اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

مدیرعامل بایننس: رمزارز تنها چیز پایدار در آشفتگی اقتصادی

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس (Binance) بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا، علی‌رغم سقوط بازار رمزارزها و فاصله ۷۰ درصدی بیت کوین (BTC) تا سقف ۶۹,۰۰۰ دلاری خود، اظهار کرد احتمالاً در شرایط متغیر حال حاضر دنیا تنها چیز باثبات ارزهای دیجیتال باشند.


وی طی سخنرانی خود در همایش وب و اینترنت در شهر لیسبون، اظهار کرد: «با این که رمزارزها نوسانات زیادی را تجربه می‌کنند، اگر به این فناوری، اساس کار ارزهای دیجیتال و عرضه محدود آن‌ها دقت کنید متوجه می‌شوید که چیزی در این بین تغییر نکرده است و در بحبوحه این آشفتگی اقتصادی، از دیدگاه تکنولوژی تنها مورد پایدار رمزارزها بوده‌اند.»


مدیرعامل بایننس در پی تلاش‌های این کمپانی جهت دریافت مجوز فعالیت در کشورهایی نظیر فرانسه، اسپانیا، بحرین و ابوظبی، صحبت‌هایی را نیز پیرامون شرایط فعلی قانون‌گذاری بر رمزارزها انجام داد.

وی نهادهای قانون‌گذار این مناطق را «باهوش» خواند و بیان کرد نهادهای آمریکایی عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و سطح پشتیبانی بانک‌ها از این دسته از دارایی‌ها را مشخص کرده‌اند. صرافی‌های رمزارز در ایالات متحده می‌توانند از طریق پروتکل بانک‌داری و مرکزی خودکار، به‌صورت مستقیم و بدون نیاز به انجام عملی از سوی صاحب حساب، هزینه‌های ماهانه را از حساب بانکی کاربر کسر کنند که این سطح از پشتیبانی بانکی در مناطق دیگر دنیا هنوز به‌وجود نیامده است.


ژائو در مورد سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری بایننس در فرآیند خرید توییتر توسط ایلان ماسک نیز گفت که این حرکت در راستای حمایت از آزادی بیان صورت گرفته است.

طبق گفته وی، اهداف بایننس شامل آزادی استفاده از پول هم می‌شود که این هدف در پی آزادی بیان به‌دست می‌آید. بر اساس گزارشات قبلی، پلتفرم بایننس قرار است به توییتر در حوزه‌های وب ۳ و بلاک چین کمک کند.


لازم به ذکر است مدیرعامل بایننس در سخن‌های خود عنوان کرد از اشتراک ۸ دلاری ماهانه توییتر همانند دیگر مردم به‌تازگی باخبر شده است و پیش‌بینی فعالیت‌های ایلان ماسک برای وی بسیار مشکل است.


ژائو گفت: «کاملاً مطمئنم که با ریاست ماسک در توییتر، اجرای قابلیت‌های جدید فوق‌العاده سریع‌تر می‌شود، که البته همه این ویژگی‌ها اجرایی و ماندگار نخواهند شد.»


نکته جالب این‌جا است که زمانی که از وی در مورد ادغام دوج کوین (DOGE) به‌عنوان روش پرداختی در توییتر پرسیده شد، مدیرعامل بایننس پاسخی جز سکوت نداشت.

بایننس چیست؟

بایننس (Binance) بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا از لحاظ حجم معاملات روزانه است. چانگ‌پنگ ژائو (CZ)، مدیرعامل بایننس، در سال ۲۰۱۷ اقدام به تاسیس این پلتفرم معاملاتی کرد.

منبع: Yahoo! Finance

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. بنظرم واقعا ارز های دیجیتال اینده رو در دست میگیرن ، همین که مردم دیگه به بانک ها اعتماد نکنن و پولشون رو از بانک بیرون بیارن کم کم همه میفهمن چقد سیستم بانکی مشکل داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا