اخبار ارز دیجیتال

بازار کریپتو تاثیر بلندمدت هاوینگ را دست کم می‌گیرد

در این خبر از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به صحبت‌هایی که در مورد هاوینگ وجود دارد می‌پردازیم، هاوینگ بیت‌کوین تقریبا ۲ روز دیگر اتفاق خواهد افتاد.

 Bitwise Asset Management می‌گوید در دوره گذشته در ماه پس از هاوینگ قیمت آن حرکت کمی داشت اما در سال بعد، شاهد افزایش قابل توجهی بود.

به گفته وی چند روز دیگر به هاوینگ مانده و در تاریخ ۲۰ آوریل اتفاق خواهد افتاد، اما عملکرد قیمت (price action) در ماه پس از رویداد مورد انتظار، از لحاظ تاریخی ناامید کننده بود.

Bitwise در یک پست ایکس در تاریخ ۱۶ آوریل اشاره کرد که در هاوینگ‌های قبلی قیمت در ماه پس از هاوینگ بیت کوین در سه هاوینگ گذشته کاهش قیمت داشت اما در سال بعد، قیمت آن افزایش چشمگیری را مشاهده کرد.

در ماه پس از هاوینگ سال ۲۰۱۲، بیت کوین ۹ درصد افزایش یافت اما در سال بعد، ۸۸۳۹ درصد افزایش یافت.

الگوی مشابهی در هاوینگ ۲۰۱۶ انجام شد، بیت کوین در ماه پس از آن ۱۰ درصد سقوط کرد و در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۸۵ درصد افزایش یافت و به ۲۰۰۰۰ دلار رسید. مجددا در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش ۶ درصدی قیمت در ماه پس از هاوینگ و سپس ۵۴۸ افزایش قیمت بود.

Bitwise نوشت: «داده‌ها محدود هستند، اما از تصویر نمودار می‌توان نتایج جالبی به دست‌آورد که قیمت‌های بازار در کوتاه‌مدت تاثیر هاوینگ را نشان می‌دهد، اما تاثیر بلندمدت را دست‌کم می‌گیرد.

نمودار هاوینگ بیت کوین

این اولین باری است که بیت کوین قبل از هاوینگ به بالاترین حد خود رسیده.

این ارز دیجیتال در ۱۳ مارس به اوج ۷۳۶۷۹ دلاری فعلی خود رسید که از آن زمان با ۱۶ درصد اصلاح به پایین ترین سطح خود یعنی ۶۱۵۰۰ دلار رسید.

رئیس تحقیقات 10Xمارکوس تیلن (Markus Thielen) در ۱۳ آوریل پیش‌بینی کرد پس از هاوینگ، فروش ماینرها به ارزش ۵ میلیارد دلار رخ خواهد داد که این امر بر بازارها فشار نزولی وارد می‌کند.

بیت کوین پس از هاوینگ دو برابر طلا کمیاب می‌شود

از آنجایی که کاهش عرضه پس از هاوینگ اجتناب ناپذیر خواهد بود، بیت‌کوین پس از هر هاوینگ کمیاب‌تر می‌شود، اما به گفته تحلیلگران در صرافی ارز دیجیتال Bybit، رویداد بعدی هاوینگ باعث خواهد شد دارایی‌های دیجیتال دو برابر طلا کمیاب‌تر باشند. گزارشی در مورد انتظارات قبل و بعد از هاوینگ نشان داد که بیت‌کوین پس از این رویداد با کاهش عرضه مواجه خواهد شد، زیرا ذخایر تمام صرافی های متمرکز ممکن است ظرف ۹ ماه مصرف شود.

صرافی بای‌بیت گفت که مدل سهام به جریان بیت‌کوین (S2F) نشان می‌دهد که بیت‌کوین پس از هر هاوینگ از طلا کمیاب‌تر می‌شود. نسبت S2F با تقسیم عرضه در گردش یک کالا بر تولید سالانه آن برای به دست آوردن یک سنج کمیاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در زمان نگارش این مقاله، نسبت S2F بیت‌کوین در حدود ۵۶ بود، در حالی که این نسبت برای طلا ۶۰ است. پس از هاوینگ، انتظار می‌رود نسبت بیت‌کوین به ۱۱۲ برسد و دو برابر شود.

هاوینگ به سبب کاهش نرخ تولید BTC، سرعت عرضه را کم می‌کند و فشار عرضه اجتناب ناپذیر باشد. بیت کوین در حال حاضر شاهد علائم اولیه یک فشار است که پس از هاوینگ بدتر خواهد شد.

عرضه بیت کوین برای وجوه قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) معمولا از صرافی های متمرکز تامین می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاران به موقعیت های سودآور خود پی می‌برند و ماینرها پاداش‌های خود را می‌فروشند. وقتی پاداش‌های استخراج کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذاران دارایی‌های خود را در کیف پول‌های غیرمتمرکز نگهداری می‌کنند، ماینرها از فروش سریع خودداری کرده و عرضه سمت فروش که به صرافی‌ها سرازیر می‌شود، کاهش می‌یابد.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا