آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاری

خرید بیت کوین در ایران چگونه انجام می‌شود؟ آیا صرافی ایرانی ایمن است؟

خرید بیت کوین در ایران با توجه به تحریم و محدودیت‌های برخی از صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی، به یکی از بیشترین جستجوهای کاربران در گوگل تبدیل شده است. بیت کوین محبوب ترین و برترین ارز دیجیتال بازار است که طبیعتا سرمایه گذاران ایرانی هم علاقه زیادی به خرید آن دارند اما نحوه خرید بیت کوین در ایران چگونه است؟ در ادامه این مطلب، به تمام سوالات کاربران ایرانی در رابطه با بیت کوین پاسخ داده و به طور مفصل در مورد آموزش خرید بیت کوین در ایران صحبت خواهیم کرده و به معرفی صرافی خرید بیت کوین خواهیم پرداخت.

خرید بیت کوین در ایران چگونه انجام می‌شود؟

اخیرا برخی از صرافی‌های خارجی شروع به تحریم کاربران ایرانی و بستن حساب‌های کاربری آن‌ها کرده اند. از این رو، کاربران ایرانی با محدودیت‌های زیادی در خرید بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال مواجه هستند. بهترین و راحت ترین گزینه برای این کاربران ثبت نام در صرافی بیت کوین ایرانی است.

با این حال، سرمایه گذارانی که می‌خواهند به ترید و خرید بیت کوین در ایران بپردازند باید قبل از انتقال وجوه خود به یک صرافی به خوبی درباره امنیت و اعتبار آن تحقیق کرده و اطمینان حاصل کنند که پلتفرم مد نظر آن‌ها کلاهبرداری نیست.

کاربران ایرانی برای خرید رمزارز‌های مد نظر خود باید ابتدا فرایند ثبت نام بیت کوین در ایران را انجام دهند. آن‌ها می‌توانند به معتبر ترین سایت خرید و فروش بیت کوین مراجعه کرده و پس از ثبت نام در آن به خرید و فروش بیت کوین بپردازند. به طور کلی خرید مستقیم بیت کوین در صرافی ایرانی فرایند بسیار ساده ای دارد و برای کاربرانی که آشنایی لازم را با زبان‌های خارجی ندارند مناسب تر است.

خرید بیت کوین در ایران چگونه انجام می‌شود

آموزش خرید بیت کوین در صرافی ایرانی

 کاربرانی که می‌خواهند بیت کوین را به طور مستقیم از صرافی ایرانی خریداری کنند باید ابتدا در صرافی مد نظر خود ثبت نام کنند. صرافی او ام پی فینکس یک صرافی معتبر ایرانی است که کاربران می‌توانند در آن به خرید و فروش بیش از ۷۰ ارز دیجیتال برتر بازار بپردازند. در ادامه به طور مختصر به نحوه خرید بیت کوین در صرافی او ام پی فینکس خواهیم پرداخت.

کاربران پس از ورود به صفحه رسمی او ام پی فینکس باید ابتدا با مراجعه به گزینه «ثبت نام» حساب کاربری خود را ایجاد کرده و پس از تکمیل فرایند احراز هویت خواهند توانست به خرید بیت کوین در ایران بپردازند. برای جزئیات بیشتر به مطلب «آموزش خرید بیت کوین» مراجعه کنید.

به طور کلی به دو روش متفاوت می‌توانید به خرید بیت کوین در ایران بپردازید، یکی با واریز ریال و دوم با واریز تتر (USDT).

خرید بیت کوین با ریال فرایند بسیار ساده ای دارد. سرمایه گذاران برای این کار می‌توانند ریال را به کیف پول خود واریز کرده و سپس از ریال برای خرید بیت کوین در ایران استفاده کنند. به علاوه، در صورت تمایل می‌توانند از ریال برای خرید تتر استفاده کرده و سپس تتر موجود در کیف پول خود را با بیت کوین معاوضه کنند.

آموزش خرید بیت کوین در صرافی ایرانی

خرید بیت کوین در صرافی ایرانی چه مزایا و معایبی دارد؟

اگرچه برخی از کاربران به دلیل تحریم و محدودیت‌هایی که در صرافی‌های خارجی وجود دارد به صرافی‌های ایرانی روی آورده اند اما خرید بیت کوین در ایران خالی از لطف نیست. برخی از مزایا و معایب صرافی بیت کوین در ایران عبارت است از:

مزایامعایب
صرافی‌های ایرانی بر خلاف صرافی‌های خارجی تحریم نیستند.فهرست ارز‌های دیجیتال موجود در صرافی ایرانی محدودتر است.
استفاده از آن‌ها برای کاربران مبتدی ساده تر است.بسیاری از آن‌ها دچار مشکلات فنی هستند.
رابط کاربری ساده و راحتی دارند.سرعت آن‌ها برای انجام تراکنش‌ها پایین تر است.
فارسی زبان هستند.از شفافیت کمتری برخوردار هستند.
می توان با ارز رایج ایران در آن‌ها به خرید بیت کوین پرداخت.امنیت آن‌ها پایین تر بوده و در برابر هک آسیب پذیرتر هستند.
با توجه به قیمت دلار کارمزد تراکنش در صرافی ایرانی ارز دیجیتال کمتر است.هزینه کارمزد هر سال افزایش پیدا می‌کند.
بررسی مزایا و معایب خرید بیت کوین در ایران

به طور کلی می‌توان مزایا و معایب مختلفی برای خرید بیت کوین در ایران پیدا کرد اما از این میان مهم ترین آن‌ها امنیت است که می‌توان گفت صرافی‌های ایرانی از امنیت پایین تری نسبت به صرافی‌های خارجی برخوردار هستند.

اما خوشبختانه این امر راه حل بسیار ساده ای دارد. کاربران می‌توانند پس از خرید بیت کوین یا سایر ارز‌های دیجیتال آن‌ها را به کیف پول‌های خود که امنیت بسیار بالاتری دارد منتقل کنند. برای آشنایی با نحوه انتقال بیت کوین به کیف پول کاربران می‌توانند به مطلب «راهنمای انتقال بیت کوین به کیف پول» مراجعه کنند.

نحوه خرید بیت کوین در صرافی او ام پی فینکس

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم کاربران می‌توانند پس از ثبت نام و تکمیل فرایند احراز هویت در صرافی او ام پی فینکس به خرید بیت کوین با استفاده از دلار و تتر بپردازند و البته می‌توانند کارهایی فراتر از خرید و فروش رمزارز انجام دهند.

کاربران می‌توانند با مراجعه به صفحه بیت کوین یا سایر ارز‌های دیجیتال مد نظر خود، قیمت بیت کوین امروز را مشاهده کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند با استفاده از نمودار بیت کوین تاریخچه قیمت بیت کوین را در بازه زمانی مد نظر مشاهده کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد صرافی او ام پی فینکس این است که به کاربران اجازه استفاده از اندیکاتور‌های مختلف را می‌دهد. در نتیجه، سرمایه گذاران می‌توانند از طریق اندیکاتور‌های مد نظر خود قیمت و روند بیت کوین را تحلیل کرده و از این طریق معاملات پر سودی داشته باشند.

نحوه خرید بیت کوین در صرافی او ام پی فینکس

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، شما می‌توانید با مراجعه به صفحه هر رمزارز قیمت لحظه ای و روز آن را دنبال کنید و علاوه بر این، در صورت آشنایی با تحلیل فاندامنتال و انواع اندیکاتور ها، قیمت بیت کوین امروز را تحلیل کرده و بر اساس تحلیل‌های خود به فروش و خرید بیت کوین در ایران بپردازید.

به طور خلاصه، خرید بیت کوین در ایران برای کاربران داخلی بسیار راحت تر است، به خصوص در صورتی که کاربران مبتدی باشند یا با زبان‌های خارجی آشنایی کافی نداشته باشند. به علاوه راحتی، صرافی‌های خارجی اخیرا شروع به تحریم کاربران ایرانی کرده و بسیاری از کاربران با خرید ای پی سعی می‌کنند که از آن‌ها استفاده کنند. این روش اگرچه موثر است اما همیشگی نیست و در صورت قطع شدن آی پی، صرافی به سرعت حساب کاربر را بلاک خواهد کرد. اگرچه صرافی‌های ایرانی ممکن است از امنیت کمتری نسبت به صرافی‌های خارجی برخوردار باشند اما برای امنیت بیشتر، کاربران می‌توانند رمزارز‌های خود را به کیف پول‌های امن منتقل کنند که امکان هک و سرقت دارایی در آن‌ها پایین تر است. به نظر شما صرافی بیت کوین در ایران بهتر است یا صرافی‌های خارجی؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات رایج شما درباره خرید بیت کوین در ایران

نحوه خرید بیت کوین در صرافی او ام پی فینکس چگونه است؟

سرمایه گذاران با ثبت نام و تکمیل مراحل احراز هویت می‌توانند به خرید بیت کوین در ایران بپردازند.

قیمت بیت کوین امروز را از کجا ببینیم؟

کاربران صرافی او ام پی فینکس می‌توانند با مراجعه به صفحه این رمزارز، قیمت لحظه بیت کوین را مشاهده کنند.

آیا صرافی بیت کوین در ایران ایمن است؟

بله، صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال ایمن هستند؛ اما کاربران برای امنیت بیشتر می‌توانند رمزارز‌های خود را به کیف پول‌های سخت افزاری یا نرم افزاری انتقال دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا