اخبار اتریوماخبار ارز دیجیتال

کاهش گس‌ فی اتریوم به پایین‌ترین سطح سال ۲۰۲۳

با وجود اینکه کاهش گس فی اتریوم یک سیگنال مثبت برای سرمایه‌گذاران به شمار می‌آید، اما معیارهای دیگر مانند فعالیت شبکه و سرمایه‌گذاری ورودی در اتریوم کاهش یافته‌؛ موضوعی که یک نشانه منفی برای قیمت این رمزارز به شمار می‌آید.

پادکست کاهش گس‌ فی اتریوم به پایین‌ترین سطح سال ۲۰۲۳

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از صرافی کوین گپ، قیمت اتریوم (ETH) به‌عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان بار دیگر تحت فشار فروش شدید قرار گرفت و زیر ۱۶۰۰ دلار معامله شد. همزمان با اینکه اتریوم برای همگام شدن با حرکت صعودی و افزایش قیمت تلاش‌های زیادی کرده‌است، برخی از پارامترهای شبکه مانند هزینه‌های گس نیز نشانه‌هایی از کاهش را نشان می‌دهند که خود مهر تاییدی برای رشد قیمت است.

وب‌سایت سنتیمنت به‌عنوان ارائه‌دهنده داده‌های آنچین، در گزارش اخیر خود توضیح داد که کارمزدهای شبکه اتریوم به پایین‌ترین حد خود در سال ۲۰۲۳ رسیده و اکنون ۱.۱۵ دلار است. این کاهش هزینه‌ها از نظر تاریخی همواره با افزایش قیمت اتریوم همراه بوده‌ زیرا همانطور که می‌دانید، پرداخت هزینه‌های کمتر، استفاده از شبکه را مقرون به صرفه‌تر می‌کند. با افزایش مطلوبیت، این پلتفرم می‌تواند به بهبود سطوح سرمایه بازار کمک کند.

کاهش گس فی اتریوم
کاهش گس فی اتریوم

در حالی که این یک پیشرفت مثبت در مورد معیارهای آنچین است اما باز هم قیمت اتریوم همچنان تحت فشار فروش قرار دارد. در اوایل این هفته یعنی در ۱۹ سپتامبر، اتریوم (ETH) برای سومین بار  خط روند را در جهت نزولی شکست که نشان‌دهنده شکل‌گیری متوالی اوج‌های پایین‌تر در نمودار روزانه بود. موضوعی که به شدت حاکی از وجود احساسات نزولی برای این رمزارز است.

اتریوم طی سه روز گذشته ۳.۸ درصد کاهش یافته‌ و در حال حاضر قیمت آن ۱,۵۹۶ دلار است. اگر این روند نزولی ادامه یابد، احتمال کاهش ۴ درصدی اتریوم وجود دارد که به طور بالقوه سطح حمایت ۱,۴۶۰ دلار را هدف قرار می‌دهد.

همچنین، انتقال عظیم ۳۱ میلیون دلار اتریوم از طریق کیف‌پول ویتالیک بوترین بنیان‌گذار اتریوم، جامعه این رمزارز را به تکاپو انداخته است. اما داده‌های آنچین نشان می‌دهد که هیچ فشار خریدی از سوی نهنگ‌ها وجود ندارد که منجر به هر نوع برگشت به مسیر صعودی شود.

توییت: هیچگونه فشار خریدی از طرف نهنگ‌ها وجود ندارد
توییت: هیچگونه فشار خریدی از طرف نهنگ‌ها وجود ندارد

نگرانی‌ها در مورد استیکینگ اتریوم

اعضای جامعه اتریوم نگرانی‌های مشترک خود را در مورد کاهش شدید جریان سرمایه‌گذاری در استیکینگ اتریوم اعلام کردند. مجموع ورودی استیکینگ، که روند انتقال توکن‌ها از آدرس‌های منحصربه‌فرد را به آدرس رسمی سپرده زنجیره بیکن نشان می‌دهد، نشانگر یک مسیر رشد ثابت است که از تقریبا ۵,۹۵۲ در سوم آوریل به ۴۰۴,۷۰۴ در یکم ژوئن افزایش یافته‌است.

این افزایش شدید، به طور قابل توجهی با فعال‌سازی ارتقاء شاپلا در ۱۲ آوریل تقویت شد. برای مثال، بین ۱۲ آوریل و یک ژوئن، مجموع جریان ورودی از ۱۶,۷۳۶ به ۴۰۴,۷۰۴ افزایش یافت که نشان‌دهنده افزایش شگفت‌انگیز بیش از ۲۵ برابری بود. اما همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، کل استیکینگ اتریوم از می ۲۰۲۳ به طور مداوم کاهش یافته است.

کل استیکینگ ورودی
کل استیکینگ ورودی

چندین معیار روی زنجیره اتریوم از جمله فعالیت شبکه، پس از ارتقا شاپلا کاهش یافته‌است. علاوه بر این، حجم زیادی از استیک اتریوم تحت کنترل چند پروتکل استیکینگ مانند لیدو فایننس قرار دارد که نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا