اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهانتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

بلاک چین و ارز دیجیتال از اصلی ترین عناصر در اقتصاد مدرن هستند

مجمع جهانی اقتصاد (WEF) طی یکی از گزارشات اخیر خود نوشت معتقد است فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال یکی از ضروری‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌ها در نظام اقتصادی مدرن خواهند بود.


این سازمان بین‌المللی در پست خبری روز دوشنبه خود در رابطه با شرایط آینده صنعت رمزارزها صحبت کرد. مجمع جهانی اقتصاد به‌ویژه به این مسئله اشاره کرد که اپلیکیشن‌های بسیار بزرگی مبتنی بر فناوری‌های بلاک چین و ارز دیجیتال در سطح جهان مورد استفاده قرار خواهند گرفت و افزود که استفاده از آن‌ها در بخش اقتصادی و امور مالی، هم‌اکنون از سطح قابل توجهی برخوردار است.


این سازمان نوشت که جهت اثبات این ادعا به‌جای گوش‌دادن به اظهارات بانک‌ها و شرکت‌های مالی بزرگ، تنها کافی است که عملکرد آن‌ها زیر نظر گیریم.

در این گزارش آمد که جی پی مورگان (JP Morgan) به‌دلیل موضع دوستانه‌ای که در برابر رمزارزها اتخاذ کرد، توانست شهرت و اعتبار ویژه‌ای را برای خود کسب کند و امروزه می‌بیند که در دنیای وب ۳ و ارزهای دیجیتال دیگر تنها نیست.


مجمع جهانی اقتصاد استفاده از بلاک چین و ارز دیجیتال را مانند پیاده‌سازی تکنیک‌های امنیت سایبری (Cybersecurity) و دیجیتال‌شدن امور روزمره خواند و اظهار کرد پذیرش رمزارزها به همان اندازه غیر قابل اجتناب است.


همچنین این سازمان اشاره کرد که صنعت رمزارزها بدون ریسک نیست که این مسئله در تمام بخش‌های مالی وجود دارد و خاطرنشان کرد شفافیت امور در ارزهای دیجیتال باعث عدم فعالیت مجرمان در این صنعت می‌شود.


سازمان WEF سال ۲۰۲۲ را «یک سال بسیار بد» برای رمزارزها خواند. در سال ۲۰۲۲، بیش از ۲ تریلیون دلار از ارزش بازار (مارکت کپ / Market Cap) ارزهای دیجیتال کاسته شد.

این سازمان در ادامه افزود که اتفاقات اخیر، به‌ویژه سقوط صرافی FTX که زمانی سومین صرافی ارز دیجیتال بزرگ دنیا بود، اعتماد کاربران را از بین برد و توجه قانون‌گذاران در سطح جهان را به خود جلب کرد.


در نهایت، مجمع جهانی اقتصاد سقوط بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ را به حباب دات‌کام (Dot-Com) در اوایل سال ۲۰۰۰ تشبیه کرد و معتقد است زیرساخت فناوری‌های بلاک چین و ارز دیجیتال به کمپانی‌های پایدارتر، مدل‌های تجاری و کاربردهایی عمیق‌تر سپرده خواهد شد.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا