اخبار ارز دیجیتال

انتظارات سرمایه‌گذاران درباره داده‌های تورم و رشد بازار سهام آمریکا

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بازار سهام ایالات‌متحده روز دوشنبه رشد کرد؛ چراکه سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده بودند که داده‌های تورم، فشار فدرال رزرو برای افزایش نرخ‌های بهره را اندکی کاهش می‌دهد.

شاخص بلوچیپ (Blue-Chip) S&P 500 وال استریت با افزایش ۱.۱ درصدی به کار خود پایان داد و همه بخش‌ها به جز انرژی رشد کردند. شاخص نزدک کامپوزیت ۱.۵ درصد افزایش یافت. این در حالی است که سهام ایالات‌متحده هفته گذشته بیشترین کاهش پنج روزه خود را در دو ماه گذشته ثبت کرد.

پادکست داده‌های تورم و رشد بازار سهام آمریکا

طبق تحلیل روزنامه فایننشال تایمز، افزایش روز دوشنبه پیش از ارائه ارقام تورم ایالات‌متحده ژانویه که قرار بود روز سه‌شنبه ارائه شود، رخ داده‌است. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نشان داد که قیمت‌ها برای ششمین ماه متوالی در دسامبر کاهش یافت و افزایش سالانه ۶.۵ درصدی را ثبت کرد که پایین‌ترین سطح از اکتبر ۲۰۲۱ است. اقتصاددانان انتظار دارند شاخص قیمت مصرف‌کننده مربوط به ژانویه تا سطح ۶.۲ درصد کاهش یابد که این اندکی کاهش در نرخ تورم سالانه از سپتامبر را ایجاد خواهد کرد.

آخرین اخبار درباره گزارش نرخ بهره فدرال رزرو

عوامل موثر در قیمت بیت کوین؛ بررسی ۷ فاکتور اقتصاد کلان

میشل بومن (Michelle Bowman)، عضو ارشد فدرال رزرو و لورتا مستر روز دوشنبه گفت که انتظار دارد برای بازگرداندن تورم به هدف ۲ درصدی، همچنان به افزایش مداوم نرخ‌ بهره نیاز باشد. او گفت: ما هنوز تا رسیدن به ثبات قیمت فاصله داریم و من انتظار دارم که برای کاهش تورم و رسیدن به هدف، سیاست‌های پولی سختگیرانه‌تری اعمال شود.

طبق آمار، بازدهی دو ساله خزانه داری با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۴.۵۲ درصد رسید که بالاترین سطح از اواخر نوامبر محسوب می‌شود. بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۳.۷۱ درصد رسید.

شاخص یورو استاکس ۶۰۰ (EURO STOXX 600) با ۰.۹ درصد رشد مواجه شد و شاخص FTSE 100 بورس لندن با ۰.۸ درصد افزایش، رکورد بالایی را به ثبت رساند.

معیار سنجش میزان قدرت دلار در برابر سبدی از شش ارز دیگر میزان ۰.۳ درصد کاهش یافت. ین در برابر دلار آمریکا ۰.۶ درصد ضعیف شد و به ۱۳۲.۲۷ ین رسید.

نفت خام برنت (Brent Crude) که به عنوان یک معیار بین‌المللی برای نفت محسوب می‌شود، با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۶.۶۱ دلار در هر بشکه رسید و در هفته گذشته کمی بیش از ۸ درصد افزایش یافت. وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (West Texas Intermediate) نیز با ۰.۵ درصد افزایش در سطح ۸۰.۱۴ دلار معامله شد.

در آسیا نیز شاخص هنگ سنگ (Hang Seng) 0.1 درصد، شاخص Topix ژاپن ۰.۵ درصد و Kospi کره جنوبی ۰.۷ درصد کاهش یافت. شاخص CSI 300 چین نیز با  0.9 درصد افزایش مواجه شد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا