آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاریمعرفی ارزهای دیجیتال

در سال ۲۰۲۲ کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد؟

کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد؟ این سوال را کسانی که می خواهند در بهترین ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کنند می پرسند. در سال های اخیر ارز های دیجیتال بسیاری به محبوبیت زیادی رسیده اند. ابتدا همه این بازار را با بیت کوین و رشد قیمت آن شناختند؛ اما در ادامه ارز های دیجیتال بسیار زیادی به وجود آمدند که هر کدام آن ها ماهیت و کاربرد متفاوتی دارند. سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال، فرصتی بسیار عالی برای کسب سود و افزایش ثروت است.

اما اگر نگاهی کوتاه به بازار داشته باشید می بینید که حدود ۱۶ هزار ارز دیجیتال وجود دارد و از بین آن ها، انتخاب بهترین ارز برای سرمایه گذاری بسیار سخت است. معیار هایی وجود دارند که این انتخاب را مقداری ساده تر می کنند. در این مقاله لیستی از بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ را معرفی می کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا از ارز های دیجیتال آینده دار مطلع شوید.

برای سرمایه گذاری کدام ارز دیجیتال  آینده بهتری دارد؟

 برای این که بدانید کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد و بهتر است در کدام یک سرمایه گذاری کنید، نیاز است تا یک سری موارد را در نظر بگیرید. در علم سرمایه گذاری ارز های دیجیتال، یک سری معیار وجود دارند که با در نظر گرفتن آن ها، می توانید خیلی راحت بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری را پیدا کنید. این موارد را باید در تحلیل های بنیادی و تکنیکال خود مورد بررسی قرار دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

  1. درصد سهم از بازار: هر ارز دیجیتال یک میزان درصدی از کل مارکت ارز های دیجیتال را در اختیار دارد. هر چه این درصد بیشتر باشد، طبیعتا به معنای سلطه و قدرت بیشتر آن ارز در بازار است. لذا اولین چیزی که باید برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال آینده دار در نظر بگیرید، مارکت کپ آن می باشد.
  2. هدف ارز: دومین معیار برای این که بدانید کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد بررسی هدف اصلی آن ارز است. به طور مثال می دانیم که بیت کوین یکی از اهدافش سهولت تراکنش ها با دور زدن ممنوعیت ها است. لذا برای این منظور نیاز است تا نقشه راه ارز دیجیتال را مطالعه کنید.
  3. میزان تراکنش ها: هر ارز دیجیتال فرصت خوبی را برای تراکنش های سریع به وجود آورده است. لذا باید ببینید که ارز دیجیتال مورد نظر، چه میزان تراکنش در هر بازه زمانی داشته است؟ کاربران تا چه اندازه از آن ارز برای تراکنش ها استفاده کرده اند؟
  4. نوع فناوری: باید نوع فناوری ارز دیجیتال را در نظر بگیرید. به طور مثال باید دید که ارز از فناوری وب ۳ پشتیبانی می کند یا در حوزه متاورس حضور دارد؟ سپس باید تحقیق کنید که فناوری آن ارز، تا چه میزان جای پیشرفت دارد؟ طبیعتا هر چه فناوری آن ارز دیجیتال بیشتر پیشرفت کند، در افزایش قیمت ارز تاثیرگذار است.
  5. اخبار ارز: این روز ها شبکه های اجتماعی به صورت دقیق اخبار رمز ارز ها را پوشش می دهند؛ لذا باید تحقیق کنید که درباره ارز دیجیتال مورد نظر، چه نوع اخباری در مدت گذشته منتشر شده است؟ این اخبار منفی بوده یا مثبت؟

بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری

با یک نگاه کلی می توان فهمید که کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد و می توان در آن سرمایه گذاری کرد؛ طبق معیار هایی که جهت انتخاب بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری ذکر کردیم، در این بخش می خواهیم به معرفی لیستی از بهترین این ارز ها در سال ۲۰۲۲ بپردازیم. اما در کل به شما پیشنهاد می کنیم که طبق موارد گفته شده، خود مسئولیت تحلیل و سرمایه گذاری را بر عهده بگیرید. ارز های دیجیتالی که در ادامه معرفی می شوند، طبق تحلیل های دقیق جمع آوری شده اند و تنها یک پیشنهاد هستند.

بیت کوین (Bitcoin)

کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد و می توان به آن اعتماد کرد؟ پاسخ این سوال هر چه که باشد در کنارش باید حتما ابتدا نام بیت کوین را برد. در حال حاضر بهترین ارز و دارایی در بازار ارز های دیجیتال بیت کوین است. اگر بخواهیم دیدگاهی حرفه ای را در سرمایه گذاری ارز های دیجیتال داشته باشیم، می توانیم بگوییم که در هر سبد سرمایه گذاری در این بازار، بیت کوین باید وجود داشته باشد.

در حین نوشتن این مقاله با این که بیت کوین در رکود قیمتی خود به سر می برد، در رتبه اول بازار ارز های دیجیتال قرار دارد و حدود ۴۶ درصد از حجم بازار را در اختیار خود قرار داده است. از لحاظ سنجش معیار های دیگر، بیت کوین در حال حاضر از فناوری بلاک چین استفاده می کند و به دلیل سرعت بالایی که دارد، تراکنش های زیادی با استفاده از آن انجام می شود. همچنین همواره برای بیت کوین اخبار مثبت و منفی زیادی منتشر می شود؛ چرا که طرافداران و منتقدین زیادی دارد. استفاده از بیت کوین در سبد سرمایه گذاری، باعث می شود تا ریسک از بین رفتن دارایی کم تر شود؛ همچنین سبد شما اعتبار مالی زیادی را به دست می آورد.

۳ شاخص مهم برای سرمایه گذاری در بیت کوین

اتریوم (Ethereum)

اتریوم یک شبکه بلاک چین مستقل و غیر متمرکز است که قدرت بسیار فوق العاده ای را دارد. با این که اتریوم قدمت نسبت خوبی را در دنیای ارز های دیجیتال دارد، اما همچنان یک ارز آینده دار محسوب می شود. از این رمز ارز قطعا باید در لیست بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری یاد کرد. اگر می خواهید در سبد سرمایه گذاری خود از ارز دیجیتالی استفاده کنید که هدفمند باشد و نقشه راه خوبی را داشته باشد، ما به شما اتریوم را پیشنهاد می کنیم.

شبکه بلاک چین اتریوم باعث شده تا بتوان در آن قرارداد های هوشمند و همچنین اپلیکیشن های غیرمتمرکز زیادی را به وجود آورد. خیلی از ارز های دیجیتالی که در حال حاضر در بازار وجود دارند، تحت شبکه بلاک چین اتریوم به وجود آمده اند؛ لذا همواره اخبار مثبت درباره اتریوم، بیشتر از اخبار منفی آن است. اتریوم را در بازار ارز های دیجیتال می توان به عنوان ملکه آلت کوین ها دانست. در حال حاضر اتریوم تقریبا ۱۷ درصد از بازار را در اختیار دارد.

کاردانو (Cardano)

کاردانو با این که دیر در بازار ارز های دیجیتال به وجود آمد، اما به دلیل پشتوانه و هدفی که داشت خیلی سریع و قدرتمند شناخته شد. این ارز دیجیتال طبق داده های CoinMarketCap.com در حال حاضر ششمین ارز دیجیتال برتر در بازار است و از الگوریتم اجماع اثبات استفاده می کند. هر چند که به دلیل روند نزولی این ارز در چند وقت گذشته، خیلی از افراد اعتماد خود نسبت به آن را از دست داده اند؛ اما هدف کاردانو به قدری شفاف و قوی است که هنوز آینده آن مثبت پیشبینی می شود.

از بین بردن روش های رقابتی در حل معما های ریاضی جهت استخراج ارز های دیجیتال بیت کوین و اتریوم، افزایش سرعت تراکنش ها و همچنین بهینه سازی مصرف انرژی پاک در استخراج را می توان از اهداف کاردانو دانست. لذا اگر می خواهید بدانید که کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد حتما به کاردانو و اهدافش نگاه کنید.

بایننس کوین (BNB)

ارز دیجیتال بایننس کوین از سال ۲۰۱۷ تا به الان ۳۷۷ درصد رشد را تجربه کرده است! اما این عدد تنها دلیل برای سرمایه گذاری در آن نیست. ارز دیجیتال بایننس کوین ابتدا تحت شبکه بلاک چین اتریوم به وجود آمد ولی در ادامه وقتی شبکه بلاک چین اختصاصی صرافی بایننس به وجود آمد، این ارز دیجیتال بر روی آن بلاک چین منتقل شد. به همین دلیل در حال حاضر BNB یا همان بایننس کوین، ارز دیجیتال رسمی صرافی بایننس است.

صرافی بایننس بهترین و معروف ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان به دلیل میزان حجم تراکنش ها محسوب می شود. همچنین هدف از ارائه ارز دیجیتال بایننس کوین انجام تراکنش های سریع، ترید و پرداخت هزینه های صرافی است. لذا به BNB در لیست بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری می توان توجه زیادی داشت.

سولانا (Solana)

ارز دیجیتال سولانا در حال حاضر در رده نهم بازار قرار دارد. هدف از ارائه این ارز دیجیتال به وجود آوردن قرارداد های هوشمند بر بستر شبکه بلاک چین بود. در واقع می توان گفت که سولانا در حوزه فناوری دیفای به وجود آمد. همچنین سولانا از دو الگوریتم اجماع اثبات سهام و اثبات تاریخ استفاده می کند؛ این دو الگوریتم باعث شده است تا سرعت تراکنش ها در شبکه سولانا بسیار افزایش پیدا کند.

طبق تعاریفی که از سولانا داشتیم، این ارز دیجیتال را می توانید رقیبی برای اتریوم بدانید. اگر می خواهید بدانید کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد به سولانا هم می توانید نگاهی برای سرمایه گذاری داشته باشید؛ تا زمانی که این ارز دیجیتال در رقابت با اتریوم باشد، اتفاقات مثبتی را در آن شاهد خواهیم بود. نرخ تراکنش ها در شبکه سولانا بسیار بیشتر از اتریوم است؛ به همین دلیل استفاده از هر دو این ارز ها در سبد سرمایه گذاری انتخابی جذاب است. اتریوم برای قرارداد های هوشمند از زبان سالیدیتی و سولانا از زبان Rust استفاده می کند.

دوج کوین (DOGE)

اگر قرار باشد در لیست بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری از میم کوین ها هم یاد کنیم، تنها سراغ دوج کوین می رویم. ارز دیجیتال دوج کوین از سال ۲۰۲۰ تا به الان حدود ۱۵۰۰ درصد رشد را تجربه کرده است. از دوج کوین به عنوان ارز دیجیتال خودمانی یاد می شود؛ با این منظور که از این ارز می توان برای تراکنش های کوچک و کوتاه مدت استفاده کرد. یکی از دلایلی که به آینده دوج کوین نگاهی مثبت داریم، علاقه ایلان ماسک به این ارز دیجیتال است.

ایلان ماسک همواره با توییت های خود قیمت دوج کوین را چندین درصد افزایش داده است. هر چند که برای سرمایه گذاری در دوج کوین، بنیاد و ساختار آن دلیل بهتری برای دیدگاه مثبت بر آن محسوب می شود. در هر صورت باید بدانید که دوج کوین محبوبیت و حامیان زیادی دارد. همین چند وقت پیش نقشه راه دوج کوین هم ارائه شد و می توانید از هدف های بزرگ این میم کوین که خیلی هم نزدیک به یک شوخی نیست، مطلع شوید. دوج در حال حاضر در رده دهم بازار حضور دارد.

پولکادات (Polkadot)

کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد؟ پولکادات به قدری هدف بزرگی را دنبال می کند که بتوان در پاسخ این سوال به آن اشاره کرد. همه شبکه های بلاک چین را می توان جدا از هم دانست؛ هر کدام کاربردی متفاوت از هم را دارند؛ اما ارز دیجیتال پولکادات امکان ارتباط و تعامل میان شبکه های بلاک چین را برای خلق قرارداد های هوشمند و همچنین مبادلات مالی به وجود آورده است.

 در واقع پولکادات این امکان را به وجود آورده که شبکه های بلاک چین بتوانند به صورت زنجیره ای با یکدیگر در تعامل باشند. پولکادات در رده یادزهم بازار حضور دارد و می توان از آن می توان به عنوان ارز دیجیتال آینده دار یاد کرد.

چیلیز (CHZ)

ارز دیجیتال چیلیز با این که خیلی در شبکه های اجتماعی به آن پرداخته نمی شود و کمتر نام آن به گوش خورده، اما در دنیای ارز های دیجیتال فعالیت قوی را انجام داده است. چیلیز یکی از هدفمند ترین ارز های دیجیتال بازار محسوب می شود. پلتفرم چیلیز فرصتی عالی را برای باشگاه های فوتبال یا هر ورزش دیگری به وجود آورده است؛ به طوری که آن ها می توانند توکن های خود را بر روی این پلتفرم ایجاد کنند.

در حال حاضر توکن باشگاه های بارسلونا، یوونتوس و پاری‌سن‌‌ژرمن تحت پلتفرم چیلیز به وجود آمده اند. از آن جایی که جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نزدیک است، امکان دارد فعالیت های زیادی تحت این پلتفرم انجام شود؛ لذا اگر می پرسید که کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد بهتر است بدانید که تحلیلگران چیلیز را جزو بهترین ارز های دیجیتال، برای سرمایه گذاری ۲۰۲۲ می دانند.

محبوب ترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری

تصمیم نهایی با خودتان است

پس از این که در لیست ارائه شده دانستید کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد بهتر است، خودتان نیز تحقیقات نهایی را انجام دهید. تمامی ارز های دیجیتالی که معرفی شدند، تنها پیشنهادی طبق معیار های ذکر شده بودند؛ لذا یک سرمایه گذار حرفه ای به این ارز ها تنها باید به چشم یک پیشنهاد نگاه کند و خود سراغ تحقیق و تحلیل برود. سعی کنید ابتدا هر ارز دیجیتالی را که مدنظر دارید، از لحاظ بنیادی، ساختار و هدف مورد تحقیق قرار دهید. سپس سراغ تحقیق قیمتی بروید. در واقع باید این را قبول کنید که شما خود صاحب سود و زیان دارایی هستید.

جمع بندی

از آن جایی که بازار ارز های دیجیتال هنوز به ثبات و بلوغ خود در دنیا نرسیده است، امکان دارد یک خبر و یا اتفاق منفی در دنیای پیرامون، تاثیر زیادی را بر روی آن ها بگذارد؛ ولی باز هم به دلیل رشد عالی که در این بازار وجود داشته است، خیلی از افراد می خواهند بدانند که کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد و برای سرمایه گذاری مناسب است؛ در هر صورت طبق اصول تحلیلی و سرمایه گذاری، لیستی از بهترین ارز های آینده دار را به شما معرفی کردیم. سعی کنید به شکل حرفه ای و اصولی، از فرصت به وجود آمده استفاده کنید.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا