اخبار اتریوماخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

آپدیت بلاتریکس اتریوم ناپایدار اما موفق

آپدیت بلاتریکس (Bellatrix) برای آماده‌سازی ارتقای مرج اتریوم روز گذشته با موفقیت تکمیل شد، اما در ۶۰۰ فضای خالی آخر در این آپدیت، از هر ده بلوک یک بلوک جا افتاده و نگرانی‌هایی را پیرامون این موضوع به‌وجود آورده است.


آپدیت بلاتریکس پیش از ارتقای مرج که برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده، کلاینت‌های لایه اجماع (Consensus Layer) زنجیره بیکِن (Beacon Chain) اتریوم را در ایپاک (epoch) یا دوره شماره ۱۴۴۸۹۶ به‌روزرسانی کرده است.


طبق اظهارات مارتین کوپِلمن، کمک بنیان‌گذار پلتفرم جِنوسیس (Gnosis)، ۵ درصد از اعتبارسنج‌ها (Validator) در طول این هارد فورک (Hard Fork) اتصال خود به شبکه را از دست داده و آفلاین شده‌اند و همچنین، ۹ درصد از بلوک‌ها از دست رفته‌اند. این مسئله موجب شد افراد ناظر فرآیند، پیرامون آمادگی شبکه برای انتقال بزرگ به الگوریتم اجماع اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) دچار شک و تردید شوند.


کوپلمن در صحبت‌های خود افزود نرخ بلوک‌های از دست‌رفته در گذشته ۰.۵ درصد بوده و این نرخ ۹ درصدی در آپدیت بلاتریکس، ۱۷۰۰ درصد بیشتر از گذشته است. این مسئله ممکن است مربوط به ۲۵.۶ درصد از کلاینت‌هایی باشد که هنوز برای ارتقای مرج آماده نشده‌اند.

کلاینت‌هایی که هنوز برای مرج اتریوم آماده نیستند
کلاینت‌هایی که هنوز برای مرج اتریوم آماده نیستند

آدام کاکرِن، یکی از شرکای کمپانی سرمایه‌گذاری سینِم‌هاین (Cinnemhain)، گفت امیدوار است که این میزان از بلوک‌های از دست‌رفته پیش از اجرای مرج عیب‌یابی شود و آن‌ها دوست ندارند در این مراحل پایانی، شاهد این‌گونه موارد غافل‌گیرکننده باشند.


اما این مسئله برای همه نگران‌کننده نبوده است. آنتونی ساسانو، بنیان‌گذار نشریه دیلی گووِی (Daily Gwei)، اظهار کرد آفلاین شدن تنها ۵ درصد از اعتبارسنج‌های شبکه در واقع «یک نتیجه فوق‌العاده» است و با اطمینان اعلام کرد در حال حاضر هیچ موردی وجود ندارد که روند ارتقای مرج را در معرض خطری جدی قرار دهد.


وی افزود با این که شاهد مواردی از قبیل خارج شدن اعتبارسنج‌ها از شبکه به دلیل مشکل در پیکربندی، از دست‌رفتن بلوک‌ها یا مشکلات پیرامون کلاینت‌ها هستیم، نگرانی جدی وجود نداشته و این مشکلات به‌راحتی قابل رفع هستند.


آپدیت بلاتریکس یکی از آخرین مراحل پیش از ارتقای مرج اتریوم است که طبق آن، کلاینت‌های لایه اجماع قادر به انجام تراکنش در شبکه بیکن خواهند بود.


ارتقای مرج اتریوم مکانیزم اجماع شبکه را به اثبات سهام تغییر خواهد داد که قرار است از این طریق، شبکه اتریوم ایمن‌تر و بهینه‌تر شود.

هارد فورک چیست؟

هارد فورک در بلاک چین به یک تغییر اساسی در پروتکل شبکه اشاره دارد که نسخه قبلی بلوک‌ها و تراکنش‌ها در آن معتبر نبوده و نودهای شبکه باید برای اجرا در آن به‌روزرسانی شوند.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا