اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

صرفه‌جویی ۱۰ میلیارد دلاری موسسات با استفاده از بلاک‌‌چین تا ۲۰۳۰

در نظرسنجی که از میان ۳۰۰ متخصص مالی در ۴۵ کشور صورت گرفت، ۹۷ درصد از شرکت‌کنندگان معتقد بودند که بلاک‌ چین طی سه سال آینده نقش مهمی در سیستم‌های پرداخت پرسرعت خواهد داشت.

طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده‌است، بلاک چین این پتانسیل را دارد که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰ میلیارد دلار در هزینه‌های پرداخت برون مرزی موسسات مالی صرفه‌جویی کند. به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت کوین تلگراف، این گزارش که توسط شبکه پرداخت دیجیتال ریپل و با همکاری شورای پرداخت سریع‌تر ایالات متحده (FPC) در ۲۹ ژوئیه منتشر شد، ۳۰۰ متخصص مالی را در ۴۵ کشور مختلف، از بخش‌های مختلف مانند فین‌تک، بانکداری، رسانه، فناوری مصرف‌کننده و خرده‌فروشی را مورد بررسی قرار داد.

پادکست صرفه‌جویی ۱۰ میلیارد دلاری موسسات با استفاده از بلاک‌‌چین تا ۲۰۳۰

در این گزارش آمده‌است: نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که رهبران جهانی پرداخت از روش‌های قدیمی برای پرداخت‌های فرامرزی ناراضی هستند. ۹۷ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند بلاکچین و کریپتو روش حرکت پول را با FPC تغییر می‌دهد.

مطالعه بیشتر: بهترین موارد استفاده رمزارزها؛ معرفی ۱۰ کاربرد ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳!

۹۷ درصد از شرکت‌کنندگانی که مورد بررسی قرار گرفتند، از جمله تحلیلگران، مدیران و مدیران عامل، قاطعانه معتقدند که فناوری بلاکچین در سه سال آینده نقش مهمی در تسهیل سیستم‌های پرداخت سریع خواهد داشت. علاوه بر این، بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان موافق بودند که مهم‌ترین مزیت ارز دیجیتال، پتانسیل کاهش هزینه‌ها است.

در این نظرسنجی، بیش از ۵۰ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که هزینه‌های پرداخت کمتر چه در داخل و چه در سطح بین‌المللی، یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

کاهش هزینه‌های پرداخت با بلاکچین

بر اساس این گزارش، شرکت تحقیقاتی جونیپر (Juniper) پیش‌بینی می‌کند که استفاده از بلاک چین در تراکنش‌های جهانی منجر به صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها برای بانک‌ها در شش سال آینده خواهد شد. این شرکت از کاربرد بلاکچین در تراکنش‌ها حمایت کرد و نوشت که بلاک چین پتانسیل زیادی برای صرفه‌جویی در  هزینه تراکنش‌های فرامرزی برای موسسات دارد. طبق تخمین‌ها احتمالا مبلغ این صرفه‌جویی تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید اتریوم در صرافی ارز دیجیتال

از آنجایی که چشم‌انداز تجارت الکترونیک همچنان در حال گسترش و پیشرفت است و کسب و کارهای بازارهای بین‌المللی در نقطه کانونی این تجارت قرار دارند، انتظار می‌رود که پرداخت‌های فرامرزی در سال‌های آینده رشد چشمگیری را تجربه کنند. در این گزارش ضمن پیش‌بینی افزایش قابل توجه در تراکنش‌های بین‌المللی تا سال ۲۰۳۰  آمده است: انتظار می‌رود جریان پرداخت‌های فرامرزی جهانی به ۱۵۶ تریلیون دلار برسد که ناشی از نرخ رشد مرکب سالانه ۵ درصد (CAGR) است.

با این حال، شرکت‌کنندگان در مورد زمانی که اکثر بازرگانان از پرداخت‌های ارز دیجیتال استقبال می‌کنند، اختلاف نظر داشتند. در حالی که ۵۰ درصد از افراد مورد بررسی مطمئن بودند که اکثر بازرگانان طی سه سال آینده به پرداخت‌های رمزارزی روی خواهند آورد اما سطوح اطمینان متفاوتی در مورد اینکه آیا این کار در سال آینده نیز انجام می‌شود یا خیر وجود داشت.

شرکت‌کنندگان از خاورمیانه و مناطق آفریقا بالاترین سطح اعتماد را نشان دادند. ۲۷ درصد از آنها معتقد بودند که اکثر بازرگانان، رمزارز را به عنوان یک روش پرداخت در سال آینده خواهند پذیرفت.

در همین حال، رهبران منطقه آسیا-اقیانوسیه (APAC) کمترین اعتماد را داشتند و تنها ۱۳ درصد همان چارچوب زمانی را پیش‌بینی کردند. با این حال، از میان تمام ۳۰۰ شرکت‌کننده مورد بررسی در سراسر جهان، ۱۷ درصد معتقد بودند که چنین پذیرشی ممکن است در سال آینده اتفاق بیفتد.

تحقیقات انجام شده توسط بانک تسویه‌های بین‌المللی (BIS) نشان می‌دهد که ممکن است حدود ۲۴ ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در شش سال آینده در گردش باشند.

گزارشی که توسط BIS در ۱۰ ژوئیه و با بررسی ۸۶ بانک مرکزی از اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۲ منتشر شد، نشان داد که ۹۳ درصد از بانک‌های مرکزی در حال تحقیق در مورد CBDC هستند و ممکن است تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۵ کوین CBDC خرده فروشی و ۹ CBDC عمده فروشی در بازار مورد معامله قرار گرفته باشد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا