اخبار ارز دیجیتال

ترامپ: در صورت انتخاب شدن بیت کوین و ارزهای دیجیتال سرکوب نمی‌شوند

مسترکارت کارت مسافرتی

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه اخیر خود با CNBC، دیدگاه های خود را در مورد استفاده از بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای رمزنگاری شده بیان کرد و تاکید کرد که در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور، از فعالیت رمزارزها حمایت می‌کند.

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از bitcoinist، اظهارات ترامپ درست در زمانی بیان می‌شود که صنعت کریپتو تحت نظارت گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) با فشارهای نظارتی فزاینده‌ای مواجه است.

موضع حمایت‌گرانه ترامپ از صنعت کریپتو

در طول این مصاحبه، رئیس جمهور سابق به محبوبیت و کاربرد روزافزون ارزهای دیجیتال اذعان کرد و گفت: «من می‌دانم که ارزهای دیجیتال  کاربردهای زیادی دارند».

ترامپ ضمن تاکید بر اینکه ترجیح اصلی وی استفاده از ارز رایج آمریکا یعنی دلار است، وجود ارزهای دیجیتال را به عنوان یک شکل دیگر از ارز که مورد توجه جامعه قرار گرفته‌است، پر اهمیت دانست.

به طور خاص، رئیس جمهور سابق آمریکا اشاره کرد که با استفاده از اختیارات دولت خود در آینده، مانع سرکوب قانونی بیت کوین یا سایر دارایی های دیجیتال خواهد شد.

این سخنان به طور قابل توجهی با وضعیت فعلی صنعت کریپتو در تضاد است. زیرا در حال حاضر یک چارچوب نظارتی قابل قبول در این کشور ندارد که بتواند توسعه و رشد بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتالی را که توسط قانون‌گذاران به عنوان یک کالا و نه یک اوراق بهادار در نظر گرفته می‌شود، تقویت کند.

ترامپ با تاکید بر تمایل خود به سیستم های پولی متعارف، تاکید کرد: «من بسیار سنتی هستم. من دوست دارم از دلار استفاده کنم.»

با این حال، ترامپ به چشم‌انداز در حال تحول ارزهای دیجیتال و تاثیر بالقوه آن‌ها اذعان کرد و افزود: « این ارزها جان گرفته‌اند و مطمئن نیستم که بخواهم در این مرحله آن را از بین ببرم.»

همانطور که در تصویر نیز مشخص است، در حال حاضر، بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال پیشرو در بازار، به بالاترین رکورد جدید تاریخ (ATH) یعنی ۷۲۶۰۰ دلار رسیده که نشان دهنده افزایش قابل توجه بیش از ۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته‌است.

نمودار روند قیمت بیت کوین در تایم فریم یک روزه
نمودار روند قیمت بیت کوین در تایم فریم یک روزه

پرداخت بیت کوین برای کالاهای با نام تجاری شخصی

ترامپ در ادامه مشاهدات خود از گسترش روزافزون استفاده از ارزهای دیجیتال گفت و خاطره‌ای را در مورد استفاده از دارایی‌های دیجیتال برای خرید کفش‌های ورزشی با مارک ترامپ به اشتراک گذاشت. وی خاطرنشان کرد: متوجه شدم که بسیاری از آنها با این ارز جدید پرداخت شده‌اند … می‌دانید، با ارز دیجیتال! و من نمی‌توانستم این مبلغ را باور کنم.

در حالی که ترامپ شخصا روی بیت‌ کوین سرمایه‌گذاری نکرده‌است، اما فاش کرد که گهگاه به افراد اجازه می‌دهد تا با استفاده از بازار ارزهای دیجیتال پرداخت خود را انجام دهند.

این اقدام برای پذیرش دارایی‌های دیجیتال با موضع کلی او مبنی بر عدم ممانعت از استفاده ارزهای دیجیتال یا سرکوب نوآوری در صنعت کریپتو همخوانی دارد.

اظهارات ترامپ یادآوری می‌کند که چشم‌انداز نظارتی پیرامون ارزهای دیجیتال نامشخص است. با توجه به اینکه گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، تلاش‌های خود را برای تقویت اقدامات نظارتی رهبری می‌کند، بازگشت احتمالی ترامپ به کاخ سفید می‌تواند رویکردی متضاد را به همراه داشته باشد؛ رویکردی که به نفع یک محیط نظارتی ملایم‌تر برای ارزهای دیجیتال خواهد بود.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که ترامپ قبلا دیدگاه مخالفی در مورد این موضوع ابراز کرده بود. او اظهار داشت که حامی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیست و استفاده از آنها را به عنوان پول رد کرد.

در نتیجه، تحقق موضع کنونی ترامپ در حمایت از رمزارزها، در صورت انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهور، نامشخص است. همانطور که رقابت برای کاخ سفید در حال گسترش است، صنعت ارزهای دیجیتال از نزدیک مواضع و پیشنهادات سیاستی همه نامزدها را زیر نظر خواهد داشت و پیامدهای بالقوه را برای مقررات آینده و توسعه دارایی‌های دیجیتال بررسی می‌کند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا