اخبار ارز دیجیتال

هنگ کنگ ETF بیت کوین و اتر را تایید کرد

مسترکارت کارت مسافرتی

هنگ کنگ اولین ETF‌های (صندوق‌های قابل معامله در بورس) اسپات بیت کوین و اتر را برای تبدیل شدن به قطب کریپتو تایید کرد. در این خبر از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به بررسی جزئیات این موضوع می‌پردازیم.  هنگ‌کنگ در روز دوشنبه، چندین برنامه‌ ETF اسپات بیت‌کوین و اتر را تایید کرد، زیرا این منطقه به تلاش خود برای تبدیل شدن به یک نقطه جغرافیایی به عنوان قطب کریپتو ادامه می‌دهد.

یکی از مدیران اصلی موسسه مدیریت دارایی چین به نام China Asset Management اعلام کرد که واحد هنگ کنگ مجوز ارائه خدمات مدیریت دارایی خرده‌فروشی مرتبط با ETF های اسپات را از کمیسیون اوراق بهادار و آتی خود هنگ کنگ دریافت کرده است. این موسسه در نظر دارد با همکاری  شرکت آسیایی OSL و شرکت چینی بوک اینترنشنال (BOCI International)، صندوق‌های قابل معامله (ETF) بیت کوین و اتر را منتشر کند.

شرکت سرمایه‌گذاری هاروست گلوبال (Harvest Global) در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو تا از ETFهای اسپات بیت‌کوین تاییدیه اصولی از SFC را دریافت کرده‌اند. این شرکت افزود که این دو ETF با همکاری شرکت OSL صادر خواهند شد که می‌تواند به طور موثر مسائلی مانند مارجین بیش از حد را برطرف کند.

شرکت مدیریت دارایی بوسرا (Bosera Asset Management)، یک واحد هنگ‌کنگ از یک مدیریت دارایی بزرگ چینی و شرکت کپیتال هش‌کی (HashKey Capital)، در روز دوشنبه به The Block اعلام کردند که رگولاتور تأیید مشروط برای دو ETF ارز دیجیتال که به طور مشترک توسط آن‌ها مدیریت می‌شوند را صادر کرده است. اما آن‌ها درباره این که تأیید مشروط چه چیزی را شامل می‌شود، صحبتی نکردند.

راه‌اندازی ETF اسپات بیت‌کوین و اتر

بوسرا و هش‌کی به The Block اعلام کردند که این دو شرکت با همکاری یکدیگر به راه‌اندازی یک ETF اسپات بیت‌کوین با نام “the Bosera HashKey Bitcoin ETF” و یک ETF اسپات اتر با نام “the Bosera HashKey Ether ETF” می‌پردازند. انتظار می‌رود که این دو صندوق مبادله‌ای به سرمایه‌گذاران اجازه دهند که مستقیما با استفاده از بیت‌کوین و اتر اقدام به خرید سهام صندوق‌ها کنند.

بوسرا در یک بیانیه اظهار کرد: معرفی ETFهای اسپات دارایی مجازی، نه تنها به سرمایه‌گذاران فرصت‌های تخصیص دارایی جدیدی را فراهم می‌کند، بلکه وضعیت هنگ کنگ به عنوان یک مرکز مالی بین‌المللی و یک مرکز برای دارایی‌های مجازی را نیز تقویت می‌کند.

هنگ کنگ برخلاف همسایه خود چین که به سرکوب گسترده ترید و استخراج ارزهای دیجیتال می‌پردازد، در سال گذشته بستر خوش آمدگویی را برای شرکت‌های رمزنگاری ایجاد کرد. در ژوئن ۲۰۲۳، هنگ کنگ رسما مجوز کریپتو خود را برای پلتفرم‌های معاملاتی کریپتو آغاز کرد و به صرافی‌های مجاز اجازه داد تا خدمات تریدینگ را ارائه دهند، هم‌چنین هنگ کنگ به دو پلتفرم HashKey و OSL مجوز اعطا کرده است.

آینده ETF‌های اتر

آدریان وانگ، مدیر اجرایی شرکت مدیریت دارایی دیجیتال مستقر در آسیا، متالفا، به The Block گفت که ETFهای اسپات اتر  می‌توانند جذابیت زیادی پیدا کنند.

وانگ می‌گوید: من فکر می‌کنم ETF در مقایسه با بیت‌کوین می‌تواند تاثیرگذارتر و مهم‌تر باشد، زیرا سرمایه‌گذاران گزینه‌هایی برای به دست آوردن بیت‌کوین با سهام‌های مرتبط با بیت‌کوین مانند شرکت‌های ماینینگ دارند، اما در حال حاضر هیچ سهام مرتبط با ETH وجود ندارد.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا