اخبار ارز دیجیتال در ایرانتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

تحریم آدرس های بیت کوین ایران توسط وزارت خزانه داری آمریکا

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (The United States Treasury Department’s Office of Foreign Asset Control) طی اقدام اخیر خود ۱۰ شخص حقیقی، ۲ نهاد و چند آدرس کریپتویی ایرانی را به لیست ویژه خود افزود و همکاری کمپانی‌ها و اشخاص آمریکایی با آن‌ها را غیرقانونی اعلام کرد.


وزارت خزانه‌داری آمریکا طی یک بیانیه در روز چهارشنبه از تحریم آدرس های بیت کوین متعلق به سپاه پاسدارن ایران خبر داد. اقدامات این نهاد آمریکایی در پی اظهارات آن مبنی بر فعالیت‌های سایبری ایران علیه چند نهاد و مقام آمریکایی صورت گرفته است.


بر اساس گزارشات، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ایالت متحده (OFAC) اقدام به تحریم آدرس های بیت کوین متعلق به دو مقام ایرانی در راستای فاز دوم تحریم‌های این کشور علیه ایران کرده است.

طبق اظهارات وزارت خزانه‌داری آمریکا، یکی از این افراد عضوی از شرکت کامپیوتری «افکار سیستم» بوده که از سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۶) در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است. دولت آمریکا این شرکت را تحت عنوان یک «گروه باج‌افزاری» (Ransomware Group) می‌شناسد و نفر دوم را به‌دلیل همکاری با این شرکت مبنی بر ارائه زیرساخت برای آن تحریم کرده است.


برایان نلسون، معاون وزارت خزانه‌داری در حوزه جرایم و تروریسم مالی، اظهار کرد عاملان باج‌افزار و مجرمان سایبری، صرف نظر از ملیت آن‌ها، شرکت‌ها و زیرساخت‌های حیاتی این دولت را مورد هدف قرار داده و مستقیماً امنیت فیزیکی و نظام اقتصادی آمریکا را در معرض خطر قرار داده‌اند.

وی افزود که دولت آمریکا با همکاری شرکای جهانی خود با این تهدیدات مقابله خواهند کرد و در حال تشکیل یک گروه مشاوره در حوزه امنیت سایبری متشکل از کشورهای آمریکا، استرالیا، بریتانیا و کانادا هستند.


این دستور از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده مبنی بر تحریم این افراد صادر شده است.


همچنین این نهاد در تاریخ ۸ آگوست (۱۷ مرداد) ۴۰ آدرس کیف پول ارز دیجیتال دیگر را مرتبط با پلتفرم تورنادو کَش (Tornado Cash / TORN) به لیست تحریم‌های خود افزود که با انتقادهایی از سوی افراد داخل و خارج از ایالات متحده همراه بود.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز سه‌شنبه در این باره تصریح کرد نهادها و شهروندان آمریکایی در رابطه با اشتراک‌گذاری کدهای تورنادو کش ممنوعیتی نداشتند، اما پیش از اعمال تحریم‌ها، برای انجام تراکنش نیازمند مجوز بوده‌اند.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول‌ ارز دیجیتال در واقع نرم‌افزارها یا سخت‌افزارهایی جهت ذخیره و نگهداری رمزارز هستند. بدون یک کیف پول ارز دیجیتال، شما امکان ذخیره یا ارسال دارایی‌های دیجیتال را نخواهید داشت.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا