اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتال

آیا خشم دادستان‌های ایالات‌متحده بعد از FTX دامن بایننس را نیز خواهد گرفت؟

به عنوان بخشی از تحقیقات طولانی در مورد نقض احتمالی قوانین پولشویی در یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزنگاری جهان، دادستان‌های فدرال اکنون به دنبال ارتباط صرافی ارز دیجیتال بایننس با صندوق‌های پوشش سرمایه آمریکایی هستند. طبق آخرین گزارش‌ها، دفتر دادستانی ایالات‌متحده در ناحیه غربی واشنگتن در ماه‌های اخیر احضاریه‌هایی را صادر کرده و به شرکت‌های سرمایه‌گذاری دستور داده‌است جزئیات ارتباطات خود را با صرافی برتر ارزهای دیجیتال یعنی بایننس ارائه دهند.

آیا بایننس دچار مشکل بیشتری خواهد شد؟

احضاریه‌ها درست در زمانی صادر شده است که بایننس به‌عنوان بزرگترین شرکت رمزنگاری در جهان، تحت نظارت شدید رسانه‌ها و همچنین مقامات نظارتی قرار گرفته و آنان به شدت در مورد فعالیت‌های تجاری و مالی این شرکت کنکاش می‌کنند. این وارسی و انتقادات تا پایان سال گذشته و در پی سقوط صرافی  FTX که به اعتماد سرمایه‌گذاران خدشه وارد کرد و بازار بی‌ثبات و ناپایدار کریپتو را متزلزل کرد، به اوج خود رسید.

با این حال به گفته متخصصان حقوقی، مقامات ایالات‌متحده هنوز در حال بررسی شواهد موجود و توافق احتمالی با بایننس هستند. بنابراین، این نشان می‌دهد که احضاریه‌هایی که ظاهرا صادر می‌شوند، به دنبال طرح اتهام علیه صرافی ارزهای دیجیتال یا صندوق‌های پوشش سرمایه نیستند.

«پاتریک هیلمن» مدیر ارشد استراتژی بایننس طی مصاحبه‌ای، ادعا کرد که صرافی به طور منظم با تقریبا «همه تنظیم کنندها در سراسر جهان» ارتباط برقرار می کند اما هیچ توضیحی درباره جزئیات تحقیقات در حال انجام در ایالات‌متحده ارائه نداد.

مطالعه بیشتر: ریسک فری در بایننس چیست؟

مطالعه بیشتر: مدیرعامل بایننس: رمزارز تنها چیز پایدار در آشفتگی اقتصادی

مشکلات حقوقی رو به رشد بایننس

به گفته کارشناسان حقوقی، بایننس در طول سال‌ها با موفقیت‌ توانست با دور زدن قوانین و بهره‌برداری از خلاهای قانونی کسب وکار خود در بسیاری از کشورها را گسترش داده و شهرت به دست آورد. قانونگذاران نگران نقش این پلتفرم در پولشویی بودند،  زیرا این شرکت قبلا کاربران را ملزم به ارائه هیچ نوع هویتی مانند کیف پول رسمی نکرده بود. طبق گزارش‌ها، این غول رمزنگاری سال گذشته با بازار دارک‌نت روسی هیدرا (Hydra) مرتبط بود و رسانه‌های مطرح این بازار را «مرکزی برای هکرها، کلاهبرداران و قاچاقچیان مواد مخدر» معرفی کردند.

با این حال، بایننس به شدت این اتهامات را رد کرد و با انتشار بیانیه‌ای رسمی به همراه وبلاگی از پروفایل رسمی توییتر این شرکت، به این گزارش اعتراض کرد و نوشت: رویترز دوباره اشتباه کرده‌است. اکنون آنها به تیم مجری قانون باورنکردنی ما حمله می‌کنند. تیمی که ما فوق‌العاده به آن افتخار می‌کنیم زیرا آنها بازار رمزارز را برای همه ما امن‌تر کرده‌اند. در ادامه بیانیه کاملی در وبلاگ ارائه شده که ما برای خبرنگار درباره تیم مجری قانون قابل توجه خود ارسال کردیم.

بایننس اخیرا تلاش‌هایی را برای نشان دادن افزایش میزان تعهد خود به قوانین و انطباق با آن انجام داده‌است. این صرافی تلاش‌های زیادی برای افزایش نیروی کار خود در بخش امنیت و انطباق با ضریب ۵۰۰ درصدی در سال ۲۰۲۲ انجام داد.

مطالب بیشتر: قیمت بیت کوین
مطالب بیشتر: آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال
مطالب بیشتر: کیف پول ارز دیجیتال چیست

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا