اخبار ارز دیجیتالاخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

مدیر عامل صرافی FTX بازداشت شد

مدیر عامل صرافی FTX، سم بَنکمن فِراید (SBF)، درست یک روز مانده به جلسه شهادت در دادگاه به درخواست دولت ایالات متحده توسط مقامات کشور باهاما بازداشت شد.


طبق بیاینه رسمی رایان پیندِر، دادستان کل و وزیر قوه قضاییه باهاما، در روز گذشته رئیس صرافی FTX بنا به اطلاعیه رسمی از سوی دولت ایالات متحده مبنی بر ثبت اتهامات مجرمانه علیه وی، توسط پلیس سلطنتی باهاما دستگیر شد.


بر اساس گزارش روز گذشته نیویورک تایمز برگرفته از منابع آگاه، اتهامات علیه سم بنکمن فراید شامل کلاهبرداری در اوراق بهادار و وجوه الکترونیک، همدستی در ارتکاب به جعل و کلاهبرداری اوراق بهادار و وجوه الکترونیک و همچنین پول‌شویی می‌شوند.


احتمالاً دولت آمریکا درخواست استرداد مدیر عامل صرافی FTX به این کشور را ثبت کند و پیندر نیز عنوان کرد هرگونه درخواستی مبنی بر بازگشت SBF به آمریکا را «بی درنگ» انجام خواهند داد.


همچنین، نخست وزیر باهاما، فیلیپ دِیویس، در بیانیه‌ای اظهار کرد هر دو کشورها در قبال برخورد با تمامی اشخاص مرتبط با صرافی FTX که مرتکب به نقض قوانین و خیانت در اعتماد مردم شده‌اند، خود را مسئول می‌بینند.


دادگستری منطقه جنوبی نیویورک نیز روز گذشته در توییتر رسمی خود نوشت که مقامات باهاما طبق یک کیفرخواست محرمانه بنکمن فراید را بازداشت کرده و این کیفرخواست صبح روز بعد افشا خواهد شد.


به گزارش ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) نشریه بلومبرگ، دادستانی نیویورک، پلیس فدرال (FBI) و نهادهای نظارتی جهت دریافت اسناد مورد نیاز خود با وکلای صرافی FTX ملاقات داشته‌اند.


وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) هم در حال بررسی دقیق احتمال کلاهبرداری و نقل و انتقالات میلیون دلاری صرافی FTX، همزمان با اعلام ورشکستی صرافی در روز ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) بوده است.


مقامات کشور باهاما نیز تحقیقات خود جهت بررسی فعالیت‌های صرافی FTX را آغاز کرده است. رایان پیندر در تاریخ ۲۷ نوامبر (۶ آذر) اعلام کرد این تحقیقات توسط نهادهایی نظیر کمیسیون اوراق بهادار، واحد اطلاعات امور مالی و پلیس جرایم مالی در حال انجام است.


بازداشت مدیر عامل صرافی FTX زمانی صورت گرفت که قرار بود روز بعد و طی یک جلسه آنلاین، شهادت خود را برابر کمیته خدمات مالی مجلس آمریکا در مورد فروپاشی این پلتفرم ارائه دهد.

ماجرای صرافی FTX چیست؟

صرافی ارز دیجیتال FTX نزدیک به یک ماه گذشته در پی انتشار گزارشات مالی خود با بحران نقدینگی مواجه شد و پس از عدم پذیرش بایننس در خرید این پلتفرم، اعلام ورشکستگی کرد.

صرافی FTX چیست؟

FTX در سال ۲۰۱۹ در هنگ‌کنگ تاسیس شد و همزمان با انتقال دفتر مرکزی به باهاما در زمان اوج خود در سال ۲۰۲۱، بیش از یک میلیون کاربر داشت و سومین صرافی رمزارز بزرگ دنیا بود.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا