اخبار ارز دیجیتال

مخالفت کوین سنتر با لایحه غیرقانونی استیبل کوین

کوین سنتر (Coin Center) سازمان طرفدار رمزارز در حال مخالفت با یک لایحه قانونی جدید است که هدف آن تنظیم استفاده و عملیات استیبل کوین است. در بیانیه‌ای عمومی که روز جمعه منتشر شد، این گروه حمایتی مستقر در ایالات متحده به شدت از قانون استیبل کوین پرداخت Lummis-Gilibrand انتقاد کرد و آن را غیرقانونی و ضد نوآوری توصیف کرد.

کوین سنتر: آخرین لایحه استیبل کوین سیاست بدی است

روز چهارشنبه، سناتورهای کریستن گیلیبراند (Kirsten Gillibrand) و سینتیا لومیس (Cynthia Lummis) لایحه‌ای را در مورد پرداخت‌های استیبل کوین ارائه کردند. این قانون با هدف محافظت از منافع سرمایه‌گذاران مطرح شده زیرا محبوبیت و پذیرش استیبل کوین‌ها به‌عنوان یک جایگزین راحت برای دلار آمریکا در چند سال گذشته افزایش یافته است.

قانون استیبل کوین پرداخت Lummis-Gilibrand شامل بسیاری از مقررات حیاتی از جمله انطباق دقیق اپراتورهای استیبل کوین با مقررات موجود ضد پولشویی و تحریم ایالات متحده است. همچنین لایحه فوق یک چارچوب نظارتی فدرال و ایالتی را پیشنهاد کرده که وجود یکپارچه سیستم بانکی دوگانه را حفظ می‌کند.

لایحه دو حزبی همه صادرکنندگان استیبل کوین را ملزم به حفظ ذخایر یک به یک می‌کند و به طور موثر استفاده از استیبل کوین‌های الگوریتمی را غیرقانونی می‌داند که برای تنظیم عرضه خود در پاسخ به تغییرات تقاضا به یک برنامه کامپیوتری وابسته هستند. این ماده واکنش‌های بسیاری را از سوی جامعه ارز دیجیتال به همراه داشته به طوری که بسیاری از آن‌ها این قوانین را ضد ارز دیجیتال می‌دانند.

لایحه مرتبط یا استیبل کوین ها

کوین سنتر این مقررات پیشنهادی را یک سیاست بد توصیف کرد. گروه حمایت از کریپتو اعلام کرد که ممنوعیت استفاده از استیبل کوین‌های الگوریتمی را می‌توان به عنوان ممنوعیت انتشار کد تعبیر کرد که مطابق با مفاد اصلاحیه اول حقوق مغایر قانون اساسی است.

با این حال، کوین سنتر نگرانی در مورد استیبل کوین‌های الگوریتمی پس از سقوط اکوسیستم Terra-Luna در سال ۲۰۲۲ را تأیید کرد. آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که مجلس سنای ایالات متحده صادرکنندگان این توکن‌ها را به جای اجرای ممنوعیت کامل برای استیبل کوین‌های الگوریتمی موظف به ثبت نام در SEC کند.

گروه طرفدار رمزارز ایالات متحده به راه حل دیگری در «قانون شفافیت برای استیبل کوین‌های پرداخت» که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، اشاره کرد. این راه حل به دنبال آن است که تمام استیبل کوین‌های الگوریتمی تازه راه‌اندازی شده را مجبور به مهلت دو ساله کند، در حالی که کوین سنتر با توقف پیشنهادی موافق نیست. آن‌ها معتقدند چنین قانونی هنوز معقول است زیرا تهدیدی برای “آزادی بیان” توسعه دهندگان در آن دیده نمی‌شود.

افزایش ۲۲ درصدی عرضه استیبل کوین در سال ۲۰۲۴

در اخبار دیگر، بازار جهانی استیبل کوین در طول سال ۲۰۲۴ به رشد ادامه داده است. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط دیفای لاما (DeFiLlama)، سرمایه کل بازار استیبل کوین‌ها با ۲۱.۹۵ درصد افزایش از ۱۳۹.۳۴۲ میلیارد دلار در ۱ ژانویه ۲۰۲۴، به ارزش فعلی ۱۵۸.۹۵۷ میلیارد دلار رسیده است.

از این مقادیر، تتر برتری مطلق ۶۹.۱۰ درصدی را نشان می‌دهد که ارزش بازار آن ۱۰۹.۸۴ میلیارد دلار است. تنها استیبل کوین دیگر با سهم بازار تا حدودی قابل توجه (۲۰.۹۰ درصد)، یواس‌دی کوین با ارزش بازار ۳۳.۲۲۳ میلیارد دلار است. سایر استیبل کوین های قابل توجه مواردی مانند دای (DAI)، اولین دلار دیجیتال (FUSD) و آتینا یواس‌دی‌ای (USDe) هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا