اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

وزارت خزانه‌داری آمریکا و طرح قوانین جدید برای ردیابی تراکنش‌های کریپتویی

وزارت خزانه‌داری آمریکا و خدمات درآمد داخلی (IRS) به تازگی پیشنهادی را منتشر کرده‌اند که دستورالعمل‌های جدیدی را در مورد آنچه کارگزاران کریپتو باید برای فروش و مبادلات دارایی‌های دیجیتال گزارش دهند، ارائه می‌دهد.

پادکست وزارت خزانه‌داری آمریکا و طرح قوانین جدید برای ردیابی تراکنش‌های کریپتویی

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت دیلی هولد، براساس قوانین جدید، اصطلاح «کارگزاران رمزارز» شامل پلتفرم‌های معاملات رمزارز، پردازنده‌های پرداخت دارایی‌های دیجیتال، برخی ارائه‌دهندگان کیف‌پول یا میزبان دارایی‌های دیجیتال و افرادی خواهد بود که به طور منظم در فرایند خرید، فروش و معاملات دارایی‌های رمزارزی نقش دارند.

طرح این قوانین به این منظور است که کارگزاران اطلاعات جدید مربوط به فروش و مبادله دارایی‌های رمزنگاری کاربران خود را به مقامات مالیاتی گزارش دهند. مهم‌ترین نکته در این پیشنهاد، گسترش تعریف کارگزاران ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. قبل از این، اصطلاح یاد شده در درجه اول فقط به صرافی‌های ارزهای دیجیتال اطلاق می‌شد. با این حال و بر اساس قوانین پیشنهادی، مجموعه گسترده‌تری از موجودیت‌های فعال در اکوسیستم ارزهای دیجیتال را در بر می‌گیرد.

این مقررات پیشنهادی براساس اختیارات موجود و همچنین تغییرات در قوانین مالیاتی قابل اجرا که توسط قانون سرمایه‌گذاری زیرساخت و مشاغل وضع شده‌است، کارگزاران از جمله پلتفرم‌های معاملات دارایی‌های دیجیتال، پردازنده‌های پرداخت کریپتو و برخی کیف پول‌های میزبان رمزارز را ملزم می‌کند تا اطلاعات و اظهارنامه‌هایی را در مورد وضعیت دارایی‌های دیجیتال قابل ارائه برای مشتریان در معاملات فروش یا تبادل خاص ثبت کنند. به عبارت دیگر، کارگزاران ارزهای دیجیتال، از جمله پلتفرم‌های معاملاتی و ارائه‌دهندگان کیف پول، باید گزارش‌های اطلاعاتی و اظهارنامه‌هایی را که حاوی مشخصات معاملات یا مبادله توسط کاربران است، به مقامات مربوطه ارائه دهند.

قانون‌گذاری رمزارزها

طبق اطلاعات منتشر شده، هدف اصلی طرح مقررات جدید این است که کارگزاران ارزهای دیجیتال را ملزم به ارائه اطلاعات دقیق به مقامات مالیاتی در مورد فروش و مبادلات کاربران خود کنند. انتظار می‌رود این مرحله از طریق تشدید نظارت و دریافت مالیات بر تراکنش‌های ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی زمینه را برای افزایش درآمد داخلی فراهم کند.

در حال حاضر، وزارت خزانه‌داری و خدمات درآمد داخلی (IRS) تا ۳۰ اکتبر در مورد قوانین پیشنهادی تبادل نظر کرده و همچنین، از دریافت نظرات عموم مردم در مورد این مقررات پیشنهادی تا ۳۰ اکتبر استقبال می‌کنند. در ادامه نیز، یک جلسه استماع عمومی برای هفتم نوامبر تعیین شده‌است.

مشاهده قیمت لحظه ای تتر، فروش و خرید تتر

در همین حال، تنظیم‌کنندگان استانداردهای حسابداری ایالات‌متحده دستورالعمل‌های جدید گزارشگری مالی را برای گزارش ارزش دارایی‌های رمزنگاری شده در هلدینگ‌های شرکت تصویب کرده‌اند.

جیمی کوتس، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال بلومبرگ می‌گوید این توسعه که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد به‌روزترین ارزش دارایی کریپتو را گزارش کنند، یک کاتالیزور مهم برای پذیرش رمزارزها است.

ارائه این طرح در ادامه تشدید اقدامات نظارتی بر رمزارزها در آمریکا رخ داده‌است. همانطور که می‌دانید بازار ارزهای دیجیتال اخیرا در آمریکا با چالش‌های زیادی همراه بوده‌ زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور با صنعت کریپتو سر ناسازگاری برداشته‌است. رخدادهایی همچون شکایت SEC از صرافی کوین بیس، شکایت از پلتفرم ریپل و همچنین عدم تایید ETFهای اسپات بیت‌کوین یا تعویق در تصمیم‌گیری، نمونه‌ای از سنگ‌اندازی‌های این نهاد در مسیر توسعه رمزارزها در آمریکاست. حال باید دید با وجود برخی پیروزی‌های صنعت کریپتو همچون پیروزی ریپل در دادگاه در مقابل SEC، طرح این قوانین چه تاثیری بر بازار کریپتو خواهد داشت.    

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا