اخبار ارز دیجیتالتحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

انباشت میلیونی نهنگ های ارز ریپل

ادامه فشارها بر بازار رمزارزها در روز شنبه موجب کاهش قیمت ارز دیجیتال ریپل (Ripple / XRP) از سقف ۰.۵ دلاری و شکست روند صعودی طولانی‌مدت آن شد.


بررسی عملکرد قیمتی این رمزارز طی ۳۰ روز گذشته نشان می‌دهد که ریپل در این بازه با ۴۶ درصد رشد همراه بوده است؛ این در حالی است که قیمت برترین رمزارزهای بازار یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در این بازه زمانی به‌ترتیب ۴ و ۱۷ درصد کاهش داشته‌اند.


اما قیمت ریپل در ۲۴ ساعت اخیر نزدیک به ۴ درصد پایین آمد و بر اساس آمار وِیل‌اِلرتس (Whale Alerts)، نهنگ های ارز ریپل بیش از ۱۳۵ میلیون واحد از این رمزارز را از صرافی‌های مختلف به چندین کیف پول غیرقابل ردیابی انتقال داده‌اند.


کیف پول صرافی‌های متمرکز از قبیل بیتسو (Bitso)، بیت‌اِستمپ (Bitstamp)، بایننس (Binance)، بیت‌ترِکس (Bittrex) و چند صرافی دیگر شاهد دریافت ۱۳ تراکنش بزرگ از سوی نهنگ های ارز ریپل بودند که مجموع آن‌ها رقمی بین ۲۲ تا ۴۰ میلیون دلار برآورد شده است.


در مجموع تنها سه مورد از این تراکنش‌ها مورد ردیابی قرار گرفت که از بین آن‌ها یک تراکنش حاوی ۱۲۲ میلیون واحد و دو تراکنش دیگر هرکدام مامور انتقال ۱۰۰ میلیون واحد ریپل بوده‌اند.


پس از کاهش قیمت ریپل در اواسط هفته گذشته، به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران ریپل اقدام به بازنگری در دارایی‌های خود و حتی فروش بخشی از آن‌ها کرده‌اند. این مسئله توجه نهنگ های ارز ریپل را نیز به خود جلب کرد.


این دسته از سرمایه‌گذاران طی روز گذشته ۶۶ میلیون دلار ریپل را به کیف پول ارز دیجیتال خود افزوده‌اند. طبق آمارهای ارائه‌شده، بزرگ‌ترین حجم خرید از سوی این نهنگ‌ها ۱۹.۱ میلیون دلار بوده و در صرافی بیت‌استمپ انجام شده است. از سویی دیگر، حجم انباشت نهنگ های ارز ریپل در این پلتفرم معاملاتی ۸۶ میلیون واحد برآورد شده است.


ارز دیجیتال ریپل علی‌رغم جدال قانونی و درازمدت خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، توانسته جایگاه خود را بین ۱۰ رمزارز برتر بازار حفظ کند. ناگفته نماند تغییرات اخیر در دادگاه ریپل همگی به‌سود این کمپانی رمزارز بوده و افزایش خوش‌بینی سرمایه‌گذاران پیرامون این ارز دیجیتال و پیش بینی قیمت آن را به‌همراه داشته است.


قیمت ریپل هنگام نشر این خبر در محدوده ۰.۴۸ دلار قرار دارد و حجم معاملات روزانه آن با کاهش ۵۲ درصدی نسبت به روز گذشته ۱.۰۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

نهنگ در بازار ارز دیجیتال چه کسی است؟

نهنگ در دنیای رمزارزها به مالک کیف پولی گفته می‌شود که در مقایسه با سرمایه‌گذاران خُرد، حجم بسیار زیادی از یک رمزارز را دارد؛ به‌طوری که تراکنش‌های آن در قیمت دارایی تاثیر می‌گذارد.

منبع: CoinEdition

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا