اخبار ارز دیجیتال

پایان انتظارها، چهارمین هاوینگ بیت کوین اتفاق افتاد

پس از انتظارات فراوان، بیت کوین سرانجام در ساعت ۸:۱۰ بعد از ظهر جمعه ۲۰ آوریل به وقت گرینویچ چهارمین هاوینگ خود را به پایان رساند. رویدادی که هر ۴ سال یک‌بار انجام می‌شود در ارتفاع بلوک ۸۴۰۰۰۰ اتفاق افتاد. بعد از هاوینگ پاداش استخراج از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲ بیت کوین کاهش یافت. بیت کوین پس از هاوینگ با کاهش اندک قیمت، ثبات خود را حفظ کرد. در این روز تاریخی، قیمت بیت کوین در بالای ۶۳۰۰۰ دلار نسبتا ثابت ماند. قیمت در زمان هاوینگ به ۶۴۱۲۰ دلار رسید و اندکی پس از آن کاهش یافت.

بر اساس داده‌های Blockchain.com، علیرغم نصف شدن پاداش بلاک، استخراج‌کنندگان برای بلوک ۸۴۰۰۰۰ کارمزد هنگفتی را دریافت کردند. کارمزد از ۳۷ بیت‌کوین فراتر رفت که ارزش آن بیش از ۲.۴ میلیون دلار است.

همانطور که انتظار می رفت، در چند هفته گذشته با توجه به هاوینگ بیت کوین، نوسانات زیادی در نمودارهای قیمت بیت کوین معمولی بوده است. شاخص‌ها به تمایلات نزولی اشاره دارند زیرا میانگین متحرک بسیار بالاتر از کندل‌های قیمت قرار داشت. از سوی دیگر، CMF بسیار بالاتر از صفر بود که نشان از جریان سرمایه مثبت دارد.

بیت کوین هاوینگ

بعد از هاوینگ چه اتفاقی می‌افتد؟

بیت کوین از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۰۹، چهار رویداد نصف شدن را پشت سر گذاشته است. هاوینگ پاداش بلاک برای ماینرها را به نصف کاهش می‌دهد و برنامه ریزی شده است که تقریبا هر چهار سال یکبار اتفاق بیفتد.

تخمین زده می‌شود که هاوینگ بعدی در حدود آوریل ۲۰۲۸ اتفاق بیفتد. این روند تا زمانی که تمام ۲۱ میلیون بیت کوین استخراج شود، ادامه خواهد داشت. سال ۲۱۴۰ سال آخر استخراج بیت کوین تخمین زده شده که پس از آن، ماینرها صرفا به کارمزد تراکنش‌ها به عنوان پاداش خود متکی خواهند بود.

از لحاظ تاریخی، هاوینگ با افزایش قیمت همراه بوده که احتمالا به دلیل کاهش عرضه بیت کوین جدید است که به طور ذاتی کمبود یک نوع دارایی، افزایش تقاضا را بعه همراه دارد.

در سه هاوینگ قبلی، بیت کوین چندین ماه پس از نصف شدن پاداش بلاک به اوج قیمتی خود رسید.

با این حال، با ورود صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) در ایالات متحده و پذیرش نهادی رو به رشد، بیت‌کوین در ماه مارس به بالاترین سطح خود یعنی ۷۳۷۰۰ دلار رسید. برای برخی از تحلیلگران، این تحولات ممکن است در افزایش قیمت پیش بینی شده پس از نصف شدن نقش داشته باشد که حاکی از کاهش قیمت پس از نصف شدن است.

با این حال، آینده غیرقابل پیش بینی است، به ویژه با توجه به تنش‌های ژئوپلیتیک فعلی که می‌تواند بر سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک مانند ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا