اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

شمار قابل توجه دانلود بازی شیبا تنها یک روز پس از انتشار

تعداد دانلود بازی شیبا اینو تحت عنوان شیبا ایتِرنیتی (Shiba Eternity) در اولین روز انتشار به ارقام چند هزاری رسید و رتبه نوزدهم بین ۲۰ بازی برتر اپل استور (Apple Store) از لحاظ بیشترین تعداد دانلود را به خود اختصاص داد. تعداد دقیق دانلود بازی شیبا در اپل استور مشخص نیست، اما تعداد دانلودهای گوگل پلی (Google Play) این بازی در اولین روز انتشار، از مرز ۱۰,۰۰۰ دانلود عبور کرد.


بازی شیبا اینترنیتی با همکاری یکی از برترین کمپانی‌های توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی در سطح جهان واقع در استرالیا به‌نام پلی‌ساید استودیوز (PlaySide Studios) تولید شده است. این بازی تخته‌ای و استراتژی شباهت‌هایی به بازی هارت‌اِستون (Heartstone)، بازی شناخته‌شده و محبوب در همین سبک، دارد. دانلود بازی شیبا رایگان بوده و قابلیت خرید درون بازی برای آیتم‌ها و پکیج‌های ویژه بازی وجود دارد.


اطلاعات مربوط به حق نشر (Copyright) این بازی نشان می‌دهد که تولید آن از دو سال پیش آغاز شده است. همچنین از این اطلاعات پیدا است که تیم توسعه شیبا اینو قصد تولید این بازی را از زمان راه‌اندازی پروژه رمزارز شیبا در برنامه‌های خود داشته‌اند. بر اساس اظهارات این تیم، مکانیزم توکن‌سوزی (Burn Mechanism) شیبا قرار است در این بازی پیاده‌سازی شود.


اما چگونگی عملکرد این مکانیزم توکن‌سوزی در شیبا ایترنیتی هنوز اعلام نشده است. در این بین، شایتوشی کوزاما، توسعه‌دهنده ارشد این بازی، اظهار کرد که راهنمای ویژه بازیکنان در مراحل پایانی خود قرار دارد.


یکی از دلایل به‌وجود آمدن هیجانات و انتظارت زیاد پیرامون این بازی، امکان پیدایش کاربرد برای رمزارز شیبا (SHIB) در دنیای واقعی است. از جایی که شیبا اینو قصد دارد صرفاً یک پروژه میم کوین (Meme Coin) نباشد، این مسئله برای تیم شیبا اهمیت بسیار زیادی دارد.

اما علی‌رغم این هیجانات و تعداد بالای دانلود بازی شیبا، تا کنون تغییر خاصی در قیمت این رمزارز مشاهده نشده است. بر اساس آخرین آمار، قیمت ارز دیجیتال شیبا با کاهش ۲ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت اخیر، در محدوده ۰.۰۰۰۰۱۱ دلار قرار دارد.


تیم شیبا اینو علاوه‌بر بازی شیبا ایترنیتی تمرکز خود را بر ساخت متاورس شیبا نیز قرار داده‌ است که این پروژه نیز مربوط به حوزه بازی و سرگرمی می‌شود. از این رو، استخدام استعدادهای صنعت فیلم و سرگرمی برای توسعه این پروژه متاورس دور از انتظار نیست.

شیبا هم‌اکنون از پروژه‌های نت‌فلیکس (Netflix) و مارول (Marvel) تولید‌کنندگان و متخصصانی را به تیم خود وارد کرده است.


نکته قابل توجه این‌جا است که حجم معاملات شیبا در روز چهارشنبه ۵ اکتبر (۱۳ مهر) با یک افزایش قابل توجه به ۱۲۳.۷۷ تریلیون واحد ارز شیبا رسید. این افزایش چشم‌گیر نشان‌دهنده انتقال حجم عظیمی از توکن‌های SHIB توسط حساب‌های غیرفعال است.


با توجه به آمار گذشته، این تغییرات در وحله اول ناشی از فروش توکن‌های شیبا است و برخی داده‌های دیگر نشان می‌دهند که بین روزهای ۱ الی ۶ اکتبر (۹ الی ۱۴ مهر)، سطح موجودی نهنگ‌های برتر شیبا تا ۲۲۰ میلیون واحد به ارزش تقریبی ۲.۵ میلیون دلار کاهش داشته است.

ممکن است این مسئله که نشانگر نبود اطمینان میان سرمایه‌گذاران است، علت عدم تغییر قیمت این رمزارز پس از انتشار و تعداد بالای دانلود بازی شیبا یعنی شیبا ایترنیتی باشد.

توکن سوزی چیست؟

توکن‌سوزی یا Burn به فرآیند خارج کردن توکن‌های در گردش بازار اشاره دارد که با کاهش عرضه توکن‌ها موجود، هدف افزایش قیمت دارایی مربوطه است.

میم کوین چیست؟

میم کوین (Meme Coin) به ارز دیجیتالی گفته می‌شود که بر اساس جوک، مطالب طنز یا ترندهای روز اینترنتی طراحی شده است. برترین میم کوین‌های حال حاضر، دوج کوین و شیبا اینو هستند.

منبع: CryptoNewsFlash

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا