE نیز قرار است راه‌حل قابلیت همکاری را پیاده‌سازی کند. این در حالی است که پلتفرم مشتقات غیر متمرکز Synthetix در حال حاضر روی شبکه اصلی CCIP فعالیت می‌کند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا