اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

تحلیل ریپل و بررسی روند قیمت امروز، ۲۴ مرداد

ریپل نشانه‌هایی از کاهش تا ۰.۶ دلار را نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاران امید دارند که ورود نقدینگی جدید باعث افزایش این رمزارز تا سطح یک دلار شود.

پادکست تحلیل ریپل و بررسی روند قیمت امروز، ۲۴ مرداد

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت تحلیلی- خبری coingape، ریپل نیز مانند دیگر همتایان خود، در حال رنج زدن است و در کانالی با حمایت ۰.۶۲ دلار و مقاومت ۰.۶۵ دلار گیر کرده‌است. این توکن که برای پرداخت‌های برون مرزی مورد استفاده قرار می‌گیرد در ماه جولای بالاترین قیمت را تجربه کرد و در سطح  ۰.۹۳ دلار معامله می‌شد. اینک اما  ۳۳ درصد از ارزش خود را از دست داده و در محدوده ۰.۶۳ دلار قرار گرفته‌است.

مشاهده قیمت لحظه ای تتر، فروش و خرید تتر

همانطور که اشاره شد، در میان رکود بازار کریپتو، حجم معاملات ریپل به زیر سطح یک میلیارد دلار کاهش یافته و به ۹۳۳ میلیون دلار در زمان نگارش مقاله رسیده‌است. همچنین این توکن پرداخت‌های فرامرزی، شاهد کاهش قابل توجهی در ارزش بازار خود از ۴۴ میلیارد دلار در اوایل جولای به ۳۳ میلیارد دلار بوده‌است.

نشانه‌هایی از احتمال سقوط ریپل  

در حال حاضر، پنجمین رمزارز بزرگ بازار زیر تمام میانگین‌های متحرک اصلی قرار دارد. به عبارت دیگر، این رمزارز زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) 50 روزه در ۰.۶۲۹۵ دلار قرار دارد که با رنگ قرمز مشخص شده‌است. افزون بر آن، قیمت ریپل اکنون زیر میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه یعنی ۰.۶۴۰۱ دلار که به رنگ آبی مشخص شده و همچنین میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه در ۰.۶۴۳۹ دلار که به رنگ بنفش از دیگر نمودارها مجزا شد، قرار دارد.

این موقعیت در بازار نشان می‌دهد که گاوها فشار فروش فزاینده‌ای را تحمل می‌کنند که احتمالا به زیان آنها و کاهش قیمت تا زیر سطح حمایت مهم در ۰.۶۲ دلار ختم می‌شود. با این حال، با نزدیک شدن باندهای بولینگر به دلیل کاهش نقدینگی، ریپل آماده شروع یک حرکت صعودی خواهد شد.

باندهای بولینگر می‌توانند به معامله گران کمک کنند تا در صورت مشاهده یک واگرایی نزولی بین قیمت و باندها، افت احتمالی قیمت ریپل را پیش‌بینی کنند. این امر زمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که قیمت به بالاترین حد خود برسد، اما باند بالا در پایین‌ترین سطح خود قرار بگیرد که نشان می‌دهد حرکت صعودی ضعیف شده و قدرت فروشندگان در حال افزایش است.

درخواست SEC برای تجدید نظر در پرونده ریپل

معامله‌گرانی که می‌خواهند روی پوزیشن‌های شورت سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند به دنبال فرصتی برای کاهش قیمت ریپل به زیر باند پایین که بر اساس ساختار فعلی بازار بسیار محتمل است، باشند. موقعیتی که در آن قیمت از محدوده طبیعی خود خارج شده و به احتمال زیاد یک روند نزولی قوی آغاز می‌شود. پوزیشن شورت به این معنی است که معامله‌گران روی کاهش قیمت به زیر سطح حمایت اولیه در ۰.۶۲ دلار شرط‌بندی می‌کنند.

نمودار تحلیل ریپل در تایم فریم 4 ساعته
نمودار تحلیل ریپل در تایم فریم ۴ ساعته

در سناریوی صعودی، اگر گاوها موفق شوند از اولین مانع کوتاه‌مدت که به وسیله میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه برجسته شده بالاتر بروند، این رنج زدن ریپل می‌تواند منجر به افزایش قیمت شود. با این حال، روند صعودی که ۰.۷ دلار، ۰.۸۵ دلار و ۱ دلار را هدف قرار می‌دهد، ممکن است در میان همین رنج زدن‌های مداوم تحقق یابد. بررسی اندیکاتور مکدی در تایم فریم چهار ساعته این روند را تایید می‌کند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا